FASHION AT HOME

6 trendów wnętrzarskich z TikToka

12.04.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

6 trendów wnętrzarskich z TikToka
Nikogo chyba nie dziwi, że media społecznościowe mają ogromny wpływ na trendy w projektowaniu wnętrz. Coraz większą konkurencją dla Instagrama staje się TikTok. Tym, co wyróżnia twórców aplikacji TikTok, jest ich duże zainteresowanie edukacją innych. DesignTok często skupia się na dzieleniu się wskazówkami, sztuczkami i pełnymi pasji portretami intrygujących wnętrz, często z przymrużeniem oka i uśmiechem.
 
Oto sześć trendów w projektowaniu wnętrz, które w ostatnich miesiącach szturmem przejęły TikTok.
 
Jak „nie projektować”
Chociaż zwykle bardziej interesują nas pozytywne aspekty, na TikToku znajdziemy wiele nagrań, gdzie twórcy mówią i pokazują nam, jak nie projektować. Pokazują błędy, których należy unikać podczas dekorowania swojej przestrzeni.
 
#studioapartment
 
Doceniamy wspaniały, duży dom, ale równie przyjemne, odświeżające i bardziej ekonomiczne są  mniejsze przestrzenie celebrowane ze względu na ich piękno i wyjątkowe wyzwania projektowe. W zeszłym miesiącu twórcy dzielili się w internecie swoimi mniejszymi przestrzeniami, często pod hashtagiem #studioapartment, prezentując swoje ograniczone plany pięter jako okazję do kreatywnego myślenia i maksymalizacji powierzchni. 
 
„Kolorowe, zagracone, maksymalistyczne…”
Opierając się na ruchu postminimalistycznym z ostatnich kilku lat, obserwujemy wzrost popularności przestrzeni maksymalistycznych, które charakteryzują się wyrazistymi kolorami i różnorodnymi teksturami oraz demonstrują wyjątkowy gust ich właściciela. Twórcy dzielą się swoimi krzykliwymi i dumnymi przestrzeniami. Te filmy są wypełnione wspaniałymi kolorami, znaleziskami w stylu vintage i mnóstwem roślin. Trend na maksymalizm pozostanie z nami na dłużej.
 
Recenzje projektów
TikTok nie jest obcy krytykom, a w zeszłym miesiącu widzieliśmy coraz więcej twórców designu przyglądających się wnętrzom lub porównujących dwie przestrzenie i wybierających swoje ulubione. Te recenzje są szybkie i beztroskie. Filmy są łatwe i przystępne, pomagają edukować odbiorców na temat projektowania wnętrz i mebli, a jednocześnie zachęcają innych do wyrażania własnych opinii.
 
„Moje ______, gdyby było ____”
Jeśli jest jeden trwały wpływ, jaki Tumblr wywarł na populacje millenialsów i pokolenia Z, to jest nim trwała popularność moodboard, czy to na starannie dobranych kontach na Instagramie, czy, w tym przypadku, na klimatycznych filmach na TikToku. „Moje _____, gdyby było _____” to trend, który polega na tym, że twórcy układają serię obrazów interpretujących ukochaną osobę jako sypialnię, salon, kolor, a nawet zapach. Ten trend podkreśla sposób, w jaki fizyczne miejsca i przedmioty ucieleśniają charakter osoby, a filmy są słodkim hołdem dla romantycznej i platonicznej miłości.
 
#miniaturki
Wzrost popularności miniatur, malutkich modeli przedmiotów i przestrzeni, znalazł się w centrum uwagi w marcu, szczególnie w filmach, w których twórcy pokazują swoje małe pokoje i malutkie domy. Te miniaturowe przestrzenie pozwalają designem eksperymentować z własnymi fantazjami dotyczącymi wnętrz i z entuzjazmem dzielić się swoją pasją z zaangażowaną publicznością. Radość i poczucie dziecięcego zachwytu nadają temu trendowi pozytywną atmosferę.