Teraz kapturek kojarzy się nie tylko z utrzymywaniem ciepła, ale także z modą. Z biegiem czasu odzież zimowa coraz częściej pojawiała się na wybiegach, np. u takich domów mody jak Calvin Klein, Gucci czy Miu Miu. Niedługo potem Miu Miu, Eckhaus Latta i Marine Serre zaprezentowały własną wersję kapturków, wykorzystując różne wzory i kolory. Niektóre z nich są nawet zdobione klejnotami.
Według modowej platformy Lyst dzianinowe kapturki mają obecnie swoje pięć minut. W przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba wyszukiwań w witrynie wzrosła o 64%, przy czym duże zainteresowanie wzbudziły zarówno modele, które zakrywają całą twarz, jak i te standardowe. Aplikacja zakupowa Klarna poinformowała, że między wrześniem a październikiem 2021 r. nastąpił aż 498% wzrost zakupów kapturków.
Celebryci na pewno przyczynili się do wzrostu trendu na kapturki. Weźmy na przykład Kim Kardashian i Kanye Westa, którzy w tym roku wielokrotnie byli widziani w nakryciach głowy inspirowanych balaclavą. Odrodzenie kapturków szerzy się również na TikToku, gdzie to „retro” nakrycie głowy pokazuje wielu influencerów. Znajdziemy tam masę filmików, jak stylizować kapturek, jak go zrobić na szydełku czy na drutach.