Topshop, ASOS, Primark i inne brytyjskie marki przyłapane na maltretowaniu zwierząt. Przepraszają

Spore grono flagowych brytyjskich firm zostało przyłapane przez organizację PETA na maltretowaniu i dręczeniu zwierząt w swoich chińskich fabrykach. Marki przepraszają i obiecują zaniechać tych działań.

Cara Delevigne w kampanii Topshop jesień-zima 2014
Cara Delevigne w kampanii Topshop jesień-zima 2014

Wszystko zaczęło się w maju, gdy PETA opublikowała na swoim kanale na YouTube film pokazujący, w jaki sposób pracownicy chińskich fabryk skubią żywe gęsi na potrzeby czołówki brytyjskich marek: Topshop, ASOS, Primark, Miss Selfridge, Warehouse, Oasis czy Whistles. Wideo możecie obejrzeć tutaj, ale od razu uprzedzamy, że jest bardzo drastyczne.

Jak donosi brytyjski Vogue marki w końcu postanowiły odpowiedzieć na protest PETA. Ubrania zawierające produkowane w Chinach pióra zostały wycofane ze sprzedaży w sieci Topshop, lecz wciąż są obecne na stronie ASOS-a, gdzie są wykorzystywane przy męskich swetrach czy płaszczach. Wszystkie wymienione marki zobowiązały się jednak, że zaprzestaną takiej produkcji i przeprosiły za nią.

Pikanterii dodaje fakt, że wspomniane fabryki miały certyfikat Responsible Down Standard, który jest ponoć niezależnym podmiotem kontrolującym wykorzystanie kaczek i gęsi w przemyśle tekstylnym oraz dbającym o to, by były one traktowane w sposób humanitarny. Nikt nie ma wątpliwości, że znęcanie się i maltretowanie żywych zwierząt nie jest humanitarne. W jaki sposób więc wspomniane fabryki dostały ten atest? Ma się tym zająć specjalnie powołana komisja. Miejmy nadzieję, że będzie ona prawdziwie niezależna.

ZobaczSchowaj komentarze

Kim and Khloe Kardashian w sesji Kanyego Westa

Najbardziej znana rodzina show-biznesu, pomimo zminimalizowania swojej obecności w mediach społecznościowych i borykania ze skutkami ubocznymi życia na świeczniku, nie rezygnuje z realizacji planów podbicia świata mody. Dowodem na to jest sesja Kim i Khloe Kardashian w berlińskim magazynie „032C”, która jest autorskim pomysłem Kanyego Westa. Zdjęcia wykonał kolejny znany duet – Mert Alas & Marcus Piggott – zobaczcie!

Sesja, którą stworzył Kanye West zatytułowana jest Calabasas i nawiązuje tym samym nazwą do miejsca zamieszkania rodziny Kardashianów –  bardzo ekskluzywnego, kalifornijskiego zagłębia celebrytów oraz znanych osobistości świata mody i sztuki. Drugim punktem odniesienia jest inspiracja twórczością Helmuta Langa, którego West jest wielkim fanem. Sesja ukazała się w berlińskim magazynie „032c”, który słynie z pokazywania nowatorskich i awangardowych zdjęć, a wydanie to w całości nawiązuje do projektów Austriaka.

Kanye postanowił zatrudnić do tego projektu swoją żonę Kim oraz jej siostrę Khloe. Trzecim bohaterem został raper i bliski przyjaciel Westa, Travis Scott. 22-stronicowa sesja została uchwycona przez duet fotografów Mert Alas & Marcus Piggott, którzy znani są z wystawnego stylu życia oraz przyjaźni z różnymi sławami zamieszkującymi Los Angeles. Kanye na rzecz sesji wystylizował całą trójkę w odzież ze swojej linii YEEZY Season 3, czemu nie dziwimy się wcale. Kto inny lepiej zaprezentowałby jego twórczość w bezkompromisowy i oryginalny sposób? Dlatego na jednym z pierwszych ujęć dziewczyny mają zasłonięte włosami twarze, a zamiast nich eksponują swoje pośladki. Na innym, mają poważne miny i trzymają się a ręce.

Nie możemy oprzeć się wrażeniu, że Kardashianowie szukają nowej formuły na istnienie w brutalnym świecie mody i show-biznesu, a sesja ta jedynie przypieczętowuje ich nową postawę.

 

Przeczytaj także:

Kanye, co z tobą?

Kanye West: zrozumieć geniusza

 

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.