Topshop, ASOS, Primark i inne brytyjskie marki przyłapane na maltretowaniu zwierząt. Przepraszają

Spore grono flagowych brytyjskich firm zostało przyłapane przez organizację PETA na maltretowaniu i dręczeniu zwierząt w swoich chińskich fabrykach. Marki przepraszają i obiecują zaniechać tych działań.

Cara Delevigne w kampanii Topshop jesień-zima 2014
Cara Delevigne w kampanii Topshop jesień-zima 2014

Wszystko zaczęło się w maju, gdy PETA opublikowała na swoim kanale na YouTube film pokazujący, w jaki sposób pracownicy chińskich fabryk skubią żywe gęsi na potrzeby czołówki brytyjskich marek: Topshop, ASOS, Primark, Miss Selfridge, Warehouse, Oasis czy Whistles. Wideo możecie obejrzeć tutaj, ale od razu uprzedzamy, że jest bardzo drastyczne.

Jak donosi brytyjski Vogue marki w końcu postanowiły odpowiedzieć na protest PETA. Ubrania zawierające produkowane w Chinach pióra zostały wycofane ze sprzedaży w sieci Topshop, lecz wciąż są obecne na stronie ASOS-a, gdzie są wykorzystywane przy męskich swetrach czy płaszczach. Wszystkie wymienione marki zobowiązały się jednak, że zaprzestaną takiej produkcji i przeprosiły za nią.

Pikanterii dodaje fakt, że wspomniane fabryki miały certyfikat Responsible Down Standard, który jest ponoć niezależnym podmiotem kontrolującym wykorzystanie kaczek i gęsi w przemyśle tekstylnym oraz dbającym o to, by były one traktowane w sposób humanitarny. Nikt nie ma wątpliwości, że znęcanie się i maltretowanie żywych zwierząt nie jest humanitarne. W jaki sposób więc wspomniane fabryki dostały ten atest? Ma się tym zająć specjalnie powołana komisja. Miejmy nadzieję, że będzie ona prawdziwie niezależna.

ZobaczSchowaj komentarze

Massimo Giorgetii odchodzi z Pucci

Niepokojąco mało projektantów utrzymuje obecnie stanowiska dyrektorów kreatywnych w największych domach mody przez więcej niż kilka sezonów. Szybkie tempo zmian, chęć pozyskania nowych klientów oraz potrzeba generowania coraz lepszych wyników sprzedaży to spore wyzwania jak dla jednej osoby. Kolejną z „ofiar” takiego systemu jest Massimo Giorgetti, który właśnie ogłosił swoje rozstanie z Emilio Pucci po dwóch latach współpracy. To dosyć krótko, biorąc pod uwagę fakt, że jego poprzednik, Peter Dundas, zajmował to stanowisko przez 7 lat.

„Wspólnie zdecydowaliśmy o zakończeniu współpracy” – taką informację do prasy przekazał Mauro Grimaldi, CEO marki Emilio Pucci.  „Chciałbym osobiście podziękować za pełną profesjonalizmu współpracę, która miała miejsce przez ostatnie dwa lata” – dodał Massimo Giorgetti. Tak obie strony skomentowały zakończenie niedługiej przygody, jaką było tworzenie mody dla jednego z najstarszych, włoskich domów mody, które początki sięgają czasów powojennych.

Kampania Emilio Pucci jesień-zima 2016

Kolekcja Pucci jesień-zima 2016

Giorgetti ma już inne plany. Przystojny Włoch zamierza poświęcić się własne marce, MSGM, którą założył w 2009 roku. Twierdzi, że wymaga ona jego większej uwagi i poświęcenia, aby mogła rozwijać się bardziej dynamicznie i spełniać rosnące oczekiwania klientów. Sportowy szyk, w jakim specjalizuje się projektant i który świetnie sprawdza się w MSGM, niekoniecznie zachwycił klientów skupionych wokół Pucci. Być może rockowo-etniczna stylistyka wypracowana prze jego poprzednika, Petera Dundasa, bardziej przemawiała do wiernych fanek włoskiego szyku.

Emilio Pucci jesień-zima 2016

Kolekcja Pucci jesień-zima 2016

To doświadczenie zapewne okaże się bardzo cenne dla obu stron. Czekamy na nowe kolekcje obu marek!

 

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Najpiękniejsze perfumy na wiosnę

Giorgio Armani

Acqua di Gioia Sky
239 zł

Yves Saint Laurent

Mon Paris
269 zł

Salvatore Ferragamo

Signorina in Fiore
219 zł

Tom Ford

Neroli Portofino Acqua
500 zł


DKNY

Be Tempted Eau So Blush
od 189 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.