Stając wyżej, czyli historia mężczyzn noszących obcasy

Z okazji 20. rocznicy otwarcia Muzeum Baty w Toronto powstała wystawa Standing tall; The curious history of men in heels, która pozwala przyjrzeć się temu jacy mężczyźni i w jakim celu nosili i noszą obcasy. Na ekspozycji zaprezentowano historię męskich obcasów od 1600 roku aż do dziś. Twórcom zależało na ukazaniu ich różnorodnej funkcji od podkreślania majestatu władców, po epatowanie seksualnością gwiazd rocka.

Stając wyżej, czyli historia mężczyzn noszących obcasy
Images © 2015, Bata Shoe Museum, Toronto, Canada
Węgry (prawdopodobnie), początek XIX w.

Na wystawie można obejrzeć rzadkie egzemplarze męskiego obuwia z XVII i XVIII wieku, wojskowe buty z połowy XIX wieku, kowbojki z lat 30. i o dziesięć lat od nich młodsze bikery. Zwiedzający mają okazję zobaczyć oryginalne Beatle boot Johna Lennona z 1960 roku, platformy noszone przez Eltona Johna w latach 70. i najnowsze projekty z kolekcji haute couture.

Dziś obraz mężczyzny na obcasach wywołuje niedowierzanie i rozbawienie. Nie zawsze tak było: „Wraz z nastaniem XVII wieku, kiedy pojawiły się obcasy, to właśnie mężczyźni pierwsi zaczęli je nosić. Były manifestacją siły i prestiżu społecznego przez ponad 130 lat”, mówi Elisabeth Semmelbeck, kuratorka wystawy, dodając, że kiedy po 1730 roku wysokie obcasy epizodycznie pojawiały się w modzie męskiej, zawsze pełniły rolę akcesorium podkreślającego męskość ich właściciela.

Funkcja obcasów kojarzonych z męskością przetrwała do naszych czasów w wizerunku kowboja. Jednak dla większości współczesnych mężczyzn każdy dodatkowy centymetr łączy się z ryzykiem utraty męskości. Biorąc pod uwagę wysoki wzrost, który obecnie zdaje się mieć znaczenie w tak wielu dziedzinach życia, począwszy od wysokości zarobków, a kończąc na większej atrakcyjności społecznej, nasuwa się podstawowe pytanie: dlaczego dziś mężczyźni nie chodzą na obcasach? Twórcy wystawy inspirują do zastanowienia się nad tym oraz nad innymi kwestiami obecnymi w naszym życiu np. kontrowersyjnym użyciem butów na obcasach i podestów przez osoby pełniące władzę.

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Dlaczego Komono to marka, od której się uzależniliśmy?

Tak już często bywa, że akcesoria, które mocno wpasowują się w panujące trendy, są kiepskiej jakości. A marki, które oferują solidnie wykonany produkt, zwykle zapominają o odświeżeniu designu. My nie chcąc wybierać pomiędzy jednym a drugim wybraliśmy… właśnie KOMONO.

Dlaczego Komono to marka, od której się uzależniliśmy?

Belgijska marka Komono oferuje wysokiej jakości okulary oraz zegarki, ale dziś opowiemy o tych pierwszych, bo właśnie dostaliśmy informacje o nowej kolekcji Elementary. Okulary przeciwsłoneczne z tej linii wyróżniają się minimalistycznym designem, choć, uwierzcie nam, mimo tego zwracają na siebie uwagę.

Każdy kolor – czy ten najgorętszy w danym sezonie czy po prostu twój ulubiony – jest w swojej istocie kombinacją podstawowych barw: czerwieni, żółtego i niebieskiego. W oparciu właśnie o te kolory powstała nowa kolekcja okularów Komono. Dla osób poszukujących mocniejszych barw, marka przygotowała także propozycje o nieco mocniejszym gradiencie.

Nazwa Komono wywodzi się z języka japońskiego i oznacza dosłownie mały przedmiot. Design zarówno zegarków, jak i okularów opiera się na stylu retro-futuro, dlatego znajdziecie tu mnóstwo klasycznych form w nowoczesnym wydaniu. Co wyróżnia markę, to solidne wykonanie, dzięki czemu każda opcja będzie służyć Wam na bardzo długo. Zobaczcie nową kolekcję Elementary!

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Podpowiadamy, po co sięgnąć w chwili relaksu. Doradzamy najlepsze sposoby spędzania wolnego czasu. Informujemy o wydarzeniach modowych: kameralnych i spektakularnych. Przygotowujemy na każdy tydzień niezbędnik aktualności. Zdradzamy w nim ciekawe pozycje literackie, filmowe i muzyczne. Recenzujemy poruszające nas książki. Komentujemy warte uwagi, związane z modą filmy. Informujemy o wyjątkowych festiwalach. Zawiadamiamy o aktualnych wystawach i eventach. Zamieszczamy artykuły o formach relaksu, które pozwalają odkrywać nowe horyzonty, skłaniają do wyjścia z domu i otworzenia się na kulturę. Podpowiadamy domatorom, jak błogo i beztrosko spędzić czas we własnym zaciszu oraz w jaki sposób je urządzić. Przede wszystkim oddajemy w ręce czytelników wartościowe artykuły do poczytania w wolnej chwili.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności