Piotr Popiołek: wygranie konkursu Cracow Fashion Awards to niesamowita dawka motywacji [WYWIAD]

Jego kolekcja zatytułowana „iD” zachwyciła media oraz jurorów zgromadzonych podczas rozdania nagród dla najlepszych kolekcji zaprojektowanych przez absolwentów Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Piotra Popiołka poznaliśmy już podczas 10. edycji Art & Fashion Forum i już wtedy wiedzieliśmy, że kiedyś trafi na naszą stronę. Tylko u nas opowiada o swoich projektach oraz planach rozwoju.

Jak zamierzasz wykorzystać wygraną w konkursie Cracow Fashion Award i jakie masz dalsze plany na swój rozwój zawodowy?
Zdobycie tytułu „kolekcji roku” dla mojej propozycji zatytułowanej „iD” pokazuje mi, że na rynku jest miejsce dla konceptualnej mody męskiej. Dodatkowo, taka nagroda to niesamowita dawka motywacji i energii do dalszego rozwoju. Dzięki niej zyskałem grono nowych odbiorców, a przez to, także nowe możliwości. W planach mam nową kolekcję oraz dwa staże – jeden w Polsce, a jeden za granicą.

Dlaczego postanowiłeś wykorzystać motyw ludzkiej skóry w swojej kolekcji?
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy zobaczyłem dokument „Human”, zrealizowanego przez National Geographic. Jest to film o różnorodności, którą ukazano poprzez rozmowy z ludźmi z całego świata. W tym samym czasie przygotowywałem projekt w ramach uczestnictwa w warsztaty Art & Fashion Forum, które odbywały się w pod hasłem „Different = Irreplaceable”. Moja koncepcja zakładała, że każdy człowiek jako jednostka jest inny i niezastąpiony dla pewnej grupy bliskich mu osób. Natomiast to, co nas różni oraz jest naszą unikatową i tytułową tożsamością to skóra. Dlatego ubrałem ludzi w skóry ich rodzin, przyjaciół oraz partnerów.

Czy teraz chcesz projektować tylko dla mężczyzn?
Zdecydowanie tak! Moja pierwsza męska kolekcja była w większości zlepkiem rzeczy, które zrobiłem tylko po to, aby móc pokazywać się na wybiegu w zaprojektowanych przez siebie ubraniach zaraz po pokazach moich damskich propozycji. Jednak z czasem poczułem, że moda męska daje mi więcej możliwości oraz pewnego rodzaju głos, dzięki któremu mogę wypowiadać się na ważne dla mnie tematy. Chcę pokazać inną stronę mody męskiej, która rezygnuje z granic, stereotypów i schematów.

Jak długo powstawała kolekcja „iD” i co jest w niej wyjątkowego?
Punktem zapalnym całej kolekcji jest mój projekt z warsztatów Art & Fashion Forum, które odbyły się w Poznaniu w październiku 2016 roku. Sesje zdjęciowe, przy których miałem przyjemność pracować z fotografem Grzegorzem Mikrutem, odbyły się w drugiej połowie stycznia tego roku. Były to prawie 4 miesiące bardzo intensywnej pracy u boku fantastycznych mentorów, takich jak Wojtek Bednarz, Mark Fast i Anka Walicka. Ciężko mi powiedzieć co sprawiło, że akurat moja kolekcja wyróżniła się spośród całej reszty. Według mnie, w „iD” wyjątkowa jest po prostu bardzo osobista koncepcja oraz przekaz.

Jakie inne marki cenisz i jaka estetyka jest ci najbliższa?
Bardzo szanuję marki, dla których aspekt ideologiczny jest ważny. Uważam, że moda autorska jest tworzona właśnie po to, aby pokazywać przede wszystkim pewne zagadnienia czy problemy, a nie tylko ładne obrazy. Staram się obserwować jak największą ilość marek z całego świata, żeby móc konfrontować i zderzać z nimi swoją wizję. Z tego też powodu nie mam listy z ulubionymi projektantami. Jeszcze eksperymentuję z estetyką i poszukuję tej własnej. Podczas projektowania skupiam się na łączeniu kontrastów, jak chociażby miało to miejsce w „iD”. Pojawiły się tam ręcznie tkane elementy zestawione z nowoczesnymi materiałami, kolorystyka stereotypowo dziewczęca zderzona ze stylem ulicznym oraz elementy akcesoriów erotycznych jako funkcjonalne systemy przy okryciach wierzchnich. Na ten moment najbliższa jest mi różnorodność.

ZobaczSchowaj komentarze

Bartosz Pilawski: „Moda to moja pasja” [WYWIAD]

Pracował w atelier u Macieja Zienia i duetu Paprocki&Brzozowski. Dziś sam debiutuje ze swoją autorską marką, a najnowszą kolekcję pokaż za kilka dni w Bangkoku. 23 letni projektant Bartek Pilawski opowiada nam o swojej pasji do mody, o szlifowaniu swojego warsztatu i zdradza nam dlaczego Donatella Versace jest jego największą idolką.

