Każda kolejna kolekcja Etro jest taka, jakiej oczekujemy od marki z taką nazwą. Pomysłowa, innowacyjna, a jednocześnie wyrafinowana złożona z warstwa po warstwie kolorów, wzorów i tekstur. Przyglądamy się najnowszej kolekcji włoskiego brandu odzieżowego – główną rolę grają w niej nie tylko materiały (i ich zdobienia), a również przekaz od samej twórczyni.
Mimo że kolekcje Etro słyną z bycia "wyszukanymi", największy nacisk kładziony jest zawsze na prostotę i lekkość; Projekty mają być gotowe do noszenia "na już" oraz pasować na każdy typ sylwetki. Veronica Etro, założycielka marki, stawia więc na relacje – mimo braku bezpośredniego kontaktu ze swoją klientką, chce go mieć poprzez swoje ubrania – mają być ucieleśnieniem charakteru samej projektantki i być przyjazne – po prostu.
Etro od samego początku swojego istnienia bazuje na nomadycznym stylu, czy jak żartują fani projektantki, koczowniczym. Połączenie nowoczesnego boho, widzianego w Marrakeszu, z inspiracjami bohemą to punkt wyjścia dla Etro, ale także najbardziej charakterystyczna cecha dla marki. Etno było więc stylem, który włoska marka poniekąd wynalazła, na długo przed tym, jak wielcy projektanci i znane sieciówki zaczęły się nim interesować. Ale fakt ten nie oznacza, że Veronica obierze inny kierunek, wręcz przeciwnie, włoska dizajnerka swoją najnowszą kolekcją PreFall 2020 mówi stanowcze: brnę w to dalej!
By stworzyć kolekcję PreFall 2020 Veronica Etro wyruszyła w podróż dookoła świata, od Gauchos w Argentynie po doliny Tyrolu w Austrii. Swoje inspiracje, jak twierdzi, przywiozła w jednej walizce. Kolekcja przedwiosenna składa się z mieszaniny dziwactwa i jasności. Znajdziemy w niej, legendarne już dla włoskiej marki poncza i peleryny z koców niedbale rzucone na stylizacje ze sztruksowymi spodniami. Nowe propozycje od Veronicy Etro to zamszowe kurtki z frędzlami, sukienki z lekkiego szyfonu, a także kwiatowe wzory i patchwork.
Może styl boho był już prezentowany na sto tysięcy różnych sposobów, ale Etro pozostanie na zawsze jego twórcą, a jeśli nie to konsekwentnym wskrzeszycielem. Kolekcja PreFall 2020 daje jasny komunikat: etno to kierunek, który zapewni włoskiej marce ponadczasowość i nieśmiertelność.