Jak Generacja Z wpływa na rozwój dzisiejszej mody?

Nie ufają marketingowi, kupują jedynie to, co autentyczne. Ich podejście do robienia zakupów i ideologiczne spojrzenie na produkcję wywraca cały świat mody do góry nogami.

Photo by Swan Gallet/WWD/REX/Shutterstock/East News

Choć w dalszym ciągu dużo mówi się o Millenialsach, to nie możemy nie zauważyć jaki wpływ na to, co dzieje się rynku modowym ma Generacja Z. „Zetkami” nazywamy osoby urodzone ok. 2000 roku, wychowane w dobie internetu. Co prawda to Millenialsi dorastali w latach kiedy internet zaczął się kształtować, ale to właśnie Generacja Z potrafi czerpać z niego maksymalne korzyści, niejednokrotnie zarabiając w ten sposób na życie.

W bardzo krótkim czasie ich plac zabaw przeniósł się z podwórka przed ekrany komputerów, smartfonów czy tabletów. Dzięki tak niezwykłej swobodzie poruszania się w wirtualnym świecie, zrewolucjonizowali sposób, w jaki odbieramy reklamy, przez co wzrasta w społeczeństwie świadomość konsumencka. I chociaż mogą nie mieć dużo pieniędzy teraz, jako nastolatki, to w ciągu zaledwie czterech lat będą stanowić około 40% wydatków konsumenckich. Przy średnim czasie zdolności skupiania uwagi wynoszącym osiem sekund, nie powinno dziwić, że popularne media społecznościowe dla Generacji Z to Instagram i Snapchat. Powiązane jest to z filozofią „Co nieudostępnione, to nie ma znaczenia” oraz faktem, że ponad 90% z nich od zawsze miała dostęp do internetu.

Generacja Z wykazuje się ogromną świadomością konsumencką i społeczną, zwraca uwagę na proces produkcji i myśli bardzo ideologicznie. Istotną sprawą jest dla nich ekologia, prawa obywatelskie oraz prawa mniejszości. Chcą żyć w świecie, w którym panuje tolerancja i akceptacja różnorodności. To w bardzo dużym stopniu odbija się na rynku mody oraz urody. Wyrocznią dla Generacji Z nie są (i nigdy nie były) największe magazyny, a platforma YouTube. To właśnie tam w największym stopniu użytkownicy mogą spieniężać swoje pomysły, robiąc to w wiarygodny dla obserwatorów sposób. Nastolatki kupują autentyczność, nie wierzą wykreowanym reklamom, które próbują nam wcisnąć na każdym kroku niekoniecznie sprawdzone produkty.

Zmusza to marki modowe do zmiany swych strategii marketingowych oraz sposobu produkcji, by dostosować się do klientów, którzy w bliskiej przyszłości będą stanowić główny dla nich główny dochód. Dlatego tak wiele marek „odmładza” swój wizerunek, by stać się jak najbardziej atrakcyjnymi dla nowego i jeszcze bardziej wymagającego pokolenia wielbicieli mody. To m.in. dlatego coraz częściej słyszymy o kolekcjach powstałych z recyklingu, a produkty poszczególnych marek znajdziemy prędzej na Instagramie niż w przerwie na reklamy podczas oglądania naszego ulubionego serialu.

ZobaczSchowaj komentarze

Neonowa zieleń hitem zimy 2019!

Heine/Aboutyou.pl

Spodnie
210 zł

Le Specs

Okulary
ok. 370 zł

Manokhi

Czapka
1125 zł

MSGM

Sukienka
1431 zł

Nike AirMax Plus PRM

Buty
819 zł

Wandler

Torebka
ok. 2000 zł
Modę tworzą ludzie. Jest to zjawisko społeczne, które dotyczy każdego w mniejszym lub większym stopniu. To rozpędzony mechanizm, napędzany energią stylistów, projektantów, modelek, bloggerów, trendsetterów. Odkrywamy tajemnice największych osobowości branży. W inspirujących wywiadach opowiadają o bodźcach, które stymulują ich do działania, o własnym stylu, o otaczającym ich środowisku. Rozmowy z osobowościami świata mody zawierają ciekawe prognostyki i poruszają zjawiska angażujące uwagę. Mówiąc o ludziach pragniemy pokazać nie tylko mainstream. Odważnie demonstrujemy stylizacje osób śledzących trendy i zachowujących własny, niepowtarzalny styl. Przekazujemy krótkie newsy oparte na fotografiach. Chętnie prezentujemy szyk prosto z ulic światowych stolic mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności