MODA
Kult jeansu w nowej kampanii Big Star z modelem z pokazów Balenciagi
06.09.2019 Wojciech Szczot
Big Star się zmienia! Pisaliśmy Wam ostatnio, że polska marka z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem zmienia swój styl, ostatnia kolekcja jest hołdem dla grunge'u i mocnych akcentów lat 90. Big Star wyciągnął z tamtej dekady wszystko co najlepsze, a jeans znów uczynił towarem luksusowym. Kampania przypomniała nam nasze dzieciństwo, gdy razem z rodzicami jeździliśmy na wakacje camperem, a z głośników wybrzmiewała najnowsza płyta Nirvany. Te czasy pewnie już nie wrócą, ale dzięki Big Starowi możemy znów poczuć zapach kasety VHS. W najnowszej kampanii polska marka zgłębia normcore, sięga po inspiracje ze światowych pokazów mody, a z wybiegów dosłownie ściąga jednego z modeli Balenciagi!
Manifest autentyczności – Big Star jesień-zima 2019/2020
W tym roku Big Star świętuje 40. urodziny. Z tej okazji marka powraca do swojego „złotego wieku” i odświeża legendarne modele kurtek, koszul i spodni z lat 90. Dzięki specjalnym metodom farbowania i postarzania projektantom udało się osiągnąć efekt vintage (jeansowe kurtki i spodnie wyglądają jak wyciągnięte z szaf naszych ojców czy starszych sióstr). Twórcy kolekcji zachęcają do komponowania z nich total looków (nie tylko monochromatycznych, bo też błękitno-szarych). Mocnym punktem nowych propozycji są flanelowe koszule w biało-czarną kratę, którym oversize nadał charakteru. W kolekcji znajdziecie też swetry z warkoczowym splotem w odcieniu piasku i głębokie czerni, białe i grafitowe bluzy z kapturem oraz jednolite t-shirty. Big Star walczy również dodatkami, te występuję w propozycjach na jesień-zimę 2019/2020 w postaci pasków, skórzanej kolekcji butów (m.in. naszymi ukochanymi kowbojkami rodem z dzikiego zachodu! Czy sznurowanymi botkami inspirowanymi obuwiem trekkingowym).
Normcore w wersji Big Star
Normcore to jeden z wiodących trendów w modzie ostatnich lat. Ale o co właściwie chodzi z tym nowym określenie trendu? Normcore to hołd ku normalsom, to próba bycia modnym będąc po prostu sobą, bez silenia się na mordercze próby wejścia we wszystkie mikrotrendy, czyli w efekcie to zjawisko bycia modnym, będąc absolutnie poza modą. Idealnie wpisuje się to w całą ideę Big Stara, który jako marka nie ma terminu ważności i wygląda dobrze na wszystkich pokoleniach. „Ubiera a nie przebiera” jak czytamy w informacji prasowej. W kampanii zobaczymy więc modeli i modelki o różnym wieku, o różnych typach urody. Największą gwiazdą kampanii jest ściągnięty dosłownie z wybiegów Balenciagi – Steve Morell – notabene ulubieńca Demny Gvasalii. Indywidualność bohaterów kampanii świetnie zilustrował Łukasz Pukowiec, który na swoim koncie ma okładki takich magazynów jak: Vogue, Dazed & Confused, GQ czy T Magazine oraz współprace z takimi markami jak: Erdem, Chloe, Massimo Dutti, Oysho, Net-a-Porter, Farfetch, Magda Butrym.
Kolekcja BIG STAR AW19 trafi do sprzedaży stacjonarnej i online na www.bigstar.pl we wrześniu 2019 r.
Fotograf: Łukasz Pukowiec | LAF
Asystent fotografa: Wojtek Affek, Olek Balcerek
(FILM) Reżyser i operator: Hasenin Dousery
(FILM) Asystent Operatora: Maciek Zdrojewski
Współautorka scenariusza: Marta Mach
Modelka: Nancy Topko | AS Management
Modelka: Ola Kursa | EC Management
Model: Steve | IZAIO Management
Model: Nikodem | AS Management
Model: Antoni Jankiewicz | Mode Models
Stylista: Janek Kryszczak | Art Faces
Asystentka Stylisty: Izabella Bielawska
Hair and Make-up: Aneta Kostrzewa | Ilike Photo
Asystentka Hair and Make-up: Katarzyna Olkowska
(FILM) Gaffer: Grzegorz Kordyszewski
(FILM) Asystent gaffera: Marcin Mączka
(FILM) Dźwiękowiec na planie: Błażej Kanclerz
(FILM) Dźwięk: Jakub Jerszyński | Sounds Good Studio
(FILM) Montaż: Miłosz Matuszewski
(FILM) Kolor: Piotr Putko
Studio: Studio Jasna Sprawa
Retusz: Paul Drozdowski
Produkcja: LAF