Witajcie w przyszłości, Zara wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do swoich sklepów

Już dziś Zara wprowadza do 120 flagowych sklepów na całym świecie rozszerzoną rzeczywistość. W Polsce dostępna będzie w sklepie przy Marszałkowskiej w Warszawie. Innowacja ma za zadanie pomóc nam doświadczyć sposobu robienia zakupów w zupełnie nowy sposób.

Witajcie w przyszłości, Zara wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do swoich sklepów

Zara postanowiła przez najbliższe dwa tygodnie wprowadzić nas w świat rozszerzonej rzeczywistości. Od dziś dzięki aplikacji ZARA AR, możemy sprawdzić jak najnowsza technologia może wpłynąć na nasz sposób robienia zakupów i sprawić by były jeszcze łatwiejsze. Czym jest Zara AR? ZARA Augmented Reality to koncepcja stworzona przez dyrektor kreatywną Ezrę Petronio i opracowana razem z francuską firmą HOLOOH oraz INRIA (Francuski Instytut Narodowy Informatyki i Matematyki Stosowanej). Według Petronio „globalny zasięg Zary sprawia, że to doświadczenie staje się jeszcze szersze i bardziej inkluzywne. Ta ekscytująca koncepcja nie mogłaby być bardziej naturalna dla marki: rzeczywistość rozszerzona była zawsze obecna Zarze”.

Jak to działa? Wystarczy ściągnąć aplikację, można pobrać ją ze sklepów iTunes i Google Play lub przez www.zara.com oraz aplikację Zary.

Aplikację można aktywować na witrynach, podestach oraz paczkach z zamówieniami online. Po nakierowaniu telefonu na znak graficzny umieszczony na tych elementach na ekranie pojawiają się modelki Léa Julian i Fran Summers w scenkach trwających od 7 do 12 sekund. Na planie zdjęciowym o powierzchni 170 m2 nagrano 12 różnych, dynamicznych hologramów przy użyciu 68 kamer. Modelki pozują, poruszają się i rozmawiają podczas prezentowania kolekcji Studio w realistyczny sposób dostosowany do każdej scenerii. Prezentowane stylizacje można kupić jednym kliknięciem poprzez aplikację ZARA.

ZARA AR nie tylko ułatwia zakupy online, ale także umożliwia podzielenie się tym doświadczeniem w sieciach społecznościowych.

Inicjatywa Zary pokazuje, w jaki sposób innowacja, inspiracja i technologia pomagają zmienić dystrybucję mody. Jednoczesny kontakt użytkownika z prawdziwą rzeczywistością w sklepie i rzeczywistością wirtualną przez aplikację jest czymś więcej niż zdumiewającą nowinką i staje się użytecznym narzędziem ułatwiającym zakupy.

Czy tak będziemy w najbliższym czasie robić zakupy?

ZobaczSchowaj komentarze

Tamagotchi wraca w postaci aplikacji!

Elektroniczne jajko, w którym hodowaliśmy elektroniczne zwierzęta zawładnęło umysłami dzieciaków na świecie jakieś dwie dekady temu. Teraz firma Bandai postanowiła odświeżyć swój pomysł i przenieść świat Tamagotchi do smartfonów. Czy jednak uda jej się zachować tamtą magię?

Tamagotchi było utrapieniem rodziców i nauczycieli („proszę się nie bawić na lekcji!”), a doskonałą zabawą dla wszystkich osób dorastających na przełomie wieków. Coś jak dzisiejszy smartfon, który dla dzisiejszych dzieciaków jest rozszerzoną i zaawansowaną formą prostej, elektronicznej gry sprzed lat. A gdyby połączyć te dwa światy i zaprosić pikselowych przyjaciół w obszar nowoczesnej technologii?

Firma Bandai, która odpowiada za szaleństwo wychowywania wirtualnych zwierząt sprzed lat, postanowiła podjąć próbę i zapowiedziała na przyszły rok aplikację MyTamagotchiForever, która ma nawiązywać do tradycyjnej gry, lecz na nowych warunkach. I tak teraz nasze zwierzątko będzie mogło przykładowo załatwić swoje potrzeby na dywan w salonie, ponieważ aplikacja ma opierać się na rzeczywistości rozszerzonej, a istoty mają nam towarzyszyć w codziennych sytuacjach.

Brzmi nieco przerażająco? Przypominamy, że podobnie brzmiało dwie dekady temu „o nie, znowu nie nakarmiłem pieska i umarł!” wykrzykiwane przez dzieciaki wpatrzone w elektroniczne jajka. Czasy się zmieniają, zmieniają się też zabawy. Choć przyznamy, że wolelibyśmy nie zbierać zwłok nienakarmionego wirtualnego zwierzęcia. Ciekawe jak ten aspekt rozwiążą twórcy.

ZobaczSchowaj komentarze

Nawilżające kosmetyki w sam raz na Lany Poniedziałek

Uriage

Woda termalna
32,79 zł

Givenchy

Maska krem nawilżający na noc
269 zł

Avene


61,99 zł

Urban Decay

Chłodzący spray przedłużający trwałość makijażu
149 zł

Phenome

Nawilżający tonik
79 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.