MODA

Gigi Hadid i Karlie Kloss mamami… w kampanii Versace

06.06.2016 Redakcja Fashion Magazine

Gigi Hadid i Karlie Kloss mamami… w kampanii Versace

Dom mody Versace zawsze szył seksowne i ultra kobiece stroje. Ich projekty od lat przeznaczone są dla kobiet, które pragną eksponować swoje ciało i świetnie czują się we własnej skórze. W nadchodzącym sezonie Donatella chce poszerzyć swoją grupę docelową o młode matki, które nie chcą rezygnować ze swojego ulubionego stylu. Proponuje stroje dzienne, na które składają się miękkie swetry, skórzane spódnice, pudełkowe okrycia wierzchnie oraz rockowe dodatki.

Zdjęcia do kampanii na jesień-zimę 2016/2017 zrobił Bruce Webber, który postawił na reportażowy charakter ujęć. To powrót fotografa do współpracy z marką aż po 20 latach przerwy, który w żartach i wypowiedzi dla „New York Timesa” stwierdził, że on i Donatella są jak Richard Burton i Elizabeth Taylor – razem, osobno przez długi czas i znowu razem. Webber uchwycił modelki spacerujące w Chicago z partnerami i dziećmi, imitując scenki z życia typowej amerykańskiej rodziny robiącej zakupy w markecie oraz odwożącej pociechy do szkoły.

Kontrowersje może budzić fakt, że obie modelki są za młode, aby wiarygodnie odgrywać rolę matek – Gigi ma 21 lat, a Karlie jest tylko o 2 lata starsza. Na planie towarzyszą im dziecięcy modele w wielu aż od 4 do 8 lat. Na rynku jest wiele modelek, które prywatnie są matkami i mogłyby z powodzeniem wcielić się tę rolę, jednak projektantka postanowiła zatrudnić do tego projektu swoje ulubienice i gwiazdy mediów społecznościowych. Jeżeli chodzi o modeli męskich, to debiutanci, a na uwagę zasługuje fakt, że Kloss partneruje były żołnierz stacjonujący w Afganistanie.

Donatella powiedziała „New York Timesowi”, że ta kampania to moment przełomowy dla zarządzanej przez nią marki. „Projekty Versace były zawsze postrzegane jako te przeznaczone na czerwony dywan. Tym razem chciałam stworzyć odzież dzienną dla gwiazdy, która jest jednocześnie super kobietą i matką”. Wygląda na to, że marka idzie w ślady kampanii grupowych Dolce & Gabanna oraz Givenchy, stawiając na wartości rodzinne oraz różnorodność etniczną. Są to jednak cały czas piękni i bogaci ludzie w bardzo drogich i ekskluzywnych stylizacjach.