FASHION AT HOME

Carnivalcore powrócił, aby przywrócić radość w naszych domach

10.04.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Carnivalcore powrócił, aby przywrócić radość w naszych domach
Carnivalcore to estetyka, która czerpie radość z karnawału poprzez atmosferę zabawy. Jest to trend, który coraz częściej można dostrzec nie tylko w modzie, ale przede wszystkim wnętrzach.
 
Dom Cary Delevingne w Los Angeles jest doskonałym przykładem trendu carnivalcore. W środku znajdziemy pokój do pokera z charakterystycznym namiotowym wystrojem, basenem z piłeczkami, trampolinami, pokojem kostiumowym i bunkrem na poddaszu, który może być lochem. 
 
Piosenkarka Paloma Faith również wykorzystała motyw cyrku w sypialni jej dziecka, w której znajduje się oryginalny, ręcznie malowany mural wśród innych dziwacznych rzeczy, takich jak zasłony w paski, czy nadruki zwierząt.
 
 
Nicolò Bini, projektant architektury wnętrz, stojący za domem Cary Delevigne, a także oszałamiającej posiadłości, którą aktorka i modelka kiedyś dzieliła ze swoją siostrą Poppy, lubi odnosić się do tego maksymalistycznego momentu w projektowaniu jako do „domu zabawy”. Postrzega wzrost popularności cyrku jako współczesną reinterpretację, która przypomina mu tripowe podteksty Alicji w Krainie Czarów, Lewisa Carrolla, zauważając, że tak kapryśny motyw ma również psotną stronę. Jak wyjaśnia dalej Nicolò: „Ma to związek z nostalgią i wprowadzaniem aspektów dzieciństwa, fantazji, niewinności i zabawy do naszych domów, które teraz stają się prawdziwymi sanktuariami”. Dom nie jest już tylko miejscem do spania. To  dynamiczna przestrzeń, w której możemy realizować swoje marzenia, a nasze wnętrza są tego odzwierciedleniem. 
 
W zeszłym roku marka bieliźniana Parade otworzyła w Nowym Jorku sklep detaliczny, którego tematyka wnętrza to cyrk. Cami Téllez, założycielka i dyrektor generalny Parade, miała kalejdoskopową wizję, aby przestrzeń funkcjonowała jako wciągająca i wyrafinowana przestrzeń zabaw.
 
 
Czerpiąc wzorce projektowe z lat 60. i 70., Cami ściśle współpracowała z projektantem Xavierem Donnelly, aby nadać tradycyjnym doświadczeniom detalicznym kierunek maksymalistyczny. Razem stworzyli fantastyczny świat zabawy i fantazji, bawiąc się skalą i kolorem oraz dodając odrobinę zmysłowości i surrealizmu. Cami przyznaje, że artyści i projektanci Ellsworth Kelly, Pierre Yovanovich, Verner Panton i India Mahdavi wpłynęli na elementy akcentujące, które obejmują łuk z technikoloru, namiot cyrkowy naturalnej wielkości, geometryczne klocki i maszynę pełną darmowych tajemniczych produktów.
 
Dzięki namiotowi z kulą dyskotekową w przestrzeni, Cami wpadła na pomysł, aby zaoferować nowe spojrzenie na to, jak namiot cyrkowy może wyglądać w przyszłości. Pod wieloma względami jest symbolem eskapizmu i chęci wyobrażenia sobie nowych światów. Jak wyjaśnia Cami, ogólna koncepcja namiotu cyrkowego była głównym źródłem inspiracji dla całego etosu marki Parade, od projektu logo po charakterystyczną kolorystykę,
 
Terminy cyrk i karnawał nie mogą być używane zamiennie, ponieważ są to różne formy rozrywki z własnymi odrębnymi historiami i tradycjami, ale mają wiele wspólnych elementów wizualnych, takich jak kolory tęczy, wzory w paski i nadruki arlekina. Podróżujący karnawał jest prawdopodobnie tym, co większość z nas zna. Estetyka karnawałowa obejmuje czarujące spektrum podstawowych kolorów, falujących kształtów i wzorzystych nadruków.