Czego nie wiecie o marce MMC

Są 20 lat na rynku, projektując bezkompromisową modę z artystycznym zacięciem. Podążają swoją własną ścieżką, nie naśladując żadnej zachodniej marki. Kochają asymetrię oraz szlachetne tkaniny. Mają na swoim koncie kilka hitów sprzedażowych, a ich wieloletnią muzą jest Joanna Horodyńska. Poznajcie bliżej Ilonę Majer i Rafała Michalaka, którzy stoją za marką MMC.

1. Spotkali się na 4. roku studiów na łódzkiej ASP. Zwrócili na siebie uwagę zajmując ex aequo pierwsze miejsce w konkursie organizowanym na uczelni.

2. Ich pierwszy wspólny pokaz odbył się w warszawskiej Stodole, w ramach już nieistniejącego konkursu III International Fashion Festival „Art & Fashion”. Swoimi pomysłami na modę zwrócili już wtedy uwagę Paco Rabanne’a oraz Malcolma McLarena (muzyka i menedżera zespołu Sex Pistols). Doszło nawet do rozmów dotyczących otwarcia marki w Londynie, ale niestety nie doszło do jego realizacji.

Ilona Majer i Rafał Michalak

3. Nazwa MMC wzięła się od pierwszych litery nazwisk założycieli marki: Michalak, Majer, Czudak. Małgorzata Czudak tworzyła markę przez 15 lat, rezygnując  z niech na potrzeby pracy akademickiej.

4. Przez wiele lat pokazywali się dwa razy do roku w Łodzi na tamtejszym Fashion Weeku, ale od 2014 roku pokazują swoje kolekcje w Warszawie.

Kolekcja MMC wiosna-lato 2016

5. Na lokalizacje swoich warszawskich pokazów wybierają miejsca takie jak hotel InterContinental, Muzeum Etnograficzne, budynek Reduty Banku Polskiego oraz 42. piętro wieżowca Cosmopolitan. Na 20-lecie marki zasiądziemy w pierwszym rzędzie jednej z hal Soho Factory.

6. Pomagali Robertowi Kupiszowi przy tworzeniu jego autorskiej marki.

 

Muza duetu MMC – Joanna Horodyńska 

7. Oprócz projektowania dla MMC, Rafał pracuje dla Arytonu oraz od niedawna dla SI-MI, natomiast IIona jest wieloletnią główną projektantką marki Caterina.

8. Chętnie korzystają z naturalnych futer – znajdują się one zarówno w ofercie MMC oraz innych marek, z którymi współpracują.

9. Z zagranicznym projektantów, Ilona i Rafał cenią Proenzę Schouler, Rafa Simonsa oraz Marca Jacobsa.

Kampania MMC wiosna-lato 2015

10. Do ich wiernych klientek należą (oprócz Joanny): Aneta Kręglicka, Kasia Sokołowska, Edyta Herbuś, Katarzyna Warnke, Kinga Rusin oraz Jaga Hupało.

ZobaczSchowaj komentarze

Ciemnoskóra modelka zrobiła własne wersje znanych kampanii reklamowych

Co zrobić jeśli pracujesz w modelingu i doświadczasz dyskryminacji? Można oczywiście poddać się lub, zamiast tego, postarać się zawalczyć z zmianę poglądów ludzi z branży w bardzo kreatywny sposób. Amerykańska modelka Deddeh Howard zniechęcona wieloma odmowami usłyszanymi podczas castingów postanowiła stworzyła własne wersje popularnych kampanii reklamowych, oczywiście ze sobą w roli głównej. Zobaczcie jak nazwała ten projekt i jak wypadła w sesjach znanych marek.

Co może zrobić modelka, która nie otrzymuje zleceń i nie wygrywa castingów z powodu swojego koloru skóry? Może poddać się panującym regułom i zmienić zawód lub spróbować zawalczyć z niechęcią ludzi z branży mody i zdobyć pewną rozpoznawalność. Na taki pomysł wpadła amerykanka Deddeh Howard – modelka liberyjskiego pochodzenia. Postanowiła zrobić własne wersje znanych kampanii reklamowych.

W ten sposób „wzięła udział” w kampaniach reklamowych marek takich jak Chanel, Victoria’s Secret, Calvin Klein, Gucci, David Yurman, Guess, Dolce & Gabbana oraz Louis Vuitton. Wcieliła się m. in. w rolę blond piękności – Gigi Hadid, hollywoodzkiej aktorki – Michelle Williams, ikon modelingu – Kate Moss oraz Gisele Bundchen, czy muzy Dolce&Gabbana, Bianki Balti. Swój projekt zatytułowała bardzo wymownie – „Black Mirror”, a efekty możecie zobaczyć na jej stronie internetowej.

Howard ma nadzieję, że jej inicjatywa wznieci dyskusję o nieznacznej obecności ciemnoskórych kobiet w modelingu oraz otworzy oczy branży mody na nieustanną niechęć wobec robienia przez nich wielkich karier. Modelka chce pokazywać, że ciemnoskórzy mogą być autorami projektów społecznych, które mają na celu pokazywanie ich w pozytywnym świetle, a nie tylko jako element społeczny odpowiedzialny za zamieszki uliczne i handel narkotykami.

A czy waszym zdaniem branża mody jest cały czas mało zróżnicowana etnicznie?

 

Przeczytaj także:

Najlepiej zarabiające modelki 2016 roku: na czele emerytowana Gisele Bündchen

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.