STYL ŻYCIA

Firmy wspierają walkę z koronawirusem – kto przekazał dochód ze sprzedaży na ten cel? (lista)

20.03.2020 Wojciech Szczot

Firmy wspierają walkę z koronawirusem – kto przekazał dochód ze sprzedaży na ten cel? (lista)
Fot. Pokaz Valentino

1. Marka Kazar startuje z akcją, która wspomoże polskie szpitale w walce z koronawirusem

Ta przełomowa decyzja została podjęta w sterach marki Kazar – od dziś każdy kto dokona zakupów na kazar.com, kazarstudio.com oraz emeraldsandcrocodiles.com pomoże szpitalom w walce z koronawirusem. Firma przekaże 10% dochodów ze sprzedaży szesnastu szpitalom wojewódzkim. Akcja pod hasztagiem #pomagamonline trwa do 25 marca.

2. Fashion Magazine i Fashion Post przekażą 20% dochodów ze sprzedaży najnowszego wydania na walkę z koronawirusem 

Fashion Magazine oraz FashionPost przekażą 20% przychodu ze sprzedaży egzemplarzowej najnowszego wydania Fashion Magazine (w tym e-wydania), a także 20% przychodu ze sprzedaży reklam w serwisie FashionPost (20% liczonego od 16.03 do końca kwietnia) na walkę z koronawirusem! Pieniądze trafią do Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie, przekształconego w jednoimienny szpital zakaźny. Magazyn możecie zamówić w wersji tradycyjnej na stronie empik.com, a w wersji mobilnej. Razem możemy zdziałać więcej! Pomagajmy. #fashionwspiera. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez ZARA Official (@zara)

3. Właściciel ZARA przekazał 10 tysięcy maseczek do walki z koronawirusem, a część fabryk przeznacza na szycie odzieży i produktów sanitarnych

Inditex zamierza wesprzeć rodzinną Hiszpanię. Właściciel wielkiego koncernu odzieżowego zadecydował, że przekaże w trybie ekspresowym 10 tysięcy maseczek pracownikom medycznym i pacjentom. Do końca tygodnia hiszpańskie szpitale mają dostać 300 tysięcy maseczek – dostawy zaplanowane są na każdy tydzień! 

"W tych trudnych czasach na całym świecie chciałbym przede wszystkim wyrazić naszą solidarność ze wszystkimi, których obecnie dotyczy koronawirus COVID-19" mówi dyrektor generalny Inditex, Pablo Isla: "Nadszedł czas, aby wyrazić naszą serdeczną wdzięczność za wysiłki niezliczonych mężczyzn i kobiet, w szczególności naszych pracowników służby zdrowia, którzy zapewniają niezbędną ulgę osobom dotkniętym we wszystkich krajach, w których wybuchła pandemia. Ich zaangażowanie, które wykracza poza opisy stanowisk pracy, powinno być dla nas wszystkich inspiracją do wspólnego zadania budowania bardziej opiekuńczego społeczeństwa".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez H&M (@hm)

H&M Foundation przekazuje 500 tysięcy dolarów na walkę z koronawirusem 

Zarząd fundacji składający się z rodziny Stefana Perssona, jednego z założycieli marki H&M w obliczu pandemii zdecydował się przekazać 500 tysięcy dolarów na walkę z koronawirusem. Pieniądze trafią do Funduszu Odpowiedzi Solidarnościowe COVID-19 stworzonego przez fundację ONZ oraz Swiss Philantrophy Foundation we współpracy z WHO. 

”Wszyscy doświadczamy niezwykłej sytuacji, która wymaga największego zaangażowania tak wielu stron, jak tylko to możliwe, aby umożliwić wysiłki prowadzone w odpowiedzi na nią. Wkład H&M Foundation będzie wykorzystany w celu ochrony narażonych na ryzyko pacjentów i pracowników służby zdrowia znajdujących się na pierwszej linii, poprzez ustanowienie oddziałów intensywnej terapii oraz dostępu do drogiego wyposażenia. Zachęcamy do zaangażowania się każdego, kto chce pomóc.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez 4F official account (@4f_official)

4F przekaże 20% obrotów ze sprzedaży internetowej na walkę z koronawirusem

Polska marka 4F jako pierwsza zareagowała na nową sytuację i już w poniedziałek zdecydowała się przekazać 20% dochodów ze sprzedaży internetowej na rzecz walki z koronawirusem. Pieniądze trafią do największego szpitala zakaźnego w Warszawie. To nie wszystko! Zarząd marki przekazał MSWiA w Warszawie 300 par gogli. 

