MODA

H&M + projektanci – subiektywny przegląd kolaboracji

05.11.2015 Redakcja Fashion Magazine

H&M + projektanci – subiektywny przegląd kolaboracji

Kolaboracje projektantów ze sklepami sieciowymi, popularnymi markami kosmetycznymi, a nawet supermarketami nikogo już nie dziwią. Począwszy od Halstona dla sieci JC Penney w 1983 roku, przez Jeremy’ego Scotta dla Adidasa czy Proenzy Schouler dla Target, popularni projektanci kolekcje tworzone dla „sieciówek” nie traktują już jako ujmę dla swojego kunsztu i krawiectwa, ale jako szansę do rozszerzenia portfolio marki i dotarcia do szerszej publiczności.

Liderem pod względem limitowanych kolekcji największych domów mody zdaje się być H&M – szwedzka sieciówka, która już od 11 lat co roku raczy swoich fanów kolaboracjami z najpopularniejszymi i nierzadko bardziej awangardowymi projektantami. Najnowsza kolekcja od Balmain jest jednak chyba najbardziej nagłośnioną i wzbudzającą największe emocje wśród wszystkich dotychczasowych – ale czy to oznacza, że najlepszą? Jeśli jakimś cudem nie uprawiacie dziś korridy pod wybranymi salonami H&M, zobaczcie nasz subiektywny przegląd lepszych i gorszych kolaboracji projektantów  i szwedzkiej marki.