Topshop, ASOS, Primark i inne brytyjskie marki przyłapane na maltretowaniu zwierząt. Przepraszają

Spore grono flagowych brytyjskich firm zostało przyłapane przez organizację PETA na maltretowaniu i dręczeniu zwierząt w swoich chińskich fabrykach. Marki przepraszają i obiecują zaniechać tych działań.

Wszystko zaczęło się w maju, gdy PETA opublikowała na swoim kanale na YouTube film pokazujący, w jaki sposób pracownicy chińskich fabryk skubią żywe gęsi na potrzeby czołówki brytyjskich marek: Topshop, ASOS, Primark, Miss Selfridge, Warehouse, Oasis czy Whistles. Wideo możecie obejrzeć tutaj, ale od razu uprzedzamy, że jest bardzo drastyczne.

Jak donosi brytyjski Vogue marki w końcu postanowiły odpowiedzieć na protest PETA. Ubrania zawierające produkowane w Chinach pióra zostały wycofane ze sprzedaży w sieci Topshop, lecz wciąż są obecne na stronie ASOS-a, gdzie są wykorzystywane przy męskich swetrach czy płaszczach. Wszystkie wymienione marki zobowiązały się jednak, że zaprzestaną takiej produkcji i przeprosiły za nią.

Pikanterii dodaje fakt, że wspomniane fabryki miały certyfikat Responsible Down Standard, który jest ponoć niezależnym podmiotem kontrolującym wykorzystanie kaczek i gęsi w przemyśle tekstylnym oraz dbającym o to, by były one traktowane w sposób humanitarny. Nikt nie ma wątpliwości, że znęcanie się i maltretowanie żywych zwierząt nie jest humanitarne. W jaki sposób więc wspomniane fabryki dostały ten atest? Ma się tym zająć specjalnie powołana komisja. Miejmy nadzieję, że będzie ona prawdziwie niezależna.

ZobaczSchowaj komentarze

Malala Yousafzai pokazała się w rurkach i na obcasie. W sieci awantura

Laureatka Pokojowej Nagrody Nobla swoim niedawnym strojem wywołała prawdziwą… wojnę. W jej kierunku posypały się nieprzyjemne komentarze i zarzuty, jakoby miała zdradzić swoją kulturę. O co chodzi?

20-letnia dziś Malala jest laureautką Pokojowej Nagrody Nobla z 2014 roku za walkę o prawa kobiet w Pakistanie, a w szczególności za działanie na rzecz ich prawa do nauki. Od tego czasu minęły trzy lata, które Yousafzai poświęciła na szerzenie wolnościowych idei i udział w międzynarodowych konferencjach, nie zapominając jednak o swoim rodzinnym Pakistanie.

Kilka dni temu kobieta przechodziła brytyjską ulicą, gdzie została rozpoznana  i uchwycona na fotografii, które wywołało wielką dyskusję. Widzimy ją w wąskich spodniach, butach na obcasie, pikowanej kurtce i hidżabie. Te dwa pierwsze elementy garderoby sprawiły, że Twitter zawrzał.

Internauci podzielili się na zwolenników i przeciwników tak nowoczesnej stylizacji Malali, która zwykle widywana jest w tradycyjnych muzułmańskich strojach. Krytycy zarzucają jej brak szacunku do wiary, „sprzedanie się” Zachodowi oraz odwrócenie od idei islamu. Z drugiej strony możemy przeczytać o tym, że jako kobieta ma prawo decydować w co jest ubrana, a jej strój zachował szacunek do wiary (hidżab) i jest zwyczajnie wygodny w zatłoczonym, chaotycznym mieście.

Czy Yousafzai rzeczywiście zdradziła swoje muzułmańskie korzenie? Nie wydaje nam się. Działaczka hidżabem pokazała szacunek do swojej kultury. Krytycy argumentują, że dała się wprząść w amerykański system takich samych kobiet podkreślających swoje kształty i chodzących na niewysokich obcasach. Piszą, że to mało feministyczne. A czy feminizm nie polega na dawaniu wolnego wyboru kobiecie, a nie nakazywaniu jej istnieć w tym czy innym szablonie kulturowym? Wydaje nam się, że mniej powinniśmy skupiać się na wysokości jej butów, a bardziej na słowach, które 20-latka mówi. A mówi nieustannie mądrze.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.