Topshop, ASOS, Primark i inne brytyjskie marki przyłapane na maltretowaniu zwierząt. Przepraszają

Spore grono flagowych brytyjskich firm zostało przyłapane przez organizację PETA na maltretowaniu i dręczeniu zwierząt w swoich chińskich fabrykach. Marki przepraszają i obiecują zaniechać tych działań.

Wszystko zaczęło się w maju, gdy PETA opublikowała na swoim kanale na YouTube film pokazujący, w jaki sposób pracownicy chińskich fabryk skubią żywe gęsi na potrzeby czołówki brytyjskich marek: Topshop, ASOS, Primark, Miss Selfridge, Warehouse, Oasis czy Whistles. Wideo możecie obejrzeć tutaj, ale od razu uprzedzamy, że jest bardzo drastyczne.

Jak donosi brytyjski Vogue marki w końcu postanowiły odpowiedzieć na protest PETA. Ubrania zawierające produkowane w Chinach pióra zostały wycofane ze sprzedaży w sieci Topshop, lecz wciąż są obecne na stronie ASOS-a, gdzie są wykorzystywane przy męskich swetrach czy płaszczach. Wszystkie wymienione marki zobowiązały się jednak, że zaprzestaną takiej produkcji i przeprosiły za nią.

Pikanterii dodaje fakt, że wspomniane fabryki miały certyfikat Responsible Down Standard, który jest ponoć niezależnym podmiotem kontrolującym wykorzystanie kaczek i gęsi w przemyśle tekstylnym oraz dbającym o to, by były one traktowane w sposób humanitarny. Nikt nie ma wątpliwości, że znęcanie się i maltretowanie żywych zwierząt nie jest humanitarne. W jaki sposób więc wspomniane fabryki dostały ten atest? Ma się tym zająć specjalnie powołana komisja. Miejmy nadzieję, że będzie ona prawdziwie niezależna.

ZobaczSchowaj komentarze

Tygodnie mody jesień-zima 2017 od A do Z

Miesięczny maraton pokazów na kolejną jesień i zimę już za nami. Modelki wracają na plan kampanii i sesji zdjęciowych, projektanci zlecają produkcję zaprezentowanych kolekcji, a blogerki wracają do codziennych obowiązków (po francuskiej i włoskiej kuchni pewnie także do diety i na siłownię). Minione fashion weeki zapiszą się w naszej pamięci z kilku powodów: wyjątkowo głośno pobrzmiewającego politycznego echa, coraz większej różnorodności wśród angażowanych modelek, nowych twarzy (także polskich!) oraz przede wszystkim fenomenalnych kolekcji, w których rozumienie zasad rynkowych szło w parze z artystyczną wolnością. Przed wami kolejna już odsłona naszego wyjątkowego podsumowania – zapraszamy!

Tygodnie mody jesień-zima 2017 od A do Z
A JAK… AKCESORIA
Nie będzie przesadą, jeśli napiszemy, że akcesoria pokazane na ostatnich tygodniach mody były po prostu fe-no-me-nal-ne! Począwszy od torebek, które mają szansę stać się kolejnymi bijącymi rekordy popularności i sprzedaży it-bags, przez buty (tu królowały czółenka na grubych klockach i, uwaga, kwadratowe noski), aż po biżuterię, na której w tym roku projektanci nie oszczędzali.
Na zdjęciu od lewej: Stella McCartney, Chloe, Dior
ZobaczSchowaj komentarze

Dzień Matki: przegląd prezentów z polską metką

W. KRUK

PORTFEL
599 zł

MINISTERSTWO DOBREGO MYDŁA

ZESTAW KOSMETYKÓW
65 zł

LE PETIT TROU

KLAPKI
380 zł

LE PETIT TROU

ŚWIECA
130 zł

BOHOBOCO

PERFUMY
390 zł

MO. 61

WARSZTATY ZAPACHOWE
500 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.