Pokazy haute couture zwykle mają za zadanie przenosić widzów do zupełnie innego, trochę nierealnego świata. Ten zabieg udał się Marii Grazii Chiuri, która zdecydowała się swoją pierwszą kolekcję mody wysokiej zaprezentować na tle dzikiego ogrodu. Paryskie muzeum sztuki pięknej, Musée Rodin, zostało wyściełane mchem, zainstalowano w nim krzewy oraz wielkie drzewo, a po środku zaaranżowano wijący się wybieg. Uwagę zwracały także lampki, talizmany oraz medaliony zwisające z sufitu, zawieszone na kolorowych sznureczkach. W pierwszych rzędach usadzono Emmanuele Alt (redaktor naczelna francuskiego „Vogue’a”), Diane Kruger, Krissa van Assche (projektant linii męskiej Dior Homme), Olivię Palermo z mężem, oraz raperów A$AP Rocky i A$AP Ferg.
Kampania Dior wiosna-lato 2017: feministyczna, ale czy udana?
Alicja Tubilewicz
Ciężko było oprzeć się wrażeniu, że suknie zaprojektowane przez Chiuri były wizją współczesnego Kopciuszka, który czasem pożycza stroje z garderoby Czerwonego Kapturka, a innym razem Królewny Śnieżki. Pierwsze sylwetki były stonowane i opierały się na spódnicach zestawionych z żakietami i pelerynami. W dalszej części pokazu sylwetki stawały się bardziej dziewczęce i subtelniejsze. Dominował jeden krój, który opierał się na gorsetowej górze i obszernemu dołowi. Jak przystało na haute couture, zużyto zwoje tkanin najwyższej jakości, wykorzystano luksusowe aplikacje, plisy oraz drapowania. Ostatnie projekty były najbardziej odważne, ze względu na przeźroczystości lub głębokie dekolty wykrojone na wszystkie możliwe sposoby.
W pokazie szły cztery Polki – Alicja Tubilewicz (New Stage), Paulina Frankowska (Koya Management), Maria Zakrzewska (D’vision) oraz Michalina Gutknecht (Uncovered Models) – wszytskie wyglądały zjawiskowo. Tak samo jak pozostałe modelki, ich głowy zdobiły efektowne pióropusze oraz instalacje z kwiatami. Inne akcesoria stanowiły delikatne gałązki oraz tajemnicze maski. Zostały one wykonane przez Stephena Jonesa, jednego z najbardziej utalentowanych modystów świata. Jeżeli chodzi o biżuterię dominowały solidne kolie blisko szyi z elementami fauny i flory. Modelki miały chłodne makijaże, rozświetlające makijaże z przyklejonymi wokół oczu małymi gwiazdkami. Nawet buty nie miały zbyt wysokich obcasów, aby łatwiej można było kroczyć na miękkim podłożu.
5 pytań do Stephena Jonesa: najbardziej znanego modysty na świecie
Michalina Gutknecht
„To bardzo ważne, aby tworzyć ubrania i sprzedawać ubrania” – podsumowała Chiuri swoją pracę. Mamy nadzieje, że skromna grupa osób, którą stać na Diora z kolekcji haute couture zorganizuje odpowiednie imprezy i bale maskowe, aby znaleźć pretekst do założenia tych strojów. Pierwsza z nich odbyła się w paryskim tajemniczym ogrodzie zaraz po pokazie.