Apartament autorstwa Weroniki Król i Marty Żebrowskiej-Wojczuk z pracowni MOW.design usytuowany jest na 46. piętrze budynku mieszkalnego przy ulicy Złotej 44. Jego właściciele zapragnęli odświeżenia wnętrz, nie ingerując w układ funkcjonalny i nie zmieniając użytych przez dewelopera materiałów wykończeniowych. Widowiskowa sceneria za oknem i oczekiwania mieszkańców wymagały stworzenia spójnej i stonowanej kompozycji. W efekcie powstała pełna subtelnego piękna przestrzeń, zachowująca integralność i unikalny charakter centrum Warszawy. Wartością, którą umiejętnie wkomponowano w projekt była polska sztuka, stanowiąca ważny aspekt dla inwestorów.
Na liczący 160 mkw apartament składają się przestronna część dzienna z otwartą kuchnią, salonem i jadalnią oraz dwie prywatne sypialnie z przynależnymi łazienkami. Poszczególne strefy zostały utrzymane w stonowanej kolorystyce, opierającej się głównie na beżach, szarościach oraz brązach. Użyte przez architektki barwy, tekstury i meble miały tworzyć spójną całość z szarościami i ciepłym drewnem wprowadzonym do wnętrz przez dewelopera. Aranżację wnętrz poprowadzono z należytą dbałością o detale, a efekt końcowy zachwyca i w pełni oddaje artystyczną estetykę tego ekskluzywnego mieszkania.
Ze sztuką w tle
Wchodząc do apartamentu od razu widać, że niekwestionowanym bohaterem jest tu sztuka. Konsola projektu Oskara Zięty tworzy harmonijną całość z grafiką Wojciecha Pąkowskiego. Dodatkowy element ozdobny stanowi wyjątkowy, geometryczny wazon marki Guaxs. W dwóch wysokich lustrach DeCastelli można dostrzec przestronną strefę dzienną.
Salon wraz z otwartą kuchnią zostały zaprojektowane tak, by spełnić całe spektrum wymagań w zakresie układu i użytkowania. Eklektyczny charakter sofy Roger proj. Rodolfo Dordoni dla firmy Minotti pozwolił na stworzenie mebla wszechstronnego, wygodnego, zarazem eleganckiego. Charakterystykę marki widać w miękkich, pełnych objętości formach, widocznym z daleka kunszcie krawieckim oraz wyrafinowanym stylu tapicerowania. Całość przełamano mniej formalną formą fotela Moroso i szklaną rzeźbą Aleksandry Kujawskiej pt. „Innocent”.
Rzeźba z przesłaniem
Przechodząc do kolejnych stref znajdujemy tu ikony designu, szlachetne materiały i niebanalne formy. Stół proj. Edwarda Barbera i Jay’a Osgerby’ego dla B&B Italia, jest sam w sobie rzeźbą. Charakteryzuje go nietypowy, posągowy wygląd, który dodaje wnętrzu nuty modernistycznego stylu i wzbogaca je o atmosferę tajemniczości. Na tle tego spójnego założenia wybijają się dwa obiekty. Pierwszy z nich to wielkoformatowa złota płaskorzeźba, autorstwa Igora Dobrowolskiego, pełna kanciastych elementów i ostrych kształtów, uzupełnionych kryształami górskimi. Przewrotny sposób przyciągnięcia uwagi odbiorcy nasuwa oczywiste skojarzenia z przepychem i luksusem, jednak obiekt jest nośnikiem przeciwstawnych treści – wyryte tu napisy i łączące się z nimi rysunki opowiadają historie nieuregulowanej sytuacji pracowników fizycznych na całym świecie.
Drugi obiekt, to wiszące oświetlenie Pyrite marki BOMMA. Lampę tworzy kaskada ręcznie formowanych kryształowych sześcianów, otoczonych z trzech stron wypolerowanym metalowym elementem. Kolekcja została zainspirowana pirytem, złotym kamieniem w kształcie idealnej kostki, podczas gdy srebrna wersja abażuru odzwierciedla inspirację kryształami soli. Oba obiekty tworzą spójną i bardzo wyrazistą całość.
Architektura budynku pozwoliła na wyodrębnienie strefy relaksu. Właśnie tu właściciele mieszkania mogą odpocząć w wygodnym fotelu Mart projektu Antonio Citterio dla B&B Italia, podziwiając panoramę Warszawy z widokiem na wieżę zegarową Pałacu Kultury i Nauki. W przestrzeni znalazło się również miejsce na sztukę. Rzeźba Wojciecha Pąkowskiego przełamuje surowy charakter widocznej konstrukcji budynku. Dywan o nieregularnej formie idealnie wpisuje się w narożnik mieszkania, podkreślając jego nietypowy trójkątny kształt.
Harmonia funkcji i estetyki
Dwie sypialnie nawiązują do części wspólnych. Bazowy beż, grafit i brąz zostały tu ocieplone strukturalnymi tkaninowymi tapetami. Sypialnię gościnną optycznie powiększono poprzez zastosowanie otwartej garderoby Poliform. Lustrzane fronty szuflad nadają lekkości zabudowie i odbijają nie tylko widok, ale i stołek Plopp autorstwa Oskara Zięty. W sypialni master zastosowano system modułowy Quid, który wkomponowuje się w układ pomieszczenia i dzieli długą ścianę sypialni. Koło łóżka zamiast szafki nocnej umieszczono lampę Gweilo Qin Prachilna. W tym pomieszczeniu także nie mogło zabraknąć sztuki – na ścianie zawisła grafika Wojciecha Pąkowskiego . Całość nie tylko spełnia funkcjonalne potrzeby, ale staje się przestrzenią pełną wyrafinowanego stylu i osobowości. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań, pereł światowego designu i uwzględnieniu sztuki, inspiruje i relaksuje. Jest jednocześnie przykładem na to, jak właściwe połączenie funkcjonalności, estetyki i wrażliwości na gust właścicieli, można przekształcić w oazę komfortu i piękna.