Haute couture, lata 90. i najnowsze trendy, czyli moda na Bread & Butter 2017

Wakacje niestety dobiegły końca, ale w świecie mody to wcale nie jest powód do zmartwień. Wszystko oczywiście dzięki rozpoczynającym się za kilka dni tygodniom mody, podczas których będziemy podziwiać najnowsze efekty pracy światowych projektantów. Zanim jednak nasza uwaga przeniesie się na eleganckie ulice Paryża czy w ekstrawagancki klimat Nowego Jorku, zostajemy w Berlinie, gdzie podczas drugiej edycji festiwalu Bread & Butter by Zalando mieliśmy okazję zobaczyć kilka premierowych kolekcji i doświadczyć emocji, w których moda i kultura zdecydowanie grały pierwsze skrzypce.

Haute couture, lata 90. i najnowsze trendy, czyli moda na Bread & Butter 2017

Chociaż festiwal Bread & Butter skupia w sobie wiele inspirujących dziedzin, to moda jest nadal jego osią, dlatego podczas drugiej edycji tego wielkiego przedsięwzięcia nie mogło zabraknąć zapierających dech w piersiach pokazów i wyjątkowych prezentacji. Na trzy dni stolica Niemiec zamieniła się w modowe centrum Europy, a my z uwagą obserwowaliśmy co na nadchodzącą jesień proponują nam projektanci.

Pierwszym pokazem tegorocznego festiwalu był jeden z naszych brytyjskich ulubieńców, czyli Topshop.  Jak będzie wyglądała jesień według kultowej marki? Z pewnością kolorowo. Na wybiegu pojawiły się bowiem sylwetki w cukierkowym odcieniu różu, elektryzującej ultramarynie czy kanarkowej żółci, które będą świetnym kontrastem dla coraz bardziej ponurej pogody.

Zalando

Pierwszy dzień festiwalu zakończył  pokaz Zalando, który był nie tylko prezentacją jesiennych kolekcji, ale wielkim wydarzeniem z udziałem doskonale znanych nam twarzy. Pokaz otworzyła bowiem Adwoa Aboah, a wśród gości byli obecni między innymi Julia Restoin Roitfeld, Veronika Heilbrunner czy stylista i redaktor magazynu 032c, Marc Goehring. Obecni na pokazie mieli okazję zobaczyć nieoczywiste sylwetki, które miały podkreślać naszą modową niezależność. Było to doskonale widoczne w nietypowych połączeniach, szczególnie tkanin. Jasne kożuchy pojawiły się w towarzystwie weluru i skóry, a atłasy obok dzianin. Wszystkie chwyty dozwolone!

Drugi dzień festiwalu upłynął pod znakiem męskiej oraz świadomej mody. Wszystko za sprawą pokazów najnowszej kolekcji Topman oraz G-Star Raw. Męska odnoga sieci Topshop postawiła na pomieszanie chłopięcego luzu z elegancją. Modele mieli na sobie bluzy połączone ze spodniami o prostym kancie w kratkę czy total looki z dżinsu z najgorętszym dodatkiem sezonu w postaci kaszkietu. Z kolei na wybiegu G-Star Raw nie brakowało inspiracji grunge’ową modą lat 90.  W kolekcji tej królowała szkocka krata, wełniane czapki oraz dzianiny, a moda spotkała się tu z ekologiczną produkcją.

Viktor & Rolf

Trzeci, a zarazem ostatni dzień festiwalu, był manifestem krawiectwa, dzięki marce Viktor & Rolf. Viktor Horsting oraz Rolf Snoeren to holenderski duet projektantów, który od 1993 roku zaskakuje ekscentrycznymi sylwetkami i niezwykłymi konstrukcjami, udowadniając światu, że moda naprawdę może być sztuką. Jako że oboje lubią prowokować i stawiają na nietypowe rozwiązania, podczas Bread & Butter pokazali kolekcję… haute couture, pierwszy raz poza Paryżem. Ręcznie szyte, krawieckie dzieła sztuki zawitały do niemieckiej stolicy, gdzie obecni na Bread & Butter mogli zobaczyć wybrane sylwetki z poprzednich kolekcji duetu („Boulevard of Broken Dreams”, wiosna lato 2016 i „Vagabonds” jesień-zima 2016), jak i najnowszą „Action Dolls”. Ta ostatnia pozwalałaby spodziewać się inspiracji kultowymi zabawkami, jednak projektanci i tak postawili na nietypowe rozwiązanie, proponując sylwetki przypominające połączenie szmacianek oraz wiktoriańskich sukien.

Festiwal Bread & Butter w tym roku zapewnił nam wiele wrażeń. Tym bardziej więc czekamy na to, co Zalando przygotuje podczas kolejnej edycji!

Partenerem publikacji jest Zalando.

Subiektywny przewodnik po Berlinie

Moda uliczna podczas festiwalu Bread & Butter

ZobaczSchowaj komentarze

Marka Aldo wycofuje się z Polski!

Smutna wiadomość dla wszystkich wielbicieli kanadyjskiej marki obuwniczej. Aldo po 13 latach wycofuje się z Polski. Na otarcie łez mamy dobrą informację. W otwartych jeszcze butikach trwają wyprzedaże. Warto wybrać się na zakupy.

Z Polski powoli znikają kolejne międzynarowe brandy. Po wycofaniu się takich marek jak GAP, River Island, Top Shop, Bata czy Gortz 17, teraz przyszła kolej na kanadyjską markę Aldo. Marka do Polski zawitała w 2005 roku. Po 13 latach niestety się z niej wyprowadzi. Firma posiadała w sumie kilkanaście butików w centrach handlowych w największych miastach Polski m.in Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu czy Łodzi.  Od maja tego roku rozpoczęto sukcesywne zamykanie kolejnych sklepów. Zlikwidowany został sklep w Złotych Trasach, zamknięto też sklep w Magnolia Parku, największej galerii handlowej Wrocławia.

Od kilku tygodni w istniejących jeszcze sklepach trwa wyprzedaż – wszystkie buty (z wyjątkiem sandałów) można kupić o 50 proc. taniej (obniżki łączą się z innymi promocjami). W dalszym ciągu buty marki będzie można kupić przez internet m.in na Zalando czy e-obuwie.

Marka Aldo należąca do spółki Aldo Group, posiada obecnie ponad 3 tys. sklepów na wszystkich kontynentach.

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności