Topshop, ASOS, Primark i inne brytyjskie marki przyłapane na maltretowaniu zwierząt. Przepraszają

Spore grono flagowych brytyjskich firm zostało przyłapane przez organizację PETA na maltretowaniu i dręczeniu zwierząt w swoich chińskich fabrykach. Marki przepraszają i obiecują zaniechać tych działań.

Wszystko zaczęło się w maju, gdy PETA opublikowała na swoim kanale na YouTube film pokazujący, w jaki sposób pracownicy chińskich fabryk skubią żywe gęsi na potrzeby czołówki brytyjskich marek: Topshop, ASOS, Primark, Miss Selfridge, Warehouse, Oasis czy Whistles. Wideo możecie obejrzeć tutaj, ale od razu uprzedzamy, że jest bardzo drastyczne.

Jak donosi brytyjski Vogue marki w końcu postanowiły odpowiedzieć na protest PETA. Ubrania zawierające produkowane w Chinach pióra zostały wycofane ze sprzedaży w sieci Topshop, lecz wciąż są obecne na stronie ASOS-a, gdzie są wykorzystywane przy męskich swetrach czy płaszczach. Wszystkie wymienione marki zobowiązały się jednak, że zaprzestaną takiej produkcji i przeprosiły za nią.

Pikanterii dodaje fakt, że wspomniane fabryki miały certyfikat Responsible Down Standard, który jest ponoć niezależnym podmiotem kontrolującym wykorzystanie kaczek i gęsi w przemyśle tekstylnym oraz dbającym o to, by były one traktowane w sposób humanitarny. Nikt nie ma wątpliwości, że znęcanie się i maltretowanie żywych zwierząt nie jest humanitarne. W jaki sposób więc wspomniane fabryki dostały ten atest? Ma się tym zająć specjalnie powołana komisja. Miejmy nadzieję, że będzie ona prawdziwie niezależna.

ZobaczSchowaj komentarze

Malala Yousafzai pokazała się w rurkach i na obcasie. W sieci awantura

Laureatka Pokojowej Nagrody Nobla swoim niedawnym strojem wywołała prawdziwą… wojnę. W jej kierunku posypały się nieprzyjemne komentarze i zarzuty, jakoby miała zdradzić swoją kulturę. O co chodzi?

20-letnia dziś Malala jest laureautką Pokojowej Nagrody Nobla z 2014 roku za walkę o prawa kobiet w Pakistanie, a w szczególności za działanie na rzecz ich prawa do nauki. Od tego czasu minęły trzy lata, które Yousafzai poświęciła na szerzenie wolnościowych idei i udział w międzynarodowych konferencjach, nie zapominając jednak o swoim rodzinnym Pakistanie.

Kilka dni temu kobieta przechodziła brytyjską ulicą, gdzie została rozpoznana  i uchwycona na fotografii, które wywołało wielką dyskusję. Widzimy ją w wąskich spodniach, butach na obcasie, pikowanej kurtce i hidżabie. Te dwa pierwsze elementy garderoby sprawiły, że Twitter zawrzał.

Internauci podzielili się na zwolenników i przeciwników tak nowoczesnej stylizacji Malali, która zwykle widywana jest w tradycyjnych muzułmańskich strojach. Krytycy zarzucają jej brak szacunku do wiary, „sprzedanie się” Zachodowi oraz odwrócenie od idei islamu. Z drugiej strony możemy przeczytać o tym, że jako kobieta ma prawo decydować w co jest ubrana, a jej strój zachował szacunek do wiary (hidżab) i jest zwyczajnie wygodny w zatłoczonym, chaotycznym mieście.

Czy Yousafzai rzeczywiście zdradziła swoje muzułmańskie korzenie? Nie wydaje nam się. Działaczka hidżabem pokazała szacunek do swojej kultury. Krytycy argumentują, że dała się wprząść w amerykański system takich samych kobiet podkreślających swoje kształty i chodzących na niewysokich obcasach. Piszą, że to mało feministyczne. A czy feminizm nie polega na dawaniu wolnego wyboru kobiecie, a nie nakazywaniu jej istnieć w tym czy innym szablonie kulturowym? Wydaje nam się, że mniej powinniśmy skupiać się na wysokości jej butów, a bardziej na słowach, które 20-latka mówi. A mówi nieustannie mądrze.

ZobaczSchowaj komentarze

Maseczki nawilżające: szybko ukoją i zregenerują każdy rodzaj skóry

Youth To The People

Age Prevention Superfood Mask
175 zł

SKIN79 Animal Mask

Maska Nawilżająca w Płacie Animal Mask - For Dry Monkey
14,90 zł

Biotherm

Skin Best Wonder Mud
199 zł

Cettua

Nawilżająca maseczka
12,90 zł

Dior

Glow Better - Fresh Jelly Mask Maseczka
269 zł

Polaar

Maseczka intensywnie nawilżająca
119 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.