KULTURA

#WOLEWIEDZIEC – rusza kampania społeczna popularyzująca badania na obecność wirusa HIV! Oni wolą wiedzieć a Ty?

14.05.2018 Katarzyna Błażuk

#WOLEWIEDZIEC – rusza kampania społeczna popularyzująca badania na obecność wirusa HIV! Oni wolą wiedzieć a Ty?

O tym, z jak poważnym problemem mamy do czynienia, mówią dane epidemiologiczne. Od początku epidemii, czyli od 1985 roku do lipca 2017 roku, wirusa HIV wykryto w Polsce u 22 657 osób. W tym samym czasie odnotowano ponad 3,5 tysiąca zachorowań na AIDS, a 1382 osoby z powodu tej choroby zmarły. Co roku liczba zakażonych wzrasta o kilkanaście procent. W 2015 roku Polska znalazła się na niechlubnej liście 10 krajów Europy z największą liczbą nowych zakażeń HIV. Dwie trzecie zakażonych wirusem HIV nie wie o swojej chorobie. Żyją z nią, nie zdając sobie z tego sprawy, tym samym narażając innych na zakażenie i zmniejszając swoje szanse na spokojne życie, które mogliby wieść dzięki stałej kontroli lekarza i terapii antyretrowirusowej.

Dlatego FASHION MAGAZINE wraz z MTV Polska i MAC Cosmetics postanowiły zainicjować akcję #WOLEWIEDZIEC. Projekt wspierają Ambasadorzy: Grażyna Wolszczak, Robert Biedroń, Natalia Siwiec, Karolina Pisarek, Piotr Grabarczyk Michał Baryza.

Ambasadorzy wzięli udział w specjalnej sesji zdjęciowej, która będzie promować całą akcję. Efekty sesji można zobaczyć w najnowszym numerze FASHION MAGAZINE, którego emisja przewidziana jest na 14. maja. Projekt będzie promowany dodatkowo w kanale MTV Polska oraz online i w mediach społecznościowych organizatorów i Ambasadorów akcji.

Symbolem akcji #WOLEWIEDZIEC jest serce z czerwoną wstążką. Okazaniem poparcia dla akcji jest malowanie na skórze symbolu akcji oraz oznaczanie zdjęć hasztagiem #WOLEWIEDZIEC.