MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 16-22.01.2016
22.01.2017 Michalina Murawska
Były projektant Diora nowym dyrektorem kreatywnym Carven
Tydzień temu pisaliśmy o tym, że była projektantka Diora, Lucie Meier znalazła się na celowniku marki Jil Sander, która w październiku straciła swojego dyrektora kreatywnego. Zatrudnienie znalazła także jej „druga połowa” z czasów pracy dla domu mody Dior, czyli Serge Ruffieux, który właśnie został mianowany dyrektorem kreatywnym Carven. Urodzony w Szwajcarii projektant obejmie stanowisko z dniem 1. lutego, a pierwszą kolekcją jaką stworzy dla marki będzie Resort 2018.
To koniec American Apparel
Założona przez Dova Charneya marka znana była od 1997 roku nie tylko z różnego rodzaju basicowych projektów, ale przede wszystkim kontrowersyjnych kampanii i stanowiła jednego z największych graczy na rynku producentów odzieży w USA. Wszystko wskazuje jednak na to, że nastąpił oficjalny koniec jej działalności – przynajmniej w takiej formie, w jakiej funkcjonowała do tej pory. Jak podał „LA Times” firma została sprzedana kanadyjskiemu producentowi koszulek Gildan na aukcji zorganizowanej po ogłoszeniu przez nią bankructwa i do kwietnia ma zamknąć swoją fabrykę w Los Angeles i sto sklepów na terenie całych Stanów Zjednoczonych. To z pewnością koniec pewnej epoki.
Tydzień mody męskiej w Paryżu to po prostu majstersztyk
Powiedzieć o trwających w Paryżu pokazach mody męskiej, że trzymają poziom, byłoby sporym niedopowiedzeniem i krzywdą dla wszystkich kreatywnych talentów, jakie w stolicy Francji prezentują swoje kolekcje na przyszłą jesień. Zachwyciło nas Valentino, wzdychamy do Off-White, ale szczególne miejsce postanowiliśmy poświęcić dwóm gigantom, czyli Balenciadze i Louis Vuitton. Pierwszy, pod przewodnictwem Demny Gvasalii, pokazał bardzo specyficzne podejście do formalnej, służbowej garderoby oraz nową wersję logomanii – na bluzach i kurtkach widniał napis Kering (czyli nazwa spółki, do której należy marka), a logo Balenciagi zostało zainspirowane logiem Berniego Sandersa z tegorocznej kampanii prezydenckiej. Z kolei dom mody Louis Vuitton znalazł się absolutnie na ustach wszystkich, kiedy zaprezentował efekty współpracy z Supreme, która do niedawna pozostawała jedynie w sferze domysłów i pobożnych życzeń. Amerykańska marka i projektujący dla francuskiego domu mody Kim Jones pokazali fenomenalne czerwone kufry, grube torby podróżne, „nerki”, kurtki i dodatki, a my na wybiegu wypatrzyliśmy dodatkowo polskiego modela, Dominika Sadocha.
Balenciaga jesień-zima 2017
Louis Vuitton x Supreme jesień-zima 2017
Versace rezygnuje z pokazów haute couture
To bardzo smutna wiadomość, szczególnie, że pokazy Atelier Versace były jednymi z naszych ulubionych podczas paryskiego tygodnia haute couture. Włoska marka ogłosiła jednak, że całkowicie rezygnuje z dużych pokazów, a zamiast tego skupi się na kameralnych i ekskluzywnych prezentacjach dla prasy i klientów.
Więcej o decyzji Versace przeczytacie TUTAJ
Naga (i złota) Kate Moss może być wasza za… 90 tysięcy funtów
„Sphinx”, czyli złota rzeźba z wizerunkiem nagiej Kate Moss to dzieło brytyjskiego artysty, Marca Quinna, który sam opisywał ją jako „współczesną Wenus” z pozycją jogi zainspirowaną posągiem hinduskiego bóstwa, Shivy. Rzeźba została właśnie wystawiona na aukcję, którą zorganizuje Sotheby’s i która rozpocznie się 16. lutego, a, jak informuje „The Guardian”, jej cena może wynieść nawet 90 tysięcy funtów.
Kultowe „Cortezy” doczekały się pluszowej wersji i jest ona absolutnie fantastyczna
Model Nike Cortez, nazywany też „butami Forresta Gumpa” doczekał się nowej wersji, Limitowana linia została wykonana z miłego w dotyku pluszu i występuje w kilku wersjach kolorystycznych: burgundzie, błękicie i oliwkowej zieleni. Koszt? Około 400 złotych.
Sesja tygodnia: Anja Rubik w „Vogue Ukraine” (fot. Chris Colls)
Stylizacja tygodnia: Kim Kardashian w koszuli w kratę i botkach Yeezy