MODA

Kampania w czasach pandemii – BOLA: nowa kolekcja .crowd.

11.05.2020 Fashion Post

Kampania w czasach pandemii – BOLA: nowa kolekcja .crowd.
Fot. Materiały prasowe

Kolekcja ".crowd." powstawała przez ostatnie pół roku, nazwa zaś, została wymyślona przez projektantkę na chwilę przed wybuchem pandemii. Jak widać nic na świecie nie dzieje się przypadkowo. Crowd, z angielskiego, oznacza tłum, a sama kolekcja nawiązuje do tkanin, które ze względu na swoją kolorystykę i wzory, próbują wtopić się w otoczenie, jednak im się to nie udaje, zachowują więc swój indywidualizm i wyróżniają styl użytkownika. 

Jak zrealizować kampanię w trakcie szalejącej pandemii? Jak zachęcić ludzi, by ponownie zainteresowali się modą? Przed tym trudnym wyzwaniem stanęła polska projektantka mody Bola, która przez sytuację na świecie musiała odwołać sesję zdjęciową i pokaz, zaplanowany na tegoroczną wiosnę.

"Uczucie niemocy, niepokoju i pewnego rodzaju porażki planów artystycznych nie były łatwe do zniesienia, ale w końcu hasła towarzyszące nam, pojawiające się dosłownie wszędzie: #staysafe #staystrong #stayhome zostały wykorzystane przez mnie jako ATUT! Kolekcja .crowd. – tłum bez tłumu, sesja bez planu, interpretacja własna, przede wszystkim bezpieczeństwo oraz zaangażowanie – uczucie porażki i rezygnacji z planu premiery kolekcji chciałam przekłuć w nowe wyzwanie, nowe wartości." przekonuje Bola. 

Projektantka wpadła więc na pomysł, by zaprosić do współpracy modeli, którzy sami, na swoich własnych warunkach, zaprezentują nową kolekcję, z własną, osobistą interpretacją. Na kampanijnych zdjęciach mamy więc szansę zobaczyć różny sposób widzenia koncepcji Boli, a wraz z nim rozmaite interpretacje. Nad stylizacjami, zdalnie czuwał Mateusz Kołtunowicz. Do wszystkich looków zostały doszyte maski, kominiarki oraz rękawiczki, tak by, podczas zdjęć zapewnić wszystkim 100% bezpieczeństwo. 

Weronika: modelka 

Zdjęcia: młodsza siostra –  Emilia 14 lat

"Kolekcja kojarzy mi się z czymś innym i nowym niż dotąd miałam okazję nosić. Bardzo się cieszę, że mogłam wziąć udział w sesji, ponieważ to było takie oderwanie się od tej pandemii, coś co sprawiło, że w końcu o niej nie myślałam i miałam ciekawe zajęcie podczas siedzenia w domu."

Sylvia L/ herlovelygore – performerka /modelka

Zdjęcia: samowyzwalacz/Sylvia 

"Moje sesje, jak spora część moich zdjęć to ucieczka/wycieczka do innej rzeczywistości. To była spontaniczna, pierwsza reakcja na ubrania, które dostałam."

Grzegorz : model

Zdjęcia: Ernest @krsfvde

"Fotki strzelił mi mój wieloletni przyjaciel Ernest przy okazji szybkiego spacerku, kiedy spotkaliśmy się na robienie bitów po tygodniach izolacji.
Kolekcja kojarzy mi się z potrzebą kamuflażu w dystopijnym, pełnym inwigilacji, może nawet cyberpunkowym świecie, który – mam nieodparte wrażenie – czai się tuż za rogiem i powoli do nas zagląda. Jednocześnie kolorystyka i wykorzystane materiały powodują, że stylizacje wyróżniają się z tłumu, nie ważne jak bardzo chcielibyśmy się ukryć, powodując paradoks. Czasy pandemii potęgują poczucie dystopii i wizji przyszłości, którą dotychczas dane nam było znać wyłącznie z sci-fi i która nie zawsze maluje się w ciepłych barwach."

Thirdeyediemension / Krysia : dj/ producentka/ modelka

Zdjęcia: znajomy fotograf z Krakowa @magovsky

"Sam ten patchwork to dla mnie taki uporządkowany nieporządek. Jeśli chodzi o odczucia podczas sesji, to było to świetne przeżycie, na chwilę można było prawie zapomnieć o pandemii, chociaż niezupełnie, przez to, że normalnie mocno oblegane miejsca były puste i to stworzyło taki surrealistyczny klimat podczas sesji."

Zuza OK – dj /tatuatorka – wraz z chłopakiem Karolem – Sapi tha King – menager /producent i psem Korsą

Zdjęcia: Zuza OK/Karol/samowyzwalacz

"Zdjęcia robiliśmy sobie sami, ze względu na trudne warunki, ale potraktowaliśmy to jako świetną zabawę. Kolekcja kojarzy mi się trochę z takim kosmicznym camo [śmiech]. Jak się ubierasz w te rzeczy, to wyglądasz jak z innej planety i tak też patrzą na ciebie ludzie – na księżycu na pewno nikt by się nie oglądał za nami, jak idziemy we dwójkę cali ubrani w takie same dresy. Sesja była miłą ucieczką od codzienności, taki urlop od pandemii."

Karol o udziale w projekcie: "Było to zupełnie czymś nowym, bo nie brałem udziału wcześniej w takich projektach i zgodziłem się dlatego też, bo kolekcja mi się totalnie podoba."

Opisując projekt ".crowd." projektantka tłumaczy, że razem ze zdjęciami z kampanii, opowiada historię obecnych czasów. "Powstałe zdjęcia doskonale opisują założenia kolekcji w świeży i oryginalny sposób, jednocześnie stają się ze sobą spójne".

W kolekcji znalazły się mieniące materiały, paczwkorki, dopracowane marynarki i unisexowe bluzy, komplety dresów i rozmaite dodatki w postaci breloków, plecaków i pasków. 

Paczwork natomiast jest tu łączeniem różnych emocji, ludzi, osobowości, styli i potrzeb. Kolekcja z założenia miała być bardzo uniwersalna, a jednocześnie pozwalająca wyróżnić się, podkreślić swój styl i indywidualność. Pojawiające się sylwetki "zentai full suit body", które mogą być kojarzone z japońską sztuką ubierania się, której celem jest zyskanie anonimowości i wolności.