"Od dziś 20% obrotu z naszego sklepu internetowego www.4F.pl  przekazujemy dla największego szpitala zakaźnego w Polsce – MSWiA w Warszawie. Dlaczego? Bo zdrowie jest najważniejsze, a służba zdrowia szczególnie teraz potrzebuje naszego wsparcia" – powiedział Igor Klaja w krótkim filmie na Instagramie marki.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez LVMH (@lvmh)

LVMH zamiast perfum będzie produkował żele antybakteryjne

Największy na świecie właściciel marek luksusowych – koncern LVMH poinformował kilka dni temu, że w należących do nich fabrykach perfum we Francji właśnie rozpoczęła się produkcja żeli antybakteryjnych. 

"LVMH użyje swoich linii produkcyjnych perfum i kosmetyków do wytworzenia dużych ilości żeli hydroalkoholowych począwszy od poniedziałku" – czytamy w oficjalnym oświadczeniu koncernu LVMH. "Żele będą dostarczane za darmo do instytucji medycznych".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez CCC (@cccshoesbags)

CCC przekazuje 10 zł za każdą sprzedaną parę butów Lasocki do Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu 

Dopiero co mieliśmy przyjemność podziwiać nową kampanię Lasocki marki CCC z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej, a CCC już zaskakuje nowymi decyzjami – popularna w Polsce sieć obuwnicza przekaże 10 zł z każdej sprzedanej pary Lasocki na walkę z koronawirusem. Pieniądze zostaną przekazane Wojewódzkiemu Szpitalowi Specjalistycznemu we Wrocławiu, który w tym momencie zapewnia miejsca do leczenia pacjentów z podejrzeniem lub potwierdzonym zakażeniem wirusem SARS-CoV-2. 

Patrizia Pepe zbiera fundusze na Uniwersytecki Szpital Careggi we Florencji

Patrizia Pepe wesprze darowizną Uniwersytecki Szpital Careggi we Florencji i jednocześnie rozpoczyna zbiórkę pieniędzy na tę placówkę zdrowotną. Zebrane środki finansowe mają wesprzeć szpital i jego personel medyczny w walce z koronawirusem. Florencja jest rodzinnym miastem marki Patrizia Pepe.

„Epidemia koronawirusa zmusiła nas wszystkich do zmiany naszego codziennego trybu życia, ale nie może nas powstrzymać od świadomego działania i odwagi, która powinna za nim stać. Musimy skoncentrować całą naszą energię na tym, aby pozostać silnym i jednoczyć się z innymi w tym trudnym momencie. Wierzymy, że teraz bardziej niż kiedykolwiek musimy wszyscy połączyć siły, aby móc wrócić do naszego dawnego życia, silniejsi niż wcześniej ” – Patrizia Bambi i Claudio Orrea.

Medicine x Answear łączą siły i niosą pomoc! 20 tysięcy jednorazowych maseczek będzie przekazana krakowskim szpitalom

ANSWEAR.com wraz z marką MEDICINE Everyday Therapy dokładają wszelkich starań, by nie tylko zmierzyć się z nową sytuacją, ale też nieść pomoc.

"Postanowiliśmy wykorzystać swoje doświadczenie w branży fashion w celu wsparcia najbardziej potrzebujących szpitali." czytamy w oficjalnym oświadczeniu. 

Marki wspólnie rozpoczęły produkcję maseczek ochronnych, które zostaną nieodpłatnie przekazane placówkom szpitalnym w Krakowie – Uniwersyteckiemu Szpitalowi Dziecięcemu oraz Szpitalowi Specjalistycznemu im. Stefana Żeromskiego. Do wykonania 20 tysięcy jednorazowych maseczek marki zakupiły atestowane materiały od polskich producentów.

"Większość partii artykułów ochronnych zostanie uszyta w szwalni, jednak do produkcji i dystrybucji maseczek zaangażowali się także pracownicy ANSWEAR i MEDICINE, którzy mimo napiętej sytuacji w branży nie rezygnują z działań pro publico bono."

 Pierwsze partie maseczek zostały już przekazane szpitalom w Krakowie. Całość znajdzie się w placówek do końca następnego tygodnia.