Wielka moda na Nocnym Markecie, czyli pokaz MMC jesień-zima 2017

Swoją artystyczną wizją mogliby obdarować znaczną część polskiej branży mody, nie uznają kompromisów i wiedzą, co chcą komunikować swoimi projektami. Duet MMC za każdym razem zadziwia, zachwyca, utwierdza w przekonaniu o swojej niemalże doskonałości, ale też zaskakuje – jak chociażby wczoraj, kiedy swoją najnowszą kolekcję postanowił pokazać na warszawskim Nocnym Markecie, czyli w miejscu nieczynnego dworca PKP Warszawa Główna. Jak wygląda nadchodząca jesień i zima według Ilony Majer i Rafała Michalaka? Już wiemy!

Wielka moda na Nocnym Markecie, czyli pokaz MMC jesień-zima 2017

Tworząc w rocznym wymiarze minimum dwie kolekcje (a w przypadku wielu międzynarodowych marek, jeszcze więcej) zupełnie naturalnym jest fakt, że projektanci jedno swoje „dziecko” faworyzują kosztem drugiego. Podobnie ma to miejsce w przypadku duetu MMC, który nie ukrywa, że to właśnie sezon jesień-zima jest mu znacznie bliższy twórczo. To właśnie w nim Ilona Majer i Rafał Michalak mogą bowiem najintensywniej ożywić swoje zamiłowanie do mieszania ze sobą różnych estetyk, to właśnie w nim mogą bardziej poszaleć z korzystaniem z rozmaitych inspiracji oraz wyżyć się w kwestii okryć wierzchnich. A te, z kultowymi puchówkami na czele, to już zresztą znak rozpoznawczy ich marki, który polski rynek mody podbił znacznie wcześniej niż wtedy gdy świat oszalał na punkcie modeli stworzonych przez Demnę Gvasalię dla Balenciagi.

Sezon jesień-zima 2017 znowu przynosi więc bardzo zróżnicowany, ale jakże spójny, miks estetyk: mamy tu kobiecy glamour z pełnymi blysku sukienkami, długimi finałowymi kreacjami i złotą gniecioną skórą (ach!), mamy trochę sportu, mamy trochę logomanii i streetwearu, który ewidentnie głośno gra projektantom w duszy, wreszcie mamy propozycje na, jak to określił w rozmowie z nami Rafał Michalak, „prawdziwą zimę”. Mowa oczywiście o futrach, występujących zarówno w krótkiej jak i powłóczystej, lecz w obu przypadkach bardzo mięsistej formie, które nie tylko ogrzeją, ale dodadzą animuszu każdej, ale to każdej fashionistce.

Projektanci postawili na dość zamkniętą, ale satysfakcjonującą paletę barw, wśród których dominowały odcienie rdzy, czernie, biele, burgund i złoto, oraz interesującą grę cieniem. Ta ostatnia była przede wszystkim widoczna na wspomnianych wcześniej futrach oraz, w wersji ombre, na płaszczach. W kolekcji zdecydowanie sporo było propozycji typowo zimowych (oprócz futer także kultowe puchówki, tym razem również w wersji pastelowo różowej), ale miejscami ustępowały one miejsca stylizacjom przejściowym – niezbyt grubym swetrowym sukienkom czy kostiumom kąpielowym zestawionym z botkami. Nie można oczywiście nie wspomnieć o zabawie proporcją, która wyszła Ilonie Majer i Rafałowi Michalakowi świetnie: kurtki o fasonie „crop” połączone ze spodniami z ultra wysoką talią (zarówno w wersji z nogawką szeroką jak bardzo wąską) wymagają raczej nienagannej figury, ale prezentują się po prostu fenomenalnie. Druga część kolekcji w żadnym stopniu nie ustępowała pierwszej. „Odwilż” w postaci żakietów, które zyskały nieco asymetryczną i zdekonstruowaną formę (must-have!) oraz powłóczystych maxi sukienek robiła naprawdę spore wrażenie i z marszu wylądowała na naszej liście życzeń (i z tego, co słyszeliśmy, nie tylko naszej). Było seksownie, nonszalancko, z pazurem i dla kobiety, która jest dokładnie taka jak artystyczna wizja marki: bezkompromisowa, ale jednocześnie otwarta na eksperymenty, niebojąca się oryginalności i świadoma tego, co tak naprawdę ma sobą do zaoferowania.

Ekscentryczny minimalizm oraz puryzm formy połączony z awangardowymi fakturami i wykorzystanymi tkaninami świetnie współgrał z butami, jakie po raz kolejny projektanci stworzyli specjalnie we współpracy z marką Badura. W kolekcji, która w sprzedaży pojawi się jesienią, znajdziemy masywne, zimowe buty zapinane na rzepy (w wersji białej i czarnej), lakierowane czółenka z nawiązującym do sportowego stylu paskiem oraz dwukolorowe kowbojki, do których w oczekiwaniu na premierę, będziemy chyba wzdychać całe nadchodzące lato. Wśród partnerów pokazu znalazły się także marka Inglot, która zapewniła makijaże, odpowiedzialny za fryzury Schwarzkopf Professional & Salon Fryzjerski Bagatela, Gatta, Elixa i Volvo.

Co tu dużo mówić: było pięknie, szczególnie w oprawie, która była dziełem Kasi Sokołowskiej, producenta pokazu Michała Reja i odpowiedzialnej za scenografię Anny Włodarczyk. Brawo!

 

Przeczytaj także:

„Zapału mamy ciągle bardzo dużo” – wywiad z Rafałem Michalakiem z MMC

ZobaczSchowaj komentarze

Kiedy funkcjonalność spotyka się z designem. Polska marka Mandel skradła serca fashionistek!

Niełatwo jest być nowoczesną kobietą w miejskiej dżungli. Doskonale zdawała sobie z tego sprawę Monia Kalicińska, tworząc swoją autorską markę torebek Mandel. Jej projekty sprostają potrzebom każdej zabieganej fashionistki – skradły także serca naszej redakcji!

Potrzeba matką wynalazku! Pomysł na stworzenie marki narodził się kilka lat temu w Zurichu, kiedy Moni – wówczas architekt krajobrazu – zamarzyła się torebka, która jest w stanie pomieścić wszystkie must-have’y zapracowanej kobiety. Porzucając dotychczasowe zajęcia, Monia wróciła do Polski i rozpoczęła pracę nad Portphonetką – połączeniem torebki z etui na telefon.

Minimalistyczna, funkcjonalna, z wysokiej jakości skór – ponadczasowa!

Marka Mandel skierowana jest do kobiet, które cenią sobie organizację i porządek, a także potrzebują modnego, klasycznego dodatku. „Mandle” mają miejsce na wszystko co nam potrzebne podczas zabieganego dnia: telefon, dokumenty, pieniądze, karty, make-up czy klucze. I, co najważniejsze, wszystko to jest pod ręką dzięki licznym przegródkom! Co więcej, marka oferuje kilka sposobów noszenie torebek – na ramieniu, w talii czy przy sercu. Wymienne paski pozwalają dostosować ją do naszych potrzeb oraz stylizacji! Ultra-funckjonalność, elegancki design oraz autentyczność materiałów. Czy to idealny przepis na sukces na polskim rynku? Wiele fashionistek pokochało już tę markę, a my trzymamy za nią kciuki!

Po więcej szczegółów odwiedźcie ich oficjalną stronę internetową!

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności