Fashion Post i Ewa Chodakowska: znajdź czas na regenerację

Każdy, kto regularnie trenuje musi pamiętać o dobrych praktykach, które sprawią, że aktywność fizyczna będzie odnosić pozytywne rezultaty. Jest to regeneracja, która wpływa dobroczynnie zarówno na nasze ciało, jak i umysł. Wraz z Ewą Chodakowską sprawdziliśmy, jak odpoczywać, aby zbudować formę na lata.

Przez wszystkie tygodnie pracy nad sylwetką, zgodnie z poradami Ewy Chodakowskiej, uczyliśmy się jak prawidłowo wykonywać rozgrzewkę, trening właściwy oraz rozciąganie. Teraz przyszedł czas na regenerację. Ćwiczyliśmy kombinację skalpela, killera oraz turbo spalania. Nasze treningi odbywały się w domu, 3 razy w tygodniu, więc przetrenowanie nam nie groziło. Wiemy jednak, że spora grupa osób potrafi tak bardzo zaangażować się w sportowy tryb życia, że zaczyna on być stałym sposobem na spędzanie wolnego czasu. A to najszybsza droga do przetrenowania.

Odpoczynek po treningu powinien być oczywistym punktem, niezbędnym dla zachowania zdrowia organizmu. Początkujący sportowcy zawsze liczą na szybkie efekty, dlatego mają skłonność do przesady. Utrata kilogramów, wyrzeźbiony brzuch i szczupła sylwetka często stają się celem numer jeden, który może przysłonić nam zdrowy rozsądek. Jest to jednak najgorszy błąd, jaki możemy popełnić. Bez odpoczynku i regeneracji szybko doprowadzimy do przetrenowania organizmu. Tylko treningi przeplatane z odpoczynkiem przyniosą efekty, z których będziemy korzystać latami, a nie tylko w jednym sezonie.

Tak naprawdę już rozciąganie jest wstępem do regeneracji mięśni. Wtedy następuje wyciszenie oraz przejście z szybkiego tempa do uspokojenia. Nie powinniśmy trenować tej samej grupy mięśni dzień po dniu. Najlepiej jest wprowadzać 1-dniowe przerwy między treningami. Musimy pamiętać o posiłku po treningu. Nigdy, ale to przenigdy nie można go omijać myśląc, że wtedy zniweczymy wysiłek poniesiony z każdą kroplą potu. A jeśli już o poceniu się mowa, należy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu, poprzez regularne picie 2-3 litrów wody dziennie.

Także jedząc prawidłowo sprawiamy, ze nasze ciało jest silniejsze i bardziej odżywione. Po porannym treningu sięgajmy po dużo owoców – może to być jogurt z owocami i owsianką, natomiast po wieczornym, wybierajmy warzywa – np. chude mięso z  kurczaka z pełnoziarnistym makaronem i sałatką. Zawsze wybierajmy posiłek bogaty w węglowodany, białko i zdrowe tłuszcze. Tylko dzięki niemu nie będziemy sięgać po kuszące, wysokokaloryczne przekąski.

Regeneracja to nie tylko prawidłowe odżywianie się, ale także odpowiednia dawka snu i małe przyjemności. Tylko w czasie snu, nasz organizm uzupełnia ubytki mięśniowe, a jego optymalny czas to 7-8 godzin i żadne nowe odkrycia naukowe nie zmienią tego faktu. Nie wspominamy już o ograniczeniu w piciu alkoholu – to nigdy nie jest sposób na dobry sen oraz świetną formę. Budżet ten lepiej wykorzystać na masaż relaksacyjny, wizytę w spa lub kosmetyki, które swoim zapachem ukoją nasz umysł. Mogą to być aromatyczne maseczki na twarz, ujędrniające peelingi do ciała oraz balsamy i dezodoranty o kwiatowym zapachu jak na przykład te z serii adidas adipure. To idealne produkty dla osób lubiących aktywny tryb życia, które swoim delikatnym zapachem umilą każdy trening i jednocześnie skutecznie ochronią oraz zadbają o naszą skórę.

