brak kategorii

Synchrodogs – moda po ukraińsku

25.05.2015 Redakcja Fashion Magazine

Synchrodogs – moda po ukraińsku

On ma 31 lat, ona 27. Nie pamiętają, co dokładnie sprawiło, że zrobili pierwszą wspólną sesję. Natknęli się na siebie w sieci, za pośrednictwem portalu dla pasjonatów fotografii. Podobno natychmiast, przy pierwszej rozmowie zauważyli, że interesują się tymi samymi tematami i mają podobne pasje. Współpraca przyszła im naturalnie – zaczęła się mniej więcej w 2008 roku. Tania i Roman zorientowali się w wreszcie, że powinni nazwać swój kolektyw, żeby łatwiej ich było zapamiętać. Nazwa „Synchrodogs” przyszła im do głowy spontanicznie: „Mamy ten sam gust, zachowujemy się jak psy, jemy z jednego talerza i liżemy sobie nawzajem twarze”, powiedzieli w wywiadzie dla magazynu „Wild”.

Synchrodogs, kampania Urban Outfitters 

Nie mają artystycznego wykształcenia – oboje studiowali kierunki techniczne. Od nastoletnich lat interesują się fotografią analogową (obecnie Contax, Mamiya), która zapewnia najlepszą jakość i niepowtarzalne efekty kolorystyczne. W najważniejszych dla siebie projektach autorskich stosują minimalną ilość postprodukcji. W komercji obróbka jest konieczna w większej dawce. Umieją fenomenalnie łączyć walory artystyczne z projektami czysto reklamowymi.

Synchrodogs, Anna October

W 2011 roku otrzymali nagrodę „Harper’s Bazaar” dla najlepszych ukraińskich fotografów. Już wtedy ich zdjęcia modowe pojawiały się w najważniejszych rodzimych magazynach. Od tamtej pory nie przestają zdobywać nagród, biorą udział w wystawach na całych świecie (Wenecja, Chicago, Londyn, Kraków), robią sesje dla „Dazed & Confuzed”, „New York Magazine”, „Vice”, „Harper’s Bazaar Ukraina”, „AnOther” i wielu innych.

Synchrodogs, Leonardo DiCaprio w „Esquire Ukraina” 

Tania i Roman wyróżniają się niesamowitą pomysłowością. Zostali na przykład poproszeni o sesję zdjęciową Leonardo DiCaprio do ukraińskiego „Esquire”. Zdawali sobie jednak sprawę, że gwiazdor raczej nie da się namówić na wycieczkę do Europy Wschodniej. Umieścili więc jego gotową fotografię na różnych przedmiotach typu kubek, poduszka, czy szampan i stworzyli dowcipne aranżacje. W wielu produkcjach komercyjnych posługują się też techniką kolażu.

Synchrodogs, kampania Urban Outfitters 

Największą pasją fotografów jest podróżowanie, zwłaszcza po Ukrainie. Lubią przemierzać kraj pociągiem w poszukiwaniu ciekawych, odludnych lokalizacji. Często zaznaczają przywiązanie do natury, co widać w na zdjęciach. Kultywują też folkowej tradycje swojego kraju, konsekwentnie używając tradycyjnych motywów w scenografiach i kolażach. „Pstrokata” estetyka o wybujałej kolorystyce balansuje na granicy kiczu, ale nigdy jej nie przekracza.

Duet niechętnie mówi o planach na przyszłość – projekty trzyma w tajemnicy. Więcej o Tani i Romanie dowiecie się z ich strony

 

A photo posted by @romannoven on