Jeszcze chwilę temu wszyscy dyskutowali o decyzji hiszpańskiego koncernu odzieżowego, której szefowie zdecydowali się na zmianę logotypu. Mowa tu o Zarze. Słynne litery na nowym logo zbliżyły się do siebie, niemal zachodząc jedna na drugą. Mimo iż niektórym ta zmiana nie przypadła do gustu, drudzy z kolei przyzwyczaili się do nowego brandingu bardzo szybko.
Nowe logo AVON
Na kolejne zmiany swoich klientów szykuje również marka kosmetyczna AVON. Od wczoraj w sieci wrzy od informacji na temat zmiany logotypu, z minimalistycznego na bardziej szeryfowy. Jest to o tyle szokujące, że AVON wykonał ruch przeciwny do trendów na rynku. Kiedy konkurencja decyduje się na zwrot w kierunku bardziej prostych fontów, AVON z kolei hołduje tradycji.
Na minimalistyczne logo AVON zdecydował się już w 1980 roku, gdy marki konkurencyjne jeszcze nie były tak odważne. Nowe logo jest powrotem do stylistyki z granicy 1970 a 1980 roku. Postawiono na szeryfowy font z dużym kontrastem między grubościami linii. Elementem, który najbardziej wyróżnia się w całej kompozycji jest z całą pewnością przekrzywiona oś w literze "O". Internauci już doszukali się podobieństwa do słynnego logo "Canon", co wywołało falę memów.
Powstanie marki datuje się na 1886 rok. Do dziś AVON działa w pond 130 krajach na całym świecie i w większości opiera się na sprzedaży bezpośredniej.