MMC

Pracują razem od 15 lat, tworząc jedną z najbardziej charakterystycznych marek autorskich w Polsce. Reprezentują nowoczesny design oraz proste formy. Ilona Majer i Rafał Michalak to zgrany duet MMC, który projektuje damskie ubrania. Oprócz prowadzenia własnej firmy regularnie projektują kolekcje dla innych polskich marek.

Studiowali razem projektowanie ubioru na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Nie należeli jednak do wspólnego kręgu przyjaciół, a o podjęciu współpracy zadecydował przypadek. Obydwoje wzięli udział w konkursie organizowanym dla niemieckiej firmy odzieżowej, który odbywał się na ich uczelni. Wygrali ex aequo główną nagrodę w kategorii „Najlepsza kolekcja autorska” i pokazali swoje talent. Musiało między nimi „zaiskrzyć’, skoro do następnego konkursu nazwanego III International Fashion Festival „Art & Fashion”, wystartowali razem. Event miał miejsce w warszawskiej Stodole, a w jury zasiadali: Paco Rabanne (był przewodniczącym jury), Malcolm McLaren: muzyk, menedżer Sex Pistols, projektant (oraz były mąż Vivienne Westwood i ojciec założyciela marki Agent Provocateur, Joego Corre). Ich pierwsza kolekcja nie okazała się zwycięska, ale wzbudziła ogromne zainteresowanie zagranicznych gości. Projektanci nie do końca pamiętają, co to było, ale z pewnością zawierało elementy druciane. Malcolm McLaren zaproponował im nawet stworzenie kolekcji, która byłaby przeznaczona na rynek brytyjski, ale w rezultacie nic z tego nie wyszło.

W 1996 roku założyli markę MMC. Nazwa wzięła się z pierwszych liter imion wspólników: Michalak, Majer i Czudak. Małgorzata Czudak miała uzupełnić kreatywny duet. Nowa firma miała być profesjonalnym studiem projektowym bez zbędnej obecności celebrytów i szumu medialnego.

Po 15 latach Czudak postanowiła odejść z firmy i poświęcić się organizacji festiwalu Łódź Design, wykładom na łódzkiej ASP, projektowaniu pod swoim nazwiskiem oraz pisaniu krytycznych tekstów. Firma nie ucierpiała na tym, a nazwa pozostała bez zmian, co świadczy o niezwykłej dojrzałości założycieli.

Projekt MMC okazał się artystycznym wydarzeniem, skierowanym do wymagającego klienta. Oznaczało to, że musi być jedocześnie finansowany z innych źródeł. Dlatego Michalak i Majer współpracują dodatkowo z innymi markami takimi jak Aryton, Hexeline oraz Caterina, będąc jednocześnie osobami kształtującymi polski przemysł modowy. Dowodem na to są pierwsze profesjonalne sesje zdjęciowe dla magazynu „Twój Styl”, jakie miały miejsce na początku lat 90. Kolekcje dla marki Quiosque, której twarzą była rozpoczynająca karierę Anja Rubik – to też ich robota.

Ilona Majer i Rafal Michalak nie działają według sztywnego podziału obowiązków. Każdy intuicyjnie wyczuwa potrzeby drugiej osoby. Po wielu latach współpracy stworzyli porozumienie bez słów, zarówno jeśli chodzi o projektowanie kolekcji, wybór materiałów, jak i lokalizację studio.

MCC nie mają kompleksów, nie są kopią innej zagranicznej marki. Działają według swojego własnego rytmu pracy. Nie współpracują na stałe z żadną celebrytką. Jedyną znaną twarzą, która może być uznana jako ambasadorka marki jest stylistka – Joanna Horodyńska – prywatnie serdeczna przyjaciółka projektantów. Joanna często opowiada jak chodząc ubrana „od stóp do głów w MMC”, jest często zaczepiana, szczególnie za granicą, i wypytywana o pochodzenie ubrań. Twarzą najnowszej kolekcji jest, z kolei, Katarzyna Sokołowska, która także wspiera projektantów od momentu rozpoczęcia wspólnej działalności. W strojach MMC chętnie pokazują się Kinga Rusin, Paulina Sykut, Dorota Wróblewska, Ada Fijał, Katarzyna Zielińska, Lucyna Szymańska, Edyta Herbuś oraz wiele innych znanych pań. MMC byli autorami projektu sukni dla Marceliny Chmielowskiej na finał wyborów Miss Universe w 2015 r.

Projekty MMC firmują się jako nowoczesne i jednocześnie bardzo polskie. Powstają w Łodzi. Można je zakupić w stacjonarnym butiku przy ulicy Mokotowskiej 61 w Warszawie oraz w internetowym sklepie Mostrami. Marka planuje także uruchomienie własnej sprzedaży online. Duet przez kilka lat działalności wypuścił na rynek kilka hitów sprzedażowych: puchowe kamizelki oversize, skórzane kurtki, plisowane spódnice maxi, szerokie dżinsy, kolekcję ozdobioną czarno-zielonymi cekinami.

Czasami pojawiają się informacje o zagranicznych inwestorach, którzy wyrażają zainteresowanie marką MMC, jednak od wielu lat nic nie zmienia się w tej materii. MMC jest projektem niezależnym, który czerpie źródło finansowania z pracy projektantów dla innych marek.

Projekty MMC znane są z perfekcyjnej konstrukcji oraz użycia najlepszych tkanin. Prosta forma i nowoczesne kroje to ich znak firmowy. Marka prezentowała swoje stroje w Nowym Jorku, Moskwie, Lizbonie, Kopenhadze oraz Madrycie. Projektanci są autorami kostiumów scenicznych dla wielu teatrów i opery w Polsce. Razem z marką Badura stworzyli futurystyczne modele obuwia. Przez wiele lat gościli jako gwiazda na Fashion Philosophy Fashion Week Poland, a od niedawna prezentują swoje kolekcje w Warszawie. Duet znalazł się również w jury 22 edycji Międzynarodowego Konkursu dla Projektantów Ubioru „Złota Nitka”.

MMC ma na swoim koncie wiele nagród m.in. Doskonałość Mody Twojego Stylu oraz tytuł Projektanta Roku Twojego Stylu i nominację Elle Style Awards. Projektanci zdają sobie sprawę, że wielu potencjalnych klientek nie stać na ich ubrania. Mimo to, MMC chce przedstawiać swoją wizję kobiety bez kompromisów dotyczących doboru materiałów i wykonania. To niespotykane podejście do biznesu modowego na polskim rynku.

ZDJĘCIE – MMC

AUTOR – JUSTYNA MAJKA

Ciekawostki

  1. Rafał Michalak projektuje regularne kolekcje dla Arytonu.
  2. Ilona Majer jest jedną z projektantek Cateriny.
  3. Michalak i Majer finansują MMC dzięki pracy dla innych polskich marek.

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności