1. New York Fashion Week jest najstarszym tego typu wydarzeniem na świecie. W 1943 roku od podstaw stworzyła je Eleanor Lambert, dziennikarka modowa. To ona w latach 40. wymyśliła też Best Dressed List, a w 1963 roku zgromadziła na pierwszym spotkaniu grono, zwane później, The Council of Fashion Designers of America (CFDA). Dlaczego zdecydowała się zorganizować New York Fashion Week? Chciała dać szansę rodzimym dizajnerom i pokazać, że high fashion może się obronić również poza Paryżem.
Eleanor Lambert, 1963
2. Na to wydarzenie, podobnie zresztą jak na większość innych, prestiżowych tygodni mody wstęp obowiązuje tylko z listy akredytacyjnej i/lub z zaproszeniami na konkretny pokaz. Zawsze musi się znaleźć miejsce dla redaktorek mody, stylistów, kupców i blogerów. Chyba, że marka Givenchy zdecyduje się, podobnie jak ostatnio, rozdać bilety publiczności z zewnątrz.
3. 308 to liczba pokazów, prezentacji oraz innych imprez i wydarzeń towarzyszących, które działy się w trakcie ostatniego sezonu mody damskiej w Nowym Jorku (w oficjalnym kalendarzu).
Givenchy wiosna-lato 2016 backstage
4. 3 tygodnie zazwyczaj powstaje cały anturaż New York Fashion Week. Budowanie wybiegów, stawianie namiotów, przygotowywanie scenografii. Mówimy tu o trzech tygodniach pracy niemalże całą dobę.
5. Szacowany koszt organizacji jednego pokazu to jakieś 460 tysięcy dolarów. W to wliczane są koszty: dobrej miejscówki, makijażystów, modelek, PRowców i stylistów fryzur.
6. Od 1943 roku Fashion Week odbywał się co sezon, jedynie we wrześniu 2001 roku, tuż po ataku terrorystycznym na World Trade Center, zawieszono event.
Michael Kors wiosna-lato 2016
7. Media społecznościowe – w ciągu ostatnich kilku lat totalnie zdominowały tygodnie mody. Tylko w zeszłym sezonie wiosna-lato 2016 New York Fashion Week był wspominany na Twitterze około 1 250 000 razy. Wśród projektantów, którzy pokazywali swoje kolekcje na wybiegu w Wielkim Jabłku najpopularniejszy był Michael Kors (na Twitterze 113 000 razy). Wow!