Pięknie rysujesz nie myślałaś żeby zostać grafikiem, rysownikiem? Czy to właśnie ta umiejętność sprawiła, że postanowiłeś  zostać projektantem? 

Moda to moja pasja odkąd pamiętam. Nigdy nie byłem mistrzem rysunku. Jak każdy kto nim operuje musiałem się nauczyć rzemiosła. Jakiś czas temu udało mi się spotkać na swojej drodze byłą ilustratorkę marki Valentino, która pokazała mi techniki dzięki którym udoskonaliłem mój rysunek.

 

Jakie dotychczasowe osiągniecie wskazałbyś jako największe/przełomowe w twojej karierze?

Do tej pory największym był pokaz na KTW Fashion Week, ale to był również mój pierwszy pokaz pełnej kolekcji. Najbardziej zdumiewającym dla mnie był ostatni okres, kiedy projektowałem kolekcję butów dla firmy Carinii. To odkrywanie zupełnie nowych światów.

Pracowałeś z tuzami polskiej mody Maciejem Zieniem, duetem Paprocki&Brzozowski? Czego się od nich nauczyłeś? 

Po pokazie w Zakopanem podczas Zakopane Fashion Day, kiedy Marcin Paprocki powiedział, że jest dumny z tego, że jego były podopieczny (czyli ja), miał okazję zaprezentować kolekcję na tej samej scenie, pomyślałem że było naprawdę fajnie było mieć szefów, którzy wspierające młodą polską modę. Od moich byłych szefów nauczyłem się szacunku do pracy i klientów, dbałości o tkaniny i formy. Świadczymy usługi projektowania ubioru, ale nasza praca to przede wszystkim ubieranie człowieka.

Czy w dzisiejszym świcie Internetu i mediów społecznościowych łatwo jest wypromować swoją markę? 

Podstawowym plusem świata digital jest szybkość transferowania informacji. Dzisiaj wszystko można zrobić za pomocą jednego kliknięcia. Szybko się buduje, ale również szybko się burzy. Trzeba pamiętać o tym, żeby trwać. Starać się pokazywać świeże i autentyczne kolekcje. Internetowy świat bardzo szybko weryfikuje nieszczerość przekazu. Niezmiennie ogromną wartością jest ciężka praca oraz doskonalenie samego siebie, bo tylko w ten sposób można zdobyć uznanie i zaufanie klientów.

Pokażesz swoją kolekcję w Bangkoku? Jakie towarzyszą temu emocje? Czy swoją przyszłość widzisz na polskim rynku, a może chciałbyś pracować za granicą?

Jestem bardzo podekscytowany możliwością pokazania mojej premierowej kolekcji SS 2018 w Bangkoku. Jest to symbol tego, że dla mojego pokolenia nie ma granic – wszystko jest możliwe i gdy tylko chcemy możemy spełniać marzenia.

Jak wygląda twój proces twórczy. Zaczynasz pracę od zrobienia rysunku, od znalezienia właściwej inspiracji czy np. wybrania właściwego materiału.

Początkiem zawsze jest inspiracja i czerpię ją z otaczającego mnie świata. Są to osoby, które spotykam, miejsca w których bywam, sytuacje które obserwuje. Kreatywność polega na przetwarzaniu tych wszystkich bodźców i przekształceniu ich w moje formy wyrazu jakimi są ubrania.

Którego z projektantów najbardziej podziwiasz? 

Od zawsze moją idolką świata mody jest Donatella Versace, w której cenię bezkompromisowość każdej kolejnej kolekcji. Jest to kobieta, która podołała ogromnemu wyzwaniu, jakim było poprowadzenie marki po tragicznej śmierci Gianniego. Donatella tworzy modę dla silnych kobiet, tak też postrzegam swoje klientki.

Bartosz Pilawski – Pochodzący ze Szczecinka, 23-letni projektant obecnie tworzy w katowickiej pracowni w Fabryce Porcelany. Od dziecka wykazywał zainteresowanie modą, miał talent do rysowania. Dlatego postanowił szlifować tę ważną dla projektanta umiejętność – szkolił się z zakresu rysunku żurnalowego u Edyty Filipowicz, wykładowczyni MSKPU i byłej ilustratorki w marce Valentino. Rozpoczął także studia na kierunku projektowanie ubioru w Szkole Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie. Swoją pierwszą mini kolekcję pokazał w październiku 2017 podczas warszawskiego wydarzenia organizowanego przez Radio Kolor, w którym swoje kolekcje pokazali inni młodzi projektanci. Ale to Pilawski zgarnął wtedy wszystkie możliwe nagrody, w tym I nagrodę za najlepszą kolekcję. Dziś ma swoją autorską markę – PILAWSKI. Teraz projektant pracuje nad drugą kolekcją, którą zaprezentuje premierowo pod koniec kwietnia podczas wydarzenia mody w Bangkoku. Bartek został też wybrany przez markę Carinii, aby zaprojektować dla nich kapsułową kolekcję butów, która będzie miała swoją premierę także w Bangkoku.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności