Wystawa Björk częścią 11. edycji Art&Fashion Forum

Już 3 października rozpocznie się kolejna, 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, czyli najbardziej innowacyjnego wydarzenia w Polsce dotyczącego świata mody i sztuki o międzynarodowym wydźwięku. Tegoroczne Forum będzie toczyć się pod hasłem „AI– Cyber Creative”, a otworzy je osobista wystawa wybitnej artystki Björk o nazwie „Björk Digital”, która ma stanowić emocjonalną podróż przez jej twórczość.

Artystka wraz z Jamesem Merrym oraz sztabem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików stworzyła projekt dotyczący wirtualnej rzeczywistości w jej twórczości. Seria prac będzie zawierać filmy w reżyserii między innymi Alexandra McQueena czy Michela Gondry’ego. Nie zabraknie także dzieła, w którym Björk wykonuje pierwszy utwór ze swojego fenomenalnego albumu „Vulnicara” nakręconego przez Andrew Huanga czy „Mouth Mantra” gdzie zostaniemy przeniesieni do wnętrza ust artystki i wiele, wiele innych niepowtarzalnych kreacji, nawet takich, które zostały wykonane na specjalne zamówienie nowojorskiego MoMa. Wystawę będzie można odwiedzić do 31 października, a organizatorem całego wydarzenia jest Stary Browar.

Jeśli chodzi o samą edycję tegorocznego Forum, pomysłodawcą idei przewodniej jest już po raz kolejny W P Onak– artysta, twórca agencji kreatywnej OCR Creation. Jak sam twierdzi, festiwal ten jest niebywałym wydarzeniem, które z zaciekawieniem śledzi rzesza największych artystów z dziedziny mody i sztuki. Dlatego też tegoroczny motyw ma odnosić się do perspektywy przyszłości właśnie z punktu widzenia twórców i kreatorów, a chcąc naprawdę sięgnąć w dal nie możemy pomijać rewolucyjnego rozwoju sztucznej inteligencji. W P Onak chce poruszyć problem AI  i rozważyć wszystkie pytania, które prawdopodobnie piętrzą się w głowie wielu z nas. Co rozwój inteligentnych algorytmów oznacza dla mody i sztuki? Czy mogą one zastąpić kreatorów czy raczej dać im jeszcze więcej wolności? Odpowiedzi na te i na inne pytania możemy szukać podczas Festiwalu.

Grażyna Kulczyk– inspiratorka Art&Fashion Forum, a także twórczyni Starego Browaru, ogromna entuzjastka sztuki i biznesowych innowacji przyznaje, że każda kolejna edycja Festiwalu jest dla niej ogromnym wyzwaniem. Chce bowiem jak najbardziej inspirować młodych twórców, zachęcać ich do świeżości i kreatywności, dodatkowo proponując programy na światowym poziomie. Komentując sam temat tegorocznej edycji, Grażyna Kulczyk podkreśla, że technologia jest obecnie nieodłącznym elementem zarówno mody jak i sztuki, a teraz Forum poszerzy się także o problem sztucznej inteligencji, która niesie ze sobą zarówno ogromne zagrożenia jak i niesamowite możliwości. Inspiratorka nie ukrywa swojego zadowolenia z tego, że częścią tegorocznego Forum jest projekt wyjątkowej wizjonerki Björk”.

Więcej informacji o całym wydarzeniu możecie znaleźć na profilu facebookowym oraz na stronie internetowej.

ZobaczSchowaj komentarze

Burberry startuje z wystawą fotograficzną „Here We Are”, ukazującą styl życia Brytyjczyków

Burberry właśnie ogłosiło swoją najnowszą wystawę fotograficzną zatytułowaną „Here We Are”, która ma się otworzyć podczas londyńskiego Fashion Weeku. Jak zapowiadają twórcy, ekspozycja składająca się z ponad 200 zdjęć ma przedstawiać brytyjski charakter i styl życia.

Wystawa odbędzie się na trzech piętrach domu mody w Old Sessions House znajdującego się w Clerkenwell, w Londynie. Ekspozycja ponad 200 ujęć obejmuje prace około 30 znakomitych fotografów, w tym między innymi Dafydda Jonesa, Billa Brandta czy Shirleya Bakera.

Christopher Bailey, dyrektor domu mody Burberry przyznał, że kiedy razem ze swoim zarządem zaczęli myśleć nad kuratorami wystawy „Here We Are”, wiedział, że chce wręcz celebrować pewien nurt brytyjskiej fotografii, który od zawsze kochał. Nurt uwielbiany przez zarządcę Burberry to gałąź fotograficzna, która ma w swojej filozofii dokumentować różne rody, klany i klasy, przyczyniające się do ukształtowania Wielkiej Brytanii. Dodatkowo Bailey wyznał, że był to dla niego niesamowity przywilej móc zebrać w jedną całość kolekcję zdjęć, które miały na niego tak ogromny wpływ w przeciągu ostatnich lat. Jak mówi, fotografie te w idealny sposób przedstawiają portret brytyjskiego życia, we wszystkich niuansach – od tego przyziemnego po niezwykle wyjątkowy, piękny, ale zarazem surowy. Projektant dodaje także, że duch zebranych fotografii pokierował wrześniową kolekcją domu mody – czasem ironiczny, czasem łagodny, ale zawsze szczery.

Kuratorem wystawy będzie Lucy Moore – pisarka oraz dyrektor księgarni niezależnej mody i fotografii Claire de Rouen, a także  brytyjski fotograf Alasdaira McLellana, który niedawno został ogłoszony jako nowy kreatywny współpracownik Burberry.

Dopełnieniem całej wystawy ma być miejsce poświęcone na wydarzenia i aktywności, włączając w to tymczasową wersję całodniowej kafejki Burberry – Thomas’s oraz księgarni Claire de Rouen.

Pokaz zarówno damskiej, jak i męskiej kolekcji przewidziany jest na 16. września, natomiast wystawa będzie dostępna od 18. września aż do 1. listopada. Musicie to zobaczyć!

ZobaczSchowaj komentarze

Ubrania i dodatki z wyprzedaży idealne na karnawał 2018!

Top Shop

Długie kolczyki
75,20 zł

Zara

Długa marynarka ze sztucznego zamszu z metalizowanym wykończeniem
159 zł

Aldo

Ozdoba na szyję
28,80 zł

Isabel Marant

Długie, skórzane kozaki
ok. 3242 zł

Missguided

Torebka wyszywana cekinami
51,60 zł

Zara

Sweter z prążkowanej dzianiny z odwijanym golfem
59,90 zł
Zajmujemy się wszystkim, co w kulturze związane jest z modą. Interesują nas film, teatr, książki, muzyka, sztuka, fotografia... Opisujemy najważniejsze wystawy w Polsce i za granicą. Analizujemy kostiumy w ciekawych filmach – tych sprzed lat i premier. Nie zapominamy też o serialach, które są teraz równie popularne, co kino. Zaglądamy za kulisy sztuk teatralnych. Rozmawiamy z kostiumografami. Czytamy nowości książkowe, oglądamy albumy fotograficzne i te wydane przez wielkie domy mody. Zadajemy cykliczne „5 pytań do…” ciekawym osobom, które w jakiś sposób należą do świata mody. Zwiedzamy miasta w kraju i na świecie, żeby tworzyć przewodniki po nietypowych miejscach. Analizujemy modę uliczną przez pryzmat sesji zdjęciowych dobrych fotografów. Przeglądamy Instagram, żeby polecać dobre kanały.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.