1. Spotkali się na 4. roku studiów na łódzkiej ASP. Zwrócili na siebie uwagę zajmując ex aequo pierwsze miejsce w konkursie organizowanym na uczelni.
2. Ich pierwszy wspólny pokaz odbył się w warszawskiej Stodole, w ramach już nieistniejącego konkursu III International Fashion Festival „Art & Fashion”. Swoimi pomysłami na modę zwrócili już wtedy uwagę Paco Rabanne’a oraz Malcolma McLarena (muzyka i menedżera zespołu Sex Pistols). Doszło nawet do rozmów dotyczących otwarcia marki w Londynie, ale niestety nie doszło do jego realizacji.
Ilona Majer i Rafał Michalak
3. Nazwa MMC wzięła się od pierwszych litery nazwisk założycieli marki: Michalak, Majer, Czudak. Małgorzata Czudak tworzyła markę przez 15 lat, rezygnując z niech na potrzeby pracy akademickiej.
4. Przez wiele lat pokazywali się dwa razy do roku w Łodzi na tamtejszym Fashion Weeku, ale od 2014 roku pokazują swoje kolekcje w Warszawie.
Kolekcja MMC wiosna-lato 2016
5. Na lokalizacje swoich warszawskich pokazów wybierają miejsca takie jak hotel InterContinental, Muzeum Etnograficzne, budynek Reduty Banku Polskiego oraz 42. piętro wieżowca Cosmopolitan. Na 20-lecie marki zasiądziemy w pierwszym rzędzie jednej z hal Soho Factory.
6. Pomagali Robertowi Kupiszowi przy tworzeniu jego autorskiej marki.
Muza duetu MMC – Joanna Horodyńska
7. Oprócz projektowania dla MMC, Rafał pracuje dla Arytonu oraz od niedawna dla SI-MI, natomiast IIona jest wieloletnią główną projektantką marki Caterina.
8. Chętnie korzystają z naturalnych futer – znajdują się one zarówno w ofercie MMC oraz innych marek, z którymi współpracują.
9. Z zagranicznym projektantów, Ilona i Rafał cenią Proenzę Schouler, Rafa Simonsa oraz Marca Jacobsa.
Kampania MMC wiosna-lato 2015
10. Do ich wiernych klientek należą (oprócz Joanny): Aneta Kręglicka, Kasia Sokołowska, Edyta Herbuś, Katarzyna Warnke, Kinga Rusin oraz Jaga Hupało.