Okulary słoneczne z ilustracjami Andy’ego Warhola

Wiemy, że dziś zamiast okularów słonecznych przydałaby się parasolka, ale jeśli cenicie twórczość słynnego popartowego artysty to mamy dla was dobrą wiadomość! Powstały okulary z tęczówką oka samego Andy’ego Warhola.

Firma Retrosuperfuture, założona we Włoszech w 2007 roku przez Daniela Beckermana, stała się bardzo popularna dzięki kolekcji kolorowych okularów oktanowych.  Nie dziwi nas więc, że marka nawiązała współpracę z fundacją Andy’ego Warhola, by stworzyć szeroką gamę okularów przeciwsłonecznych, których szkła zadrukowane będą ilustracjami tęczówki zmarłego artysty. Projektanci marki mieli dostęp do archiwów Andy’ego Warhola, a więc do tysięcy obrazów, szkiców, zdjęć, dokumentów, ilustracji, notatek i cytatów, które mogli wykorzystać tworząc wyjątkowe modele.

Oprawki z założenia miały być przede wszystkim oryginalne. Oczywiście miały jednocześnie odwoływać się do ruchu pop-art, ale przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii i materiałów. Na razie powstały dwa modele. W obu projektach umieszczono szkła z nadrukowaną ilustracją tęczówek samego Andy’ego, które można zobaczyć tylko z zewnątrz. Uzyskanie tego efektu było możliwe dzięki wykorzystaniu techniki ghost, w której obraz zostaje zamknięty w kawałku szkła. Pierwszy z modeli, który wyszedł spod rąk designerów Retrosuperfuture ma grube, owalne ramki z różowego złota. Druga para ma wydłużone boki o ultranowoczesnym kształcie. Oba modele posiadają oryginalny podpis Warhola na wewnętrznej stronie.

Czyżby to nowy trend w tworzeniu okularów słonecznych? Nosilibyście takie okulary?

ZobaczSchowaj komentarze

Queerowa wystawa Devana Shimoyamy w Muzeum Andy’ego Warhola

Twórczość Devana stanowiłaby ogromną konkurencję dla Warhola. Nic więc dziwnego, że została doceniona przez muzeum jego imienia w Pittsburghu, a sam artysta został wyróżniony przez The New York Times.

„Cry, Baby” będzie pierwszą muzealną wystawą Devana Shimoyama, urodzonego w Filadelfii malarza i profesora na Uniwersytecie Carnegie Mellon. Z okazji ekspozycji w Muzeum Andy’ego Warhola, artysta ozdobił obrazy piórami, cyrkoniami i cekinami, składając ukłon w stronę kultury queer. Jego prace obejmują malarstwo, fotografię i rzeźbę oraz serię nowych prac, które po raz pierwszy ujrzały światło dzienne. W swoich ostatnich malowidłach fryzjerskich Shimoyama przekształca hiper-męską przestrzeń społeczną w dziwaczną fantazję, w której mężczyźni przejmują kobiecy urok i modę.

W przeszłości pierwsze barber shopy były nie tylko miejscem, z którego mężczyźni wychodzili z idealnie przystrzyżonymi włosami. Były również miejscem spotkań, w którym spędzano wolny czas. Nie było w nich jednak miejsca dla osób o odmiennej orientacji. W błyszczących obrazach Shimoyama, które są obecnie oglądane w ramach jego wystawy „Cry, Baby”, artysta ponownie wyobraża sobie tę typowo męską strefę jako efektowną, dziwaczną przestrzeń ubraną w cekiny i pióra.

Devan łączy kulturę drag i queer z kulturą afroamerykańską. Idealnie pokazuje, w jaki sposób pośród tych społeczności znajdują się osoby, które pragną posiadać fasadę bogactwa lub blasku, niezależnie od tego, czy jest to autentyczne. To maska, która pozwala poruszać się po świecie lub dostarczać ludziom rozrywkę. Nie można nie dać się zwieść żartobliwej wrażliwości i lśniącej, wielowarstwowej materialności tych dzieł. Łączy farbę olejną z kryształkami i brokatem oraz używa różnych materiałów, które można zauważyć u drag queen.

Shimoyama widzi jednak różnice między swoimi obrazami a twórczością Warhola. Swoje prace porównuje do sztuki fanów, dedykując je konkretnym osobom, podczas gdy pracom Warhola nadano nazwy dopiero po śmierci artysty. Chodzi o samo podejście do bohaterów prac Shimoyamy, a raczej o ich dedykację. Podczas gdy on stara się wyeksponować wszelkie mankamenty konkretnych osób na obrazach, Warhol często skłaniał się do ich eliminacji.

Shimoyama tworzy dwa odrębne światy – jeden zaczarowany raj, drugi to dziwne wyobrażenie o afroamerykańskim zakładzie fryzjerskim. Uczciwie dla braterstwa i społeczności, Shimoyama przedstawia barber shopy jako przestrzeń, w której młodzi mężczyźni i chłopcy mogą czuć się zawstydzeni i wrażliwi. W rzeźbie tworzy obiekty żałobne dla Trayvona Martina i Tamira Rice’a – ofiary agresji celowanej w młodzież z Afryki. Podczas gdy płótna są radosne i świąteczne, przedstawiają również komentarze na temat bólu i smutku. Łzy czają się w tle jego krajobrazów lub spływają po twarzach jego postaci, przypominając o niesprawiedliwości rasowej we współczesnym społeczeństwie. Shimoyama przedstawia świat, w którym rasa, seksualność i tożsamość mogą działać z punktu wolności.

Ta wystawa stanowi wyjątkowe połączenie ze stałą kolekcją Muzeum Andy’ego Warhola i ujawnia współczesny wgląd w jedną z największych i najbardziej pomijanych przez Warhola komisji malarskich, serii „Ladies and Gentlemen” z 1974-75. Odwiedzający odnajdą prace Shimoyamy w dialogu z portretami Warhola na czwartym piętrze stałej kolekcji muzeum. Śmiałe  przedstawienia Shimoyamy przedstawiające seksualność, rasę i queer pomagają wyprowadzić nieco zapomniane dzieła Warhola z zapomnienia.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Sprawdzamy gdzie kupić najpiękniejsze berety tej jesieni!

Moschino

Beret
836 zł

Femi Stories

Beret
149 zł

Lui Store

Beret
229 zł

Mango

Beret
69,90 zł

NA-KD

Beret
80,95 zł

Topshop

Beret
ok. 80 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności