W P Onak zdradza kulisy 10. edycji Art and Fashion Forum

Prowadzi studio kreatywne OCR Creations, które na swoim koncie ma kampanie dla marek takich jak House Premium, Wojas, Mohito oraz Lilian Prym. Jego teledysk do utworu Mary Komasy „Lost Me” został nominowany do nagrody festiwalu Camerimage. Jest także kuratorem poznańskiego Art & Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, od 10 lat skupiającego najbardziej kreatywne umysły w branży mody. W tym roku zaprosił reprezentację prestiżowego SHOWstudio do wzięcia udziału w wydarzeniu odbywającym się pod hasłem „Different = Irreplaceable”. Specjalnie dla Fashion Post, Wojtek Onak wyjaśnia, jaka idea dokładnie stoi za tymi pomysłami.

Jak jest idea stojąca za tegorocznym hasłem przewodnim Art and Fashion Forum by Grażyna Kulczyk?
Hasłem przewodnim tej edycji jest „Different = Irreplaceable”, czyli słowa, które tak naprawdę zna każdy i wiele osób może się z nimi identyfikować. Jako kurator chcę zwrócić uwagę na to, że często siebie nie akceptujemy, szczególnie młodzi ludzie mają takie poczucie. Ponieważ na co dzień pracuje jako art director, widzę, że wielu młodych projektantów jest zamkniętych w sobie oraz tworzy za zamkniętymi drzwiami. Przyjazd do Poznania to szansa dla nich na odnalezienie siebie, przemyślenie kim są i jak chcą się pokazać. Wiele osób ma zapewne w sobie jakieś demony, które nie pozwalają im działać. Do tego społeczeństwo narzuca różne normy.

Komunikacja wizualna 10. edycji AFF

Co przez to rozumiesz?
Ktoś mądry powiedział kiedyś, że demony odchodzą po 30-stce, ale to nie musi być prawda. Mam nadzieję, że tegoroczny AFF oraz Open University pokażą, że możemy się pozbyć ich trochę wcześniej i zacząć myśleć przede wszystkim o własnym rozwoju, a dopiero później o tym gdzie i jak zarabiać pieniądze, czy być komercyjnym, czy niezależnym. Moim zdaniem tylko poprzez wewnętrzną niezależność możemy być osobami wyjątkowymi, ciekawymi wizualnie i robić rzeczy, które w dzisiejszym świecie są coraz bardziej doceniane. To bardzo czas dla twórców i artystów, bo w modzie wracamy do lat 70. i 90., jednocześnie mając do dyspozycji najnowsze technologie. Najważniejsza jest jednak osobowość!

Czego chcesz nauczyć uczestników warsztatów?
Chcę uzmysłowić ludziom, że bardzo ważne jest, aby siebie doceniali, żeby szukali inspiracji w sobie, ponieważ do tej pory bardzo często mówiłem, że inspiracje są wokół nas. Tegoroczny AFF ma pokazać, że możemy pracować w oparciu o nasze zmysły. Chcemy skupić się na ludziach, przede wszystkim na osobowości każdego z uczestników, a nie na zewnętrzności.

Jakie jeszcze inne cele ma realizować Art and Fashion Forum?
Myślę, że tegoroczny Art and Fashion Forum będzie tak naprawdę wydarzeniem przełomowym. Mam nadzieję, że nasi uczestnicy pozwolą sobie na poznanie się nawzajem, na czym mnie jako kuratorowi bardzo zależy. We wszystkich dotychczasowych rozmowach i wywiadach, bardzo mocno podkreślałem to, że każda osoba ma inne talenty, które może zaprezentować na zewnątrz i nauczyć czegoś innych. Jeżeli podczas wydarzenia każda z 50 osób zaprezentuje się swojej grupie oraz wszystkim pozostałym uczestnikom, to może dać nam wszystkim impulsy do kreatywnego działania.

W jaki sposób mentorzy zamierzają wyciągać z uczestników te pokłady kreatywności? Czy wiesz jakie mają pomysły?
Mam to szczęście, że znam osobiście wszystkie osoby, które są mentorami tegorocznych warsztatów. Gdy byłem jeszcze na etapie ustalania z nimi wszystkich szczegółów i rozmawialiśmy przez telefon, to wszyscy byli bardzo przychylnie nastawieni do motywu przewodniego. W tym roku Oprócz Olki Osadzińskej, Piotra Zachary, Anny Orskiej, Adama Plucińskiego i Marty Wajszczyk, jednym z nich jest Mark Fast, który znany jest z tego, że jako pierwszy zatrudnił modelki plus size i pokazał je na wybiegu podczas London Fashion Week. Potem zajmował się innymi, bardziej niszowymi, projektami, ale teraz znowu powraca do mody i niebawem będzie pokazywał swoje najnowsze materiały video. Mark przebył pewną drogę artystycznej przemiany, dlatego uważam, jest mentorem idealnym. Tych wszystkich wymienionych osób warto słuchać i uczyć się od nich. To też dowód na to, że Art and Fashion Forum zawsze było miejscem, w którym wymagano myślenia, które przełamywało tabu, nie szło na skróty, nigdy nie wybierało łatwych tematów. My chcemy to podkreślać, bo właśnie teraz jest największa potrzeba odnajdywania pokładów kreatywności w ludziach. Jesteśmy bardzo pionierscy pod tym względem.

Mark Fast z uczestnikami warsztatów

A dlaczego teraz jest największa potrzeba uwalniania kreatywności, co takiego twoim zdaniem się obecnie dzieje?
Zwróć uwagę, że obecnie nie ma subkultur. To niesamowite. Nie mamy pewnej przestrzeni buntowniczego odejścia od społeczeństwa. Młodzi ludzie po 20-stce coraz częściej siedzą w domach, rzadziej wychodzą, nie chcą pracować, zwyczajnie się nudzą. W Nowym Jorku jakiś czas temu doszło już do tego, że w pewnym momencie nie byliśmy w stanie odróżnić hipstera od bezdomnego. Młodzi nie chcą nic robić, nie chcą nic zmieniać. Jeżeli chcemy zmotywować ich do działania, to musimy mówić o wszystkich ograniczeniach, które mogą przeszkadzać w rozwoju. Dlatego w tym roku, jako kurator, chcę kłaść bardzo mocny nacisk na współprace między uczestnikami warsztatów. Chodzi o to, poznać jak najwięcej osób, aby współpracować w grupie i poza nią oraz tworzyć coś razem. Nikt nie powiedział, że będzie łatwo.

Jaką rolę oprócz mentora, będzie w tym wszystkim odgrywał Nick Knight? Czy jego obecność ograniczy się tylko do wystąpienia na jednym z paneli?
Myślę, że musimy zostawić odpowiedź Nickowi. Nie chce zdradzać szczegółów ani wypowiadać się w jego imieniu. On sam to zrobi. Musimy pomyśleć o wydarzeniu całościowo i pamiętać, że w Poznaniu pojawi się nie tylko Nick, ale reprezentacja SHOWstudio – jednej z najlepszej agencji kreatywnych na świecie, w której kiedyś miałem przyjemność pracować. Teraz zapraszam tych wspaniałych ludzi do Polski na 10-lecie AFF, wydarzenia, z którym jestem związany od 7 lat. Dla mnie osobiście, to też jest zamknięcie jakiegoś etapu rozwoju zawodowego. Będę nieustannie na miejscu, chcę rozmawiać ze wszystkimi, chcę się czegoś nauczyć, ale także uczyć innych.

 

Przeczytajcie także:

SHOWstudio Nicka Knighta kuratorem 10. edycji Art & Fashion Forum

 8 top modelek w widowiskowym filmie Nicka Knighta

 

ZobaczSchowaj komentarze

KOPI i momu.warsaw łączą siły w nowej kolekcji apaszek „Girls”. Zobaczcie zdjęcia!

Siła tkwi w kobiecości – ta myśl towarzyszyła dwóm młodym projektantkom przy tworzeniu nowej kolekcji apaszek. Mocny przekaz ultrakobiecych wzorów i dwie utalentowane dziewczyny -Natalia Kopiszka oraz Monika Mularczyk. To musiało się udać! Zobaczcie co wspólnie zaprojektowały!

KOPI i momu.warsaw łączą siły w nowej kolekcji apaszek „Girls”. Zobaczcie zdjęcia!

Natalia Kopiszka – młoda projektantka mody oraz Natalia Mularczyk – założycielka momu.warsaw zjednoczyły siły, by wspólnie stworzyć kolekcję apaszek „Girls”. Każda z apaszek to ilustrowany model, przedstawiający kobiecość w innym wymiarze. Do wyboru mamy model w pastelowych kolorach, z graficznym nadrukiem sylwetek kobiet o różnych kolorach włosów oraz karnacji, a także monochromatyczną propozycję, której autorką jest graficzka Weronika Anna Marianna. Apaszki wykonane są z wysokiej jakości satyny. Co najważniejsze, można nosić je na wiele sposobów! Tradycyjnie, na szyi, jako ozdoba torebki lub akcesorium do włosów. Kolekcja dedykowana jest osobom, które poprzez przemyślane dodatki chcą podkreślić swoją kobiecość.

Apaszki trafiły do sprzedaży 6 lipca. Dostępne są na stronach www.kopi.com.pl, www.momuwarsaw.com, a także w butiku marki przy ulicy Nowogrodzkiej 40 w Warszawie. Cena jednej apaszki to 129 złotych.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności