Strajk pracowników Louis Vuitton w Paryżu. To pierwsza taka sytuacja od 15 lat

Wydawać by się mogło, że praca w tak prestiżowym domu mody, jak Louis Vuitton to spełnienie marzeń, a jego pracownicy codziennie zmierzają wypełniać swoje obowiązki z uśmiechem. A jednak, także i tutaj występują pewne „zgrzyty”. Ujście jednego z nich dała wczoraj w  Paryżu grupa pracowników departamentu akcesoriów, która podjęła godzinny i pierwszy od 15 lat strajk. Jaki był jego powód? Oczywiście pieniądze.

Jak widać, nawet praca w dziale produkcji najbardziej luksusowych i najdroższych torebek świata niekoniecznie musi dawać finansową satysfakcję. Upust swojej frustracji dali wczoraj pracownicy kilku działów produkcji skórzanych akcesoriów marki, którzy w godzinach 7.30-8.30 podjęli pierwszy od 15 lat strajk domagając się podwyżek. Co ciekawe, pracownicy zgromadzili się przed siedzibami produkcyjnymi zaledwie dzień przed cyklicznymi negocjacjami, jakie właściciel Louis Vuitton – koncern LVMH podejmuje z każdym działem.

Niezadowoleni z wynagrodzeń pracownicy sprzeciwiają się zaproponowanemu przez LV ogólnemu wzrostowi płac w wysokości 30 euro brutto dla 80 procent pracowników, proponując zamiast tego, aby podwyżkę w wysokości od 10 do 20 euro „na rękę” otrzymał każdy pracownik. Agence France Press nawiązując do relacji dwóch francuskich związków zawodowych –  Force Ouvrière oraz Confédération française démocratique du travail – podaje, że w strajku wzięło udział 30% pracowników fabryki Issoudun i  Condé, ponad 50% w Asnières, a w warsztatach zlokalizowanych w Ardèche Drome strajkowało od 25 do 50 procent fachowców. To zupełnie inna wersja niż ta, którą przedstawia przedstawiciel LVMH – według koncernu w strajk zaangażowane było nie więcej niż 10% pracowników działu skórzanych akcesoriów, a protesty odbyły się jedynie w trzech zakładach spośród 12. Czyżby francuskiemu gigantowi nie na rękę był fakt, iż do branżowych mediów przedostała się informacja o braku zadowolenia pracowników Louis Vuitton z obecnego wynagrodzenia?

Przeczytaj także:

Za tę torebkę niektórzy potrafią zabić. Tymczasem ta kobieta nosiła w niej… ryby!

Kampania Louis Vuitton wiosna-lato 2017

ZobaczSchowaj komentarze

Córka Juda Law ambasadorką kosmetyków Burberry

Kiedy twoim ojcem jest Jude Law, a matką Sadie Frost, prawdopodobnie jesteś skazana na sukces. 16-letnia Iris Law już od czasów kołyski nosiła projekty Burberry, dlatego świetnie nadaje się na nową ambasadorkę kosmetyków tej marki. Zobaczcie jak ta, niezwykle już popularna, nastolatka wypadła w najnowszej kampanii brytyjskiego giganta.

Córka Juda Law ambasadorką kosmetyków Burberry
ZobaczSchowaj komentarze

Lato 2017: najmodniejsze okulary przeciwsłoneczne

GUCCI

OKULARY
OK. 1400 ZŁ

SAINT LAURENT

OKULARY
OK. 1700 ZŁ

BERSHKA

OKULARY
49,90 ZŁ

PULL&BEAR

OKULARY
39,90 ZŁ

PULL&BEAR

OKULARY
39,90 ZŁ

LOCAL HEROES

OKULARY
89 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.