KULTURA
Detale z życia Georgio Armani w autobiografii „Per Amore”
05.06.2023 Katarzyna Tilda Frąckowiak
Nazwisko Giorgio Armaniego przenika świat mody, nie tylko na metce jego luksusowego domu mody w Mediolanie, ale jako pseudonim przypisany do jego globalnej grupy modowej, która zakończyła ubiegły rok sprzedażą na łączną kwotę 2,35 miliarda euro. W nowej autobiografii opublikowanej przez Rizzoli, zatytułowanej Per Amore, odnoszący największe sukcesy projektant mody opowiada o drodze do swojego bogactwa.
„Per Amore” to kontynuacja bogatej w zdjęcia książki na stolik do kawy, Giorgio Armaniego, która ukazała się w 2015 roku. Pozwala dalej zgłębiać jego historie, oferując bliższe spojrzenie na życie osobiste kryjące się za słynną osobowością projektanta. Armani zastanawia się nad swoją młodością i bliskimi mu ludźmi, po czym opowiada o swojej wczesnej karierze i wyszczególnia, co go fascynuje we współczesnym świecie.
W książce znajdziemy niezliczone mądrości. Projektant filozoficznie wyjaśnia, co to znaczy być „kreatywnym” i pracować w branży modowej. Oprócz swoich niefiltrowanych przemyśleń, „Per Amore” zawiera osobiste zdjęcia z całego życia Armaniego i 48 lat, odkąd założył swoją markę o tej samej nazwie.
„Wybrałem tytuł, który jest zarówno miękki, jak i prowokujący, co jest zaskakująco reprezentatywne dla mojej postaci. Jestem pragmatyczny i racjonalny, ale wszystkie moje działania pochodzą z serca”, pisze Armani w książce. „Dlatego rozproszone myśli zebrane w tej książce są spisane „z miłości”, dodaje.
Co ciekawe, Armani początkowo miał wątpliwości co do napisania autobiografii, ale po sukcesie swojej książki z 2015 roku odkrył wartość opowiadania swoich starych historii. „To może być przydatne dla wielu na różne sposoby”, powiedział w wywiadzie. „Być może dla tych, którzy chcą pracować w modzie, ale także dla tych, którzy są po prostu ciekawi”.