Wystawa Björk częścią 11. edycji Art&Fashion Forum

Już 3 października rozpocznie się kolejna, 11. edycja Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk, czyli najbardziej innowacyjnego wydarzenia w Polsce dotyczącego świata mody i sztuki o międzynarodowym wydźwięku. Tegoroczne Forum będzie toczyć się pod hasłem „AI– Cyber Creative”, a otworzy je osobista wystawa wybitnej artystki Björk o nazwie „Björk Digital”, która ma stanowić emocjonalną podróż przez jej twórczość.

Artystka wraz z Jamesem Merrym oraz sztabem światowej sławy reżyserów, programistów i grafików stworzyła projekt dotyczący wirtualnej rzeczywistości w jej twórczości. Seria prac będzie zawierać filmy w reżyserii między innymi Alexandra McQueena czy Michela Gondry’ego. Nie zabraknie także dzieła, w którym Björk wykonuje pierwszy utwór ze swojego fenomenalnego albumu „Vulnicara” nakręconego przez Andrew Huanga czy „Mouth Mantra” gdzie zostaniemy przeniesieni do wnętrza ust artystki i wiele, wiele innych niepowtarzalnych kreacji, nawet takich, które zostały wykonane na specjalne zamówienie nowojorskiego MoMa. Wystawę będzie można odwiedzić do 31 października, a organizatorem całego wydarzenia jest Stary Browar.

Jeśli chodzi o samą edycję tegorocznego Forum, pomysłodawcą idei przewodniej jest już po raz kolejny W P Onak– artysta, twórca agencji kreatywnej OCR Creation. Jak sam twierdzi, festiwal ten jest niebywałym wydarzeniem, które z zaciekawieniem śledzi rzesza największych artystów z dziedziny mody i sztuki. Dlatego też tegoroczny motyw ma odnosić się do perspektywy przyszłości właśnie z punktu widzenia twórców i kreatorów, a chcąc naprawdę sięgnąć w dal nie możemy pomijać rewolucyjnego rozwoju sztucznej inteligencji. W P Onak chce poruszyć problem AI  i rozważyć wszystkie pytania, które prawdopodobnie piętrzą się w głowie wielu z nas. Co rozwój inteligentnych algorytmów oznacza dla mody i sztuki? Czy mogą one zastąpić kreatorów czy raczej dać im jeszcze więcej wolności? Odpowiedzi na te i na inne pytania możemy szukać podczas Festiwalu.

Grażyna Kulczyk– inspiratorka Art&Fashion Forum, a także twórczyni Starego Browaru, ogromna entuzjastka sztuki i biznesowych innowacji przyznaje, że każda kolejna edycja Festiwalu jest dla niej ogromnym wyzwaniem. Chce bowiem jak najbardziej inspirować młodych twórców, zachęcać ich do świeżości i kreatywności, dodatkowo proponując programy na światowym poziomie. Komentując sam temat tegorocznej edycji, Grażyna Kulczyk podkreśla, że technologia jest obecnie nieodłącznym elementem zarówno mody jak i sztuki, a teraz Forum poszerzy się także o problem sztucznej inteligencji, która niesie ze sobą zarówno ogromne zagrożenia jak i niesamowite możliwości. Inspiratorka nie ukrywa swojego zadowolenia z tego, że częścią tegorocznego Forum jest projekt wyjątkowej wizjonerki Björk”.

Więcej informacji o całym wydarzeniu możecie znaleźć na profilu facebookowym oraz na stronie internetowej.

ZobaczSchowaj komentarze

Moda w świecie sztuki – cykl Art Spots w Domu Mody Klif

Intrygująca, pasjonująca, nieszablonowa – sztuka coraz częściej pojawia się we wnętrzach najmodniejszych domów handlowych na świecie. Teraz niepowtarzalny cykl wystaw Art Spots wprowadza piękno i niezwykłe doznania również do przestrzeni Domu Mody Klif. Natalia Mleczak, autorka inaugurującego wernisażu la FORME de sculpture, opowiada nam o inspiracjach, pracy i tworzeniu artystycznych instalacji.

Moda w świecie sztuki – cykl Art Spots w Domu Mody Klif
Natalia Mleczak

Dom Mody Klif od lat zapewnia wyjątkowy klimat podczas zakupów. Najnowszy cykl Art Spots został stworzony, aby urozmaicić doznania gości i w naturalny, subtelny sposób połączyć dom handlowy ze światem sztuki i designu. Falujące, półotwarte instalacje zaprojektowane przez Natalię Mleczak nawiązują do architektury budynku. Te nowoczesne formy, zgodnie z najnowszymi trendami utrzymane w wyrazistych kolorach, stały się tłem dla niepowtarzalnych wystaw i ekspozycji. Pierwszą z nich, la FORME de sculpture, Natalia Mleczak stworzyła specjalnie dla Domu Mody Klif. To pierwsza współpraca artystki z centrum handlowym w Polsce. Jej wernisaż prezentuje modę w zupełnie nowym, architektonicznym wydaniu. Stworzone przez Natalię papierowe rzeźby to pełne barw i różnorodnych faktur sylwetki przedstawiające najnowsze trendy sezonu. Nam znana sceongrafka i twórczyni kostiumów do filmów i teledysków opowiada o swojej pracy, inspiracji i tworzeniu instalacji. 

Jak wygląda proces pracy nad instalacją artystyczną? – od inspiracji do ostatecznego efektu. 

Do każdego z projektów podchodzę indywidualnie, nie mam gotowej recepty czy sposobu działania. Uwielbiam pracować z różnymi technikami – dzięki temu sam proces twórczy również bywa niepowtarzalny. Inspiracji szukam dosłownie wszędzie. Czasem jest to słowo, kolor, gest, które odpalają we mnie siatkę skojarzeń, a czasami jest to bardziej skomplikowany proces jakim jest research. Pozwalam sobie samej z siebie żartować, że moja głowa jest jak wielka encyklopedia danych wizualnych, w której wystarczy przycisnąć guzik maszyny losującej i wszystko samo się toczy, miksuje, łączy. Oczywiście dbam też o odpowiednie uzupełnianie danych. Kocham kino, sztukę, teatr, ale i mniej oczywiste działy jak psychologia, nowe media, biologia historia.

Skąd czerpiesz inspiracje? Czy ktoś stanowi dla Ciebie wzór?

Inspiracje, tak jak pisałam wcześniej, czerpię zewsząd. Ale niewątpliwie osobami, które mocno zapadły mi w pamięć i których poetykę wizualną uwielbiam to niestety nieżyjąca już scenograf/ kostiumograf – Eiko Ishioka, a także Federico Fellini i Pipilotti Rist. Cenię także twórcę baletu tradycyjnego Oskara Schlemmera i piękno jego wizualnie skonstruowanej matematyczności.

Jakie są Twoje pasje, zainteresowania?

Od zawsze kochałam teatr i operę. Od pewnego czasu realizuję się na tym polu. Sprawia mi to ogromną przyjemność i wprowadza do mojego życia balans pomiędzy realizacją bardziej komercyjnych zleceń. Moi rodzice zwykli mawiać, że trudno mi jest usiedzieć na miejscu, że interesuje mnie wszystko i wszędzie. Myślę, że tak pozostało. Mam słabość do podróży. Kolekcjonuję różne przedziwne obiekty i nikomu niepotrzebne artefakty. Jestem typem zbieracza również nienamacalnych elementów jakimi są ludzkie przygody i historie.  Jednym z moich marzeń jest też założenie prywatnego gabinetu kuriozów, w którym w końcu upchnęłabym moją kolekcję gadżetów oraz stworzenie baru mlecznego – tanecznego o wdzięcznej nazwie „Mleczak”.

Opowiedz nam jak wyglądała praca przy zrealizowanym dla nas projekcie la FORME de sculpture.

W obecnym projekcie pozwoliłam sobie na powrót do materiału, który był mi zawsze bliski
i od którego wszystko się zaczęło – do papieru. Najbardziej w tym materiale pociąga mnie jego kontrast. Z jednej strony nietrwały, łatwopalny, z drugiej jednak potrafiący naśladować najbardziej trwałe struktury. Punktem wyjścia było stworzenie kompozycji graficznych, geometrycznych, architektonicznych, które nawet bez manekina mogłyby swobodnie funkcjonować. Są to swego rodzaju makiety, które po nałożeniu na formę cielesną okazują się być kostiumem.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Zajmujemy się wszystkim, co w kulturze związane jest z modą. Interesują nas film, teatr, książki, muzyka, sztuka, fotografia... Opisujemy najważniejsze wystawy w Polsce i za granicą. Analizujemy kostiumy w ciekawych filmach – tych sprzed lat i premier. Nie zapominamy też o serialach, które są teraz równie popularne, co kino. Zaglądamy za kulisy sztuk teatralnych. Rozmawiamy z kostiumografami. Czytamy nowości książkowe, oglądamy albumy fotograficzne i te wydane przez wielkie domy mody. Zadajemy cykliczne „5 pytań do…” ciekawym osobom, które w jakiś sposób należą do świata mody. Zwiedzamy miasta w kraju i na świecie, żeby tworzyć przewodniki po nietypowych miejscach. Analizujemy modę uliczną przez pryzmat sesji zdjęciowych dobrych fotografów. Przeglądamy Instagram, żeby polecać dobre kanały.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności