MODA
Ikony kina lat 60. i sensualna kobiecość w nowej kolekcji Madelle „Féminité”
14.11.2019 Kasia Mizera
Madelle to powstała w 2013 roku polska marka ubrań dla kobiet, tworzona przez Magdalenę Magnon. Jej projekty łączą w sobie francuską elegancję z dziewczęcym wdziękiem. W związku z nową kolekcją „Féminité” na sezon jesień-zima 19/20 inspirowanej kobiecymi ikonami lat 60. jak Catherine Deneuve czy Brigitte Bardot i stylem retro poprosiliśmy Magdalenę Magnon, by odpowiedziała na nasz kwestionariusz. Czym dla projektantki jest kobiecość, kto ją inspiruje i co określa mianem dobrego stylu?
Ulubiony film… Mój największy kinowy zachwyt i wzruszenie to „Zimna Wojna” Pawła Pawlikowskiego. Głównie ze względu na zdjęcia i muzykę. Ostatnio podziwiam francuskie filmy Jean-Luc Godard – czołowego reżysera francuskiej Nowej Fali, które też zainspirowały mnie do stworzenia nowej kolekcji „Féminité” .
Najbardziej charyzmatyczna aktorka… to Penelope Cruz w filmach Almodovara. Piękna, wyrazista, hipnotyzująca.
Dzień zaczynam od… kiedyś od kawy, a od 4 miesięcy od ucałowania mojej córeczki.
Prawdziwa kobieta… posiada wewnętrzną siłę i wierzy w jej moc.
Idealna sukienka… powinna wydobywać nasze piękno, ale nigdy go nie przytłaczać.
Muzyka, która mnie inspiruje… to ta grana na żywo.
Gdybym mogła przenieść się do innej epoki… Inne epoki są dla mnie wielką inspiracją, ale zostałabym dokładnie tutaj, gdzie jestem.
Urodę kobiety podkreśla najbardziej… jej uśmiech.
Styl to… coś, co wydobywa naszą wyjątkowość. Czasem jest to ubranie, sposób wypowiadania się, poruszania. Styl jest na tyle indywidualny, że nie da się go skopiować.
Współczesna kobieta… jest silna i świadoma siebie. To prawdziwa wojowniczka.
Jaka jest nowa kolekcja Madelle?
Kobiecość w czystej postaci i ikony stylu oraz kino lat 60. zainspirowały Magdalenę Magnon do stworzenia nowej kolekcji Madelle – „Féminité”. Piękne i stylowe. pełne wdzięku, gracji i elegancji – to one wiodły wówczas prym i stały się niepodważalnymi ikonami tamtych czasów. Do dziś inspirują nie tylko swoją sensualnością, ale i esencją kobiecości. W sezonie jesień-zima 19/20 marka Madelle we współczesny sposób nawiązuje do tamtego okresu, sprawiając, że jej projekty stają się ponadczasowe.
"W swoich kolekcjach stale czerpię z przeszłości. Jednak mimo nawiązań do minionych epok, nie chcę ich odtwarzać, lecz nadać im nowy wymiar. Tak, by moje ubrania podobały się współczesnym kobietom. By wydobywały ich piękno, a nie przebierały je. By czuły się wyjątkowo." – mówi Magdalena Magnon, właścicielka marki Madelle.
To właśnie podkreślające kobiece kształty kroje sukienek królują w nowej kolekcji Madelle. Te proste i krótkie w kształcie litery A, kultowe w latach 60-tych, przybrały nową odsłonę. Zostały wzbogacone o jedwabny biały kołnierzyk i delikatnie podkreśloną talię. Ale w sezonie jesień-zima 19/20 nie zabrakło też szmizjerek, wykonanych ze szlachetnego jedwabiu. Zarówno ten gładki, jak i drukowany w autorskie wzory, doskonale wpisują się w utrwaloną już stylistykę marki. Na szczególna uwagę zasługują również detale. Rzędy ręcznie powlekanych guzików, ażurowe wstawki czy drobne falbanki przy rękawkach. "Nawet najmniejszy szczegół może sprawić, że dana rzecz staje się niepowtarzalna. Ozdobne wykończenie przyciąga wzrok i dopełnia każdy mój projekt. Dlatego tak ważne jest dla mnie, aby były one maksymalnie dopracowane" – tłumaczy Magdalena Magnon. W nowej kolekcji występują również płaszcze. Te kultowe już – dwurzędowy Audrey w camelowym kolorze oraz pudełkowy Hugo – dostępny w trzech odcieniach: butelkowej zieleni, karmelowym brązie i granacie. Wykonany ze szlachetnych mieszanek wełny dziewiczej z kaszmirem i alpaką.