MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
LVMH chce kontrolować całego Diora i oferuje za to 27 (!) miliardów
25.04.2017 Redakcja Fashion Magazine
Louis Vuitton, Loewe, Fendi i Givenchy to tylko niektóre z produkujących ready-to-wear marek, jakie pod swoimi skrzydłami ma francuski koncern LVMH. Do tego grona w drugiej połowie roku dołączy także prawdopodobnie Christian Dior, do tej pory kontrolowany przez spółkę jedynie w kwestii kosmetyków i zegarków. Zrządzany przez Bernarda Arnault koncern złożył bowiem właśnie opiewającą na niemal 27 miliardów złotych ofertę, dzięki której nabędzie 25,9 procent brakujących udziałów i tym samym włączy do swojego portfolio damską i męską linię ready-to-wear, skórzane akcesoria i buty, haute couture oraz biżuterię francuskiego domu mody.
Jak stwierdził Arnault w specjalnym oświadczeniu, projekt ten symbolizuje „niezwykle ważne dla grupy wydarzenie”, a zawarte w jego obrębie transakcje pozwolą na usystematyzowanie struktur, a także wzmocnienie działu mody i luksusowych wyrobów skórzanych w LVMH”.
Bernard Arnault i dyrektor kreatywna damskiej linii Diora, Maria Grazia Chiuri
Mimo tego, że cena 27 miliardów złotych, jakie LVMH zapłaci za brakujące akcje wydaje się kosmiczna, ich nabycie wydaje się naprawdę dobrym posunięciem, szczególnie z biznesowego punktu widzenia. Dlaczego? Chociażby dlatego, że w ciągu ostatnich pięciu lat dochody marki Christian Dior podwoiły się, w tym samym czasie poprawie uległy także wskaźniki dotyczące rentowności francuskiego domu mody. Z danych udostępnionych przez markę wynika też, że nadwyżka w dochodach w ostatnich dwunastu miesiącach rozliczeniowych wyniosła dwa miliardy euro.
Przeczytaj także:
Hadid, Dunst, Stone, Ferragni… Gwiazdy pokochały tę sukienkę Diora!