KULTURA

Wszystko, co trzeba wiedzieć o książce Louis Vuitton: Virgil Abloh

25.09.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Wszystko, co trzeba wiedzieć o książce Louis Vuitton: Virgil Abloh

Francuska marka luksusowej mody Louis Vuitton i wydawnictwo Assouline podjęły współpracę, aby wydać książkę „Louis Vuitton: Virgil Abloh”. Ta limitowana edycja składa hołd życiu, wpływom i karierze nieżyjącego już Virgila Abloha, pierwszego Afroamerykanina, który został dyrektorem artystycznym Louis Vuitton dla mężczyzn w czerwcu 2018 r. Na zawsze zmienił kurs i wartości branży modowej.

Abloh nie tylko zapoczątkował kulturową zmianę w kierunku inkluzywności, różnorodności i upodmiotowienia w branży, ale także nową erę luksusu. Książka w twardej oprawie, jest pierwszą wydaną od jego śmierci w listopadzie 202 r1oku. Na 359 stronach i ponad 320 kultowych obrazach przedstawia dziedzictwo i osobowość twórczego projektanta.

Książka napisana przez Andersa Christiana Madsena  zawiera także osobiste refleksje z bliskiego kręgu Abloha, w tym Nigo, Kendall Jenner, Kid Cudi i Luki Sabbat. Podzielona jest na osiem rozdziałów i kompletny katalog sneakersów projektanta. Oferuje dogłębną eksplorację niezwykłego kreatywnego umysłu Abloha i nieustannego poświęcenia na rzecz równości w sztuce i projektowaniu.

„Jako czarnoskóry kreatywny bez formalnego wykształcenia w zakresie projektowania mody, bez listy uznanych domów mody w swoim CV… Abloh postrzegał siebie jako infiltratora w modzie: prawdziwego outsidera, który stałby się przełomową postacią”, mówi Madsen. Tytułowi towarzyszą również cytaty Virgila Abloha oraz dogłębne podpisy, które kontekstualizują każdy etap jego podróży w Louis Vuitton.

Książka w twardej oprawie jest dostępna w dwóch kolekcjonerskich okładkach, w cenie 120 USD każda. Pierwsza przedstawia emblematyczny czerwony balon, który przeleciał nad pokazem spinoffowym Louisa Vuittona SS22, a druga to grafika kreskówki sportowej autorstwa Reggieknowa, który ilustrował pokaz SS21. Wydano również „Ultimate Collection Box” w cenie 1200 USD – inspirowane instalacją kontenera z pokazu odzieży męskiej SS21.

Trzy edycje tytułu Louis Vuitton: Virgil Abloh są już dostępne do zakupu w sklepie internetowym Assouline.