Celem architekta budynku, Renzo Piano, było stworzenie przestrzeni, która nie będzie odstraszać mieszkańców. Dlatego zaprojektował muzeum zachęcające turystów i mieszkańców do obcowania ze sztuką. Lokalizacja blisko High Lane wyraźnie wskazuje na przestrzeń powstałą z myślą o artystach. Z kolei dyrektor kreatywny Max Mary, Ian Griffiths, specjalnie na tą okazję zaprojektował limitowany model torebki. W ślad za tym, powstała pełna kolekcja pre-fall 2015/2016. Max Mara charakteryzuje się prostotą oraz architektonicznym krojem już od czasów słynnego kamelowego płaszcza. Tym razem nie będzie inaczej. Klasyka, geometria i architektoniczne cięcia zdominowały zaprezentowane sylwetki.
Zarówno przedstawiciele muzeum Whitney, jak i osoby odpowiedzialne za strategię marki Max Mara, zgodnie twierdzą, że aktualnie moda potrzebuje sztuki i vice versa. Taka współpraca często skazana jest na sukces i wyznacza trendy na kolejne lata.