Dzięki treningom przeplatanym z regeneracją, nabierzemy sił i motywacji do dalszego działania. W ten sposób poprawi się nasza wydolność i za każdym razem będziemy uzyskiwać lepsze wyniki sportowe.

Partnerem publikacji jest COTY. 

ZobaczSchowaj komentarze

Z wizytą w Artis Wellness Club

Uwielbiamy testować nowości, a jeżeli chodzi o miejsca do treningów i uprawiania sportu, to nie trzeba nas zbyt długo zachęcać. Na mapie Warszawy niedawno pojawił się Artis Wellness Club, który oferuje zupełnie nowy sposób trenowania, który docenią wszyscy fani sportu oraz osoby zaczynające przygodę z siłownią. Dowiedzieliśmy się także, że do współpracy zaangażowano Ewę Chodakowską, która zadba o odpowiednie plany treningowe i żywienie wszystkich klubowiczów. My już tam byliśmy.

Artis Wellness Club położony jest w budynku Royal Wilanów w warszawskim Wilanowie. Można tam swobodnie dojechać z każdego punktu miasta autem oraz komunikacją miejską. Jest to nowoczesna siłownia, która łączy w sobie strefę cardio, siłową, funkcjonalną, a także wellness i spa. Przewidziano także miejsce do zabaw dla dzieci oraz strefę wypoczynku połączoną z siłownią.

Każdy, kto nie chce ćwiczyć samodzielnie i potrzebuje fachowego wsparcia, może liczyć na pomoc doświadczonych trenerów oraz fizjoterapeutów, którzy dopasują ćwiczenia do naszych potrzeb oraz predyspozycji. Duża sala do treningów personalnych służy wszystkim, którzy będą ćwiczyć w duecie. Misją tego klubu klasy premium, jest zapewnienie harmonii miedzy ciałem a duchem, a z pewnością brak tłumów służy temu zadaniu. Dla fanów nowych technologii przewidziano aplikacje, która po zainstalowaniu na smartphona będzie nas informować o wszystkich postępach.

Już po wjechaniu windą na pierwsze piętro, byliśmy zaskoczeni jasną i dobrze nasłonecznioną przestrzenią. Po wejściu do szatni okazało się, że nie potrzebujemy mieć przy sobie kosmetyków do zmywania makijażu, ponieważ wszystkie były dostępne na miejscu. Zatem po przebraniu się w strój treningowy ruszyliśmy do boju!

Rozgrzaliśmy się na bieżni zintegrowanej z kanałem You Tube przy naszych ulubionych teledyskach. Po 15 minutach ruszyliśmy do strefy wolnych ciężarów, aby wykonać trening nóg oraz rąk. Artis dba o to, aby każdy miał dostęp do sprzętu, dlatego przyjmuje ograniczoną liczbę klubowiczów. Dzięki temu mogliśmy wykorzystać zarówno lekkie oraz bardzo ciężkie sztangi. Po intensywnym wysiłku postanowiliśmy ruszyć na zajęcia grupowe. Nasz wybór padł na jogę, która skutecznie uelastycznia ciało oraz uspokaja umysł. 1,5 godzinne zajęcia zapewniły nam nowe pokłady energii.

Już teraz planujemy kolejne zajęcia, tym razem z Ewą Chodakowską, która połączyła swoje siły, aby Be Active i Artis Wellness Club mogły działać wspólnie na rzecz naszego zdrowia. Pierwsze wejście jest darmowe dla wszystkich, dlatego zachęcamy was do treningu w tak motywującym miejscu.

ZobaczSchowaj komentarze

Instagramowe influencerki w jesiennej kampanii & Other Stories

&OTHER STORIES

SUKIENKA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

KURTKA
ok. 580 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

SPODNIE
ok. 320 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 800 zł

&OTHER STORIES

PŁASZCZ
ok. 800 zł
.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.