Yves Saint Laurent, Touche Eclat
Uwielbiany przez profesjonalistów Touche Eclat pojawił się na rynku na początku lat 90. Co sprawia, że to właśnie ten korektor stał się makijażową klasyką? Produkt nie tylko świetnie maskuje cienie pod oczami i niedoskonałości, ale też sprawdza się jako rozświetlacz. Potwierdzeniem jego świetności jest fakt, że Touch Eclat znalazł się wśród produktów, którymi wykonano ślubny makijaż Kate Middleton.
Max Factor, Creme Puff
Założyciel Max Factor, pochodzący ze Zduńskiej Woli Maksymilian Faktorowicz, malował największe gwiazdy wczesnego Hollywood: od Rudolpha Valentino, przez Polę Negri, po Bette Davis. Jego marka wprowadziła na rynek wiele makijażowych innowacji (błyszczyk, podkład w sztyfcie, makijaż wodoodporny) oraz, w 1953 roku, uniwersalny puder w kompakcie. Prosta aplikacja i mocne krycie sprawiają, że Creme Puff do dziś znajduje się w czołówce bestsellerów Max Factor.
Carmex, Lip Balm
Receptura tego ponadczasowego balsamu do ust została opracowana w 1937 roku w kuchni Alfreda Woelbinga, który swoje produkty przez wiele lat sprzedawał z bagażnika samochodu. Prawie 80 lat później Carma Laboratories wciąż jest biznesem rodzinnym, a sprzedaż Carmexu sięga 70 milionów sztuk rocznie.
Ziaja, krem oliwkowy
Krem oliwkowy był pierwszym produktem firmy założonej w 1989 roku przez Aleksandrę i Zenona Ziajów. Dziś oferta marki obejmuje 900 kosmetyków, a sam krem oliwkowy po 25 latach wciąż cieszy się ogromną popularnością – jego sprzedaż sięga 1,5 miliona sztuk rocznie!
Inglot, lakier do paznokci
Firma Inglot zaczynała od produkcji płynu do czyszczenia głowic magnetofonowych. Potem nadszedł czas na dezodoranty w sztyfcie i, w 1987 roku, pierwsze kosmetyki kolorowe: lakiery do paznokci. Polska marka jest dziś makijażowym imperium z 450 salonami w 50 krajach, ale to właśnie lakiery do paznokci są wciąż najlepiej sprzedającymi się produktami Inglota w Polsce.
Estee Lauder, Advanced Night Repair
Reprezentacyjny kosmetyk Estee Lauder, Advanced Night Repair obchodził w 2012 roku 30. urodziny! W momencie pojawienia się na rynku serum było pierwszym produktem wykorzystującym kwas hialorunowy. Mimo że to kosmetyk z wyższej półki (cena: 300-400 zł), na świecie w ciągu minuty sprzedaje się średnio siedem brązowych buteleczek magicznego preparatu!
Johnson’s Baby, szampon
Szampon dla dzieci z formułą „no more tears” jest w sprzedaży od 1953 roku! Zastąpienie tradycyjnych środków myjących łagodniejszym detergentem amfoterycznym przełożyło się na wielki sukces komercyjny – przez pierwszych 40 lat Johnson’s Baby miał 75 procent rynku szamponów dla dzieci. Dziś wciąż pozostaje jedną z ulubonych marek kosmetyków dla najmłodszych (z których często korzystają też dorośli!)
Drugą i trzecią część naszego zestawienia znajdziecie tutaj i tutaj.