Vetements wznawia debiutancką kolekcję specjalnie dla Style.com i rusza z nową stroną

Kolektyw Vetements założony i kierowany przez braci Demnę i Guruma Gvasalię to chyba największy branżowy fenomen ostatnich kilku lat. W ciągu zaledwie kilku sezonów (pierwsza kolekcja została zaprojektowana z myślą o sezonie jesień-zima 2014) marka urosła do rangi jednego z najpoważniejszych graczy, a jej ubrania robią absolutną furorę i sprzedają się w zawrotnym tempie. Dziś, w obliczu niepodważalnego sukcesu, Vetements spogląda w przeszłość i reaktywuje swoją debiutancką kolekcję specjalnie dla nowej odsłony portalu Style.com.

Vetements szturmem podbiło serca przedstawicieli branży mody i klientów, którzy gotowi są wydać bajońskie niekiedy sumy za ubrania czy akcesoria z metką francuskiej marki. Niewiele osób wie jednak, że bracia Demna i Gurum Gvasalia zaczynali kompletnie pozbawieni środków finansowych, a lookbook debiutanckiej kolekcji na jesień-zimę 2014 sfotografowali w… paryskim mieszkaniu Demny. Mieli jednak plan, który dodał im sporej dozy autentyzmu – chcieli przede wszystkim robić ubrania, jakie i oni, i ich przyjaciele sami pragnęliby nosić.

Od tego czasu minęły niewiele ponad 2 lata – Vetements ma już ugruntowaną (i wysoką) pozycję w świecie mody i coraz chętniej angażuje się w rozmaite projekty towarzyszące. Jednym z ostatnich jest będąca dla wielu zaskoczeniem współpraca z portalem Style.com, który po zamknięciu ruszył niedawno w zupełnie nowej odsłonie. Przypomnijmy – będąca dla wielu źródłem wiedzy i informacji ze świata mody strona została zastąpiona przez Conde Nast portalem Vogue Runway i wznowiła niedawno swoją działalność jako platforma e-commerce’owa.

Okazuje się, że z propozycją bardziej pogłębionej współpracy pierwszy wyszedł Demna Gvasalia. Szef Style.com, Yasmin Sewell wyraził „jedynie” chęć uzupełnienia oferty sklepu internetowego o ubrania francuskiej marki. Dyrektor kreatywny Vetements, który przyzwyczaił nas już do tego, że zawsze gra według własnych zasad, postanowił jednak pójść o krok dalej i zaproponował reedycję debiutanckiej kolekcji z 2014 roku. Skorzystać miały na tym obie strony – Style.com pochwaliłby się wyjątkowym projektem z najgorętszą marką w branży, a Vetements miałoby okazję pokazać (i sprzedać) kolekcję, którą z wiadomych względów widziało niewiele osób.

Pierwsze efekty mogliśmy podziwiać już pod koniec września, teraz jednak kapsułowa kolekcja została wyprodukowana raz jeszcze – tym razem wyłącznie z przeznaczeniem na rynek europejski. Znajdziemy w niej 36 ubrań i dodatków z linii na jesień 2014 – między innymi pierwsze modele botków z kolorowymi, cienkimi obcasami i rozmaite wariacje na temat nierówno poszarpanego i zdekonstruowanego dżinsu.

To jednak nie wszystko. Gvasalia i jego ekipa tak zaangażowali się w projekt, że postanowili złożyć hołd portalowi w jeszcze inny sposób, przenosząc identyfikację wizualną byłego Style.com na swoją nową stronę internetową:

„Nasza strona miała słabą widoczność”, powiedział Gvasalia w rozmowie z „Vogue’iem”; „na początku było ją dość trudno znaleźć. Poza tym, nigdy tak naprawdę nie byłem przekonany do jej graficznego aspektu. Powiedziałem: ‚spójrzcie na Style.com, każdy kto pracuje w branży mody zna tę stronę’. Plan więc był taki, aby ożywić jej oryginalny projekt i użyć jako szablon.” Faktycznie, nowa strona Vetements wygląda identyczne jak nieaktywna już strona Style.com, co tylko potwierdza, że Gvasalia i całe Vetements to banda niezwykle odważnych, kreatywnych i bezkompromisowych ludzi, którzy nigdy nie tańczą tak, jak się im zagra. To oni dyktują warunki i póki co, wychodzą na tym świetnie.

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Polskie gwiazdy w kampanii Reebok Classic

Jak odnaleźć swoją pasję? Jak się realizować i jak stać się mistrzem? Marka Reebok stara się odpowiedzieć na te pytania w swojej najnowszej kampanii promującej model Classic. Aby jeszcze bardziej uwiarygodnić swoje działania, zaprosiła do współpracy młodych ludzi z kręgu mody, muzyki i fotografii, aby sami powiedzieli jak zostać mistrzem w każdej z tych dziedzin sztuki.

 

 

Polskie gwiazdy w kampanii Reebok Classic

Ambasadorem Reeboka w skali globalnej jest światowej sławy muzyk, Kendrick Lamar, jednak marka od dawna stawia na projekty lokalne, które promują naszych rodaków. Najnowsza kampania modelu  Club C (kiedyś przeznaczonego do gry w tenisa) zatytułowana jest „Zrób krok do bycia mistrzem” i ma na celu motywowanie do działania.

Kendrick Lamar tworzy swoją wersję klasyków Reebok

Julia Wieniawa

Reebok prezentuje sylwetki młodych ludzi na co dzień zajmujących się szeroko pojętą sztuką. W kampanii wzięli udział raper i producent muzyczny Ten Typ Mes, twórca bloga i wpływowa postać sceny hip-hopowej Zulu Kuki, aktorka Julia Wieniawa i fotograf Łukasz Dziewic, którzy odważyli się podążać za swoimi marzeniami i intuicją, aby rozwijać się i kształtować branżę mody, muzyki oraz fotografii.

Zulu Kuki: nie pytaj kim jestem, pytaj co robię

Zulu Kuki

Oni są dopiero na początku swojej drogi zawodowej, a już stanowią inspirację dla swoich rówieśników. Kim dla nich jest zatem prawdziwy mistrz? „Mistrz to tak naprawdę osoba, która ciągle dąży do mistrzostwa” – podkreślił Zulu Kuki. „To osoba, która konsekwentnie dąży do celu. Oczywiście osoba, która jest wytrwała” – dodała Julia Wieniawa. Wygląda też na to, że jest to osoba, która nosi buty Reebok Classic Club C.

ZobaczSchowaj komentarze

Hity na jesień-zimę 2017: beret

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

MANGO

BERET
69,90 ZŁ

BLOOMINGDALES

BERET
1330 ZŁ

SACRED HAWK

BERET
OK. 100 ZŁ

MIU MIU

BERET
OK. 960 ZŁ

GUCCI

BERET
OK. 800 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.