Kolekcja wyjątkowych winylowych figurek z pracami Jean-Michel Basquiata

Czy są tu fani winylowych figurek? A może wielbiciele twórczości znakomitego artysty Jean-Michel Basquiata? Jeśli tak to mamy dla was wspaniałą wiadomość. Do sprzedaży trafiła właśnie wyjątkowa kolekcja.

Kolekcja wyjątkowych winylowych figurek z pracami Jean-Michel Basquiata

Po styczniowej współpracy z Medicom Toy dzieło Jean-Michel Basquiat pojawi się na innym zestawie zabawek z limitowanej edycji, tym razem wyprodukowane przez markę Kidrobot. Ten kolekcjonerski producent właśnie wydał zestaw 18 „Dunny” figur, ozdobionych pracami nowojorskiego artysty. Kidrobot ożywia sztukę wyjątkowego artysty dzięki nowej kolekcjonerskiej, kilkunasto centymetrowej serii figurek. Każda z wysokiej jakości winylowych postaci Dunny’ego z tej serii pomalowana jest w jeden z najbardziej charakterystycznych obrazów Basquiata.

Jean-Michel Basquiat jest jednym z najbardziej znanych artystów swojego pokolenia. Pomimo stosunkowo krótka kariera artystyczna, trwającej od końca lat 70. do 1988 roku, kiedy to zmarł w wieku 27 lat, uważany jest jednego z najważniejszych artystów XX wieku. Prace Basquiata są ostre i surowe, a dzięki odważnemu łączeniu kolorów i kompozycji zachowują równowagę pomiędzy pozornie sprzecznymi siłami, takimi jak kontrola i spontaniczność, groźba i dowcip, miejskie wyobrażenie i prymitywizm. Marka Basquiat uosabia wartości i aspiracje młodej, międzynarodowej kultury miejskiej.

Od czasu odejścia artysty w 1988 r. jego praca chętnie wykorzystywane przez różne marki. Prace Basquiata pojawiły się już m.in na koszulkach marki Uniqlo, a nawet butelkach tequili. W 2013 roku Supreme wyprodukował kapsułową kolekcję, w skład której weszły koszulki i kurtki ozdobione niepowtarzalnym dziełem artysty.

Jeśli macie ochotę zaprosić sztukę Basquiata do własnego domu zajrzyjcie na stronę Kidrobot, i kupicie figurkę (11,99 dolarów/ sztuka).

ZobaczSchowaj komentarze

Kintsugi, czyli japońska sztuka naprawiania potłuczonej porcelany za pomocą złota

Kultura japońska interesuje nas pod wieloma zględami. Pyszna kuchnia, różnorodna moda czy sekrety piękna japonek. Tym razem przyglądamy się kintsugi, czyli sztuki sklejania ceramiki metalami szlachetnymi.

Technika kintsugi ściśle związana jest z ceramiką. Za pomocą laki zmieszaną z metalami szlachetnymi, w tym złotem, twórcy łączyli pobite naczynia w bardzo artakcyjny sposób. Dzięki tej metodzie zyskiwały one kilkakrotnie na wartości! Potrzeba matką wynalazku. Japoński siogun Yoshimasa Ashikaga, nie mogąc pogodzić się z utratą swojego ulubionego przedmiotu, zwrócił się do japońskich rzemieślników z prośbą o pomoc. Tak właśnie narodziła się technika kintsugi.

Jak wiele elementów w kulturze japońskiej, kintsugi wykracza daleko poza swoje dosłowne znaczenie. Kintsugi to także filozofia, którą symbolizuje właśnie połamana ceramika. To odłam filzofii wabi-sabi. Bardziej niż perfekcyjność, celebruje ona autentyczność. Kintsugi mówi o tym, że człowiek rozpaść może się z wielu przyczyn – złe decyzje, presja, stres, złamane serce. Nie da się cofnąć czasu i powrócić do tej samej formy przed złamaniem. I tak jak naczynie – możemy usiłować zatuszować ranę, chowając się za misternym schronieniem lub godnie wyeksponować swoje rany – na przykład za pomocą złota. Każdy jest inną powierzchnią i wszyscy się rozsypiemy w unikalny sposób, ale skleić się z powrotem możemy tą samą laką – paradoksalnie więc to, co nas łamie od środka jest dokładnie tym, co łączy nas z innymi.

Dokładnie o tym mówi nowa książka Tomasa Navarro pt. „Kintsugi: Jak czerpać siłę z życiowych trudności” wyd. muza. Navarro twierdzi, że należy poddać się bólowi, który towarzyszy nam w trudnych chwilach, bo to właśnie on nas kształtuje. Dobrze wykorzystana sytuacja pozwala nam się rozwijać i przygotować na przyszłe wydarzenia. Uprzeda nas, że życie to nieustanne zmiany, a my musimy być przygotowani na ich wykorzystywanie.

ZobaczSchowaj komentarze

Neonowa zieleń hitem zimy 2019!

Heine/Aboutyou.pl

Spodnie
210 zł

Le Specs

Okulary
ok. 370 zł

Manokhi

Czapka
1125 zł

MSGM

Sukienka
1431 zł

Nike AirMax Plus PRM

Buty
819 zł

Wandler

Torebka
ok. 2000 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności