Haute couture, lata 90. i najnowsze trendy, czyli moda na Bread & Butter 2017

Wakacje niestety dobiegły końca, ale w świecie mody to wcale nie jest powód do zmartwień. Wszystko oczywiście dzięki rozpoczynającym się za kilka dni tygodniom mody, podczas których będziemy podziwiać najnowsze efekty pracy światowych projektantów. Zanim jednak nasza uwaga przeniesie się na eleganckie ulice Paryża czy w ekstrawagancki klimat Nowego Jorku, zostajemy w Berlinie, gdzie podczas drugiej edycji festiwalu Bread & Butter by Zalando mieliśmy okazję zobaczyć kilka premierowych kolekcji i doświadczyć emocji, w których moda i kultura zdecydowanie grały pierwsze skrzypce.

Haute couture, lata 90. i najnowsze trendy, czyli moda na Bread & Butter 2017

Chociaż festiwal Bread & Butter skupia w sobie wiele inspirujących dziedzin, to moda jest nadal jego osią, dlatego podczas drugiej edycji tego wielkiego przedsięwzięcia nie mogło zabraknąć zapierających dech w piersiach pokazów i wyjątkowych prezentacji. Na trzy dni stolica Niemiec zamieniła się w modowe centrum Europy, a my z uwagą obserwowaliśmy co na nadchodzącą jesień proponują nam projektanci.

Pierwszym pokazem tegorocznego festiwalu był jeden z naszych brytyjskich ulubieńców, czyli Topshop.  Jak będzie wyglądała jesień według kultowej marki? Z pewnością kolorowo. Na wybiegu pojawiły się bowiem sylwetki w cukierkowym odcieniu różu, elektryzującej ultramarynie czy kanarkowej żółci, które będą świetnym kontrastem dla coraz bardziej ponurej pogody.

Zalando

Pierwszy dzień festiwalu zakończył  pokaz Zalando, który był nie tylko prezentacją jesiennych kolekcji, ale wielkim wydarzeniem z udziałem doskonale znanych nam twarzy. Pokaz otworzyła bowiem Adwoa Aboah, a wśród gości byli obecni między innymi Julia Restoin Roitfeld, Veronika Heilbrunner czy stylista i redaktor magazynu 032c, Marc Goehring. Obecni na pokazie mieli okazję zobaczyć nieoczywiste sylwetki, które miały podkreślać naszą modową niezależność. Było to doskonale widoczne w nietypowych połączeniach, szczególnie tkanin. Jasne kożuchy pojawiły się w towarzystwie weluru i skóry, a atłasy obok dzianin. Wszystkie chwyty dozwolone!

Drugi dzień festiwalu upłynął pod znakiem męskiej oraz świadomej mody. Wszystko za sprawą pokazów najnowszej kolekcji Topman oraz G-Star Raw. Męska odnoga sieci Topshop postawiła na pomieszanie chłopięcego luzu z elegancją. Modele mieli na sobie bluzy połączone ze spodniami o prostym kancie w kratkę czy total looki z dżinsu z najgorętszym dodatkiem sezonu w postaci kaszkietu. Z kolei na wybiegu G-Star Raw nie brakowało inspiracji grunge’ową modą lat 90.  W kolekcji tej królowała szkocka krata, wełniane czapki oraz dzianiny, a moda spotkała się tu z ekologiczną produkcją.

Viktor & Rolf

Trzeci, a zarazem ostatni dzień festiwalu, był manifestem krawiectwa, dzięki marce Viktor & Rolf. Viktor Horsting oraz Rolf Snoeren to holenderski duet projektantów, który od 1993 roku zaskakuje ekscentrycznymi sylwetkami i niezwykłymi konstrukcjami, udowadniając światu, że moda naprawdę może być sztuką. Jako że oboje lubią prowokować i stawiają na nietypowe rozwiązania, podczas Bread & Butter pokazali kolekcję… haute couture, pierwszy raz poza Paryżem. Ręcznie szyte, krawieckie dzieła sztuki zawitały do niemieckiej stolicy, gdzie obecni na Bread & Butter mogli zobaczyć wybrane sylwetki z poprzednich kolekcji duetu („Boulevard of Broken Dreams”, wiosna lato 2016 i „Vagabonds” jesień-zima 2016), jak i najnowszą „Action Dolls”. Ta ostatnia pozwalałaby spodziewać się inspiracji kultowymi zabawkami, jednak projektanci i tak postawili na nietypowe rozwiązanie, proponując sylwetki przypominające połączenie szmacianek oraz wiktoriańskich sukien.

Festiwal Bread & Butter w tym roku zapewnił nam wiele wrażeń. Tym bardziej więc czekamy na to, co Zalando przygotuje podczas kolejnej edycji!

Partenerem publikacji jest Zalando.

Subiektywny przewodnik po Berlinie

Moda uliczna podczas festiwalu Bread & Butter

ZobaczSchowaj komentarze

Biurowy dress code według Uterqüe

Wzorem bohaterek kultowego „Seksu w wielkim mieście”, życie współczesnych kobiet najczęściej obraca się wokół pracy, spotkań towarzyskich oraz prób pogodzenia jednego z drugim. I wbrew serialowym stereotypom, rzadko kto w międzyczasie potrafi jeszcze zmieścić zmianę stylizacji. Hiszpańska marka Uterqüe doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego jesienna kolekcja to niezwykle efektowna próba połączenia dwóch światów – pracy oraz życia osobistego.

Biurowy dress code według Uterqüe

Jesienna kolekcja Uterqüe to inspiracje pochodzące z trzech, zupełnie różnych źródeł. Awangardowy Paryż spotyka się tutaj z wielkomiejską rzeczywistością Nowego Jorku lat 70. oraz punkowymi latami 80., a każdy element oddaje artystycznego ducha minionych dekad. Cała kolekcja jest swego rodzaju hołdem złożonym ukraińskiej projektantce oraz malarce z początku XX wieku Sonii Delaunay, której prace były zdefiniowane przez kolory oraz abstrakcyjne kształty imitujące ruch.

Kim jest klientka Uterqüe? To kobieta, która nie boi się awangardowych połączeń i wie, że życie nie kończy się wraz wybiciem godziny 17. Dlatego na sezon jesienny, hiszpańska marka proponuje proste kroje i fasony w sam raz na 8-godzinny dzień pracy, które jednocześnie zostały przełamane elektryzującymi barwami. W kolekcji możemy podziwiać płaszcze o wojskowym kroju z tweedu, futra w kolorze ultramaryny, koszule z woalu z żakardową koronką, postrzępione spodnie ze średnim stanem, a wszystko w zimowych barwach burgundu, ochry i czekolady.

Patrząc na zdjęcia kolekcji, możemy powiedzieć jedno. Chcemy już jesień!

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.