Pierwotnie wprowadzony w 1999 roku model New Balance 1000 powraca ze swoim innowacyjnym designem, utrzymanym w estetyce lat dwutysięcznych, który oddaje klimat tamtej epoki. Przy okazji premiery poznaliśmy również najnowszego ambasadora marki, którym został brytyjski raper Dave.
Reedycja modelu New Balance 1000 stanowi wyraz hołdu dla jego futurystycznych korzeni z przełomu tysiącleci, a jednocześnie płynnie wpisuje się we współczesny świat sneakersów. Dzięki swojej niepowtarzalnej tożsamości model 1000 jest absolutnie nietradycyjny. Wyróżniający się z tłumu but ma smukłą sylwetkę, wyraziste panele, segmentowaną, profilowaną podeszwę i nylonowe otwory na sznurowadła.
Model 1000, który na nowo zdefiniował codzienny styl w swoim pierwszym wydaniu, wciąż zachowuje futurystyczne srebrno-metaliczne panele uzupełnione siateczką. Cholewka jest umieszczona na amortyzacji ABZORB pod piętą i przednią części stopy. Na wysokości śródstopia znajduje się stabilizująca wstawka zapewniająca lekkość, wygodę i wsparcie, a logo „N” zostało pokryte wypukłą gumą TPU dla dodatkowej trwałości. Aby zapewnić pewne, ścisłe dopasowanie, kołnierz modelu 1000 ma wewnętrzną piankową wkładkę otulającą pietę.
Dave wystąpił w najnowszej kampanii New Balance z okazji premiery modelu 1000, której fabuła nawiązuje do ulicznych zawodów i oddaje wszechstronność tego modelu, łącząc kulturę, styl i indywidualność.
Ponadto, zdjęcia do kampanii zostały wykonane przez cenionego fotografa Ewena Spencera, który od końca lat 90-tych jest czołowym portrecistą subkultur młodzieżowych w Wielkiej Brytanii, a towarzyszący jej film wyreżyserowali Elliot Elder i George Muncy z wielokrotnie nagradzanego studia Uncanny.