Pro Hijab – oto pierwsza linia Nike dla muzułmańskich kobiet uprawiających sport

Nike w ostatnich latach staje się prawdziwym orędownikiem równości i wzajemnego szacunku. Marka właśnie ogłosiła, że niebawem do sprzedaży trafią ubrania dla kobiet uprawiających sport, które pragną pozostać w zgodzie ze swoją muzułmańską kulturą.

Pro Hijab – oto pierwsza linia Nike dla muzułmańskich kobiet uprawiających sport

Niedawno ogłaszaliśmy, że Nike w końcu zdecydował się na kolekcję plus size. Teraz sportowy gigant po raz kolejny pozytywnie nas zaskoczył – kolekcją Pro Hijab, która wydaje się nie być zwykłym chwytem marketingowym, bo została przygotowana nie tylko z dbałością o materiały, ale we współpracy z wybitnymi arabskimi sportowcami.

Nad kolekcją pracowały m.in. Amna Al Haddad (sztangistka z Emiratów Arabskich) czy Zahra Lari (łyżwiarka figurowa, również z Emiratów). Kto bowiem, jak nie one – czynnie uprawiające sport – będzie wiedział, co ważne jest w połączeniu sportowej odzieży i tradycyjnego nakrycia głowy?

A ważnych jest wiele rzeczy, dlatego prace nad linią Pro Hijab nieco przeciągnęły się. Dzięki temu jednak stroje wykonane są z ultralekkiego materiału, który dzięki specjalnej technice pozwala oddychać skórze i sprawia, że włosy na głowie nie wilgotnieją w momencie wysiłku.

„Nike stara się być pionierem w równościowym traktowaniu wszystkich osób. W krajach arabskich tylko jedna na siedem kobiet ćwiczy codziennie, co jest zalecane przez lekarzy. Sport często jest dla nich barierą. Naszym zadaniem jest przełamywać te bariery” – napisała firma w specjalnym komunikacie.

Kolekcja ma być dostępna na początku 2018 roku na całym świecie.

ZobaczSchowaj komentarze

Na okładkach magazynów coraz więcej czarnych bohaterek

Mimo pozornej równości rasowej osoby białe wciąż wiodą prym w kulturze popularnej czy mediach. Powoli, ale konsekwentnie zmienia się to. Właśnie podsumowano rynek prasy kolorowej za rok 2016 i sytuacja wygląda znacznie lepiej niż w 2015.

Co prawda tegoroczne rozdanie Oscarów przeszło do historii jako jedna z najbielszych imprez od bardzo długiego czasu, a Donald Trump został właśnie oficjalnie 45. prezydentem Stanów Zjednoczonych, lecz amerykańskie media są na przekór coraz bardziej równościowe.

Amerykański portal Fashionista przeanalizował pod względem zróżnicowania rasowego 147 okładek największych i najbardziej wpływowych magazynów dla kobiet i tych poświęconych modzie. Wnioski? Całkiem budujące. W 2016 roku osoby o kolorze skóry innym niż biały gościły na 53 okładkach. To nie jest wynik zachwycający, ale o wiele lepszy względem 27 okładek w roku 2015.

Najlepiej w zestawieniu wypadł „Teen Vogue”, którego siedem z jedenastu okładek zajęły osoby o innym kolorze skóry niż biały. Największy przełom przeżył magazyn „Nylon”, który w tym roku umieścił po raz pierwszy na okładce osobę czarną – w ubiegłym roku zabrakło nawet tego. Z kolei w „In Style” i „Vogue” pojawiła się Michelle Obama.

Być może w świecie, w którym widzimy coraz więcej rasizmu, nienawiści i wzajemnych uprzedzeń to właśnie prasa, a nie liderzy polityczni, będą przełamywać bariery i uczyć równości?

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Nie pytamy, co nowego. Przedstawiamy najnowsze trendy w modzie. Z uwagą śledzimy zapowiedzi projektantów na nadchodzący sezon. Zdradzamy, jakie wzory, kolory, materiały będą obowiązkowe na zbliżającą się porę roku. Opieramy się na prawdziwych autorytetach z branży. Ufamy Valentino, Chanel, Givenchy i markom, które nadają rytmu zmianom w świecie mody. Najnowsze trendy w modzie pojawiają się jeszcze przed właściwym sezonem. Idealnie, aby dać czas na przygotowanie szafy. To prawdziwe kompasy stylu. Wskazują właściwy kierunek zmian. Nie tylko wskazują, w jaki styl zainwestować, ale podpowiadają, jak się odnaleźć w nadchodzących zmianach. Nie oznaczają rezygnacji z własnego podejścia do ubioru, fryzury, czy makijażu. Pozwalają je odświeżyć, nadać im bardziej współczesny charakter.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.