Strajk pracowników Louis Vuitton w Paryżu. To pierwsza taka sytuacja od 15 lat

Wydawać by się mogło, że praca w tak prestiżowym domu mody, jak Louis Vuitton to spełnienie marzeń, a jego pracownicy codziennie zmierzają wypełniać swoje obowiązki z uśmiechem. A jednak, także i tutaj występują pewne „zgrzyty”. Ujście jednego z nich dała wczoraj w  Paryżu grupa pracowników departamentu akcesoriów, która podjęła godzinny i pierwszy od 15 lat strajk. Jaki był jego powód? Oczywiście pieniądze.

Jak widać, nawet praca w dziale produkcji najbardziej luksusowych i najdroższych torebek świata niekoniecznie musi dawać finansową satysfakcję. Upust swojej frustracji dali wczoraj pracownicy kilku działów produkcji skórzanych akcesoriów marki, którzy w godzinach 7.30-8.30 podjęli pierwszy od 15 lat strajk domagając się podwyżek. Co ciekawe, pracownicy zgromadzili się przed siedzibami produkcyjnymi zaledwie dzień przed cyklicznymi negocjacjami, jakie właściciel Louis Vuitton – koncern LVMH podejmuje z każdym działem.

Niezadowoleni z wynagrodzeń pracownicy sprzeciwiają się zaproponowanemu przez LV ogólnemu wzrostowi płac w wysokości 30 euro brutto dla 80 procent pracowników, proponując zamiast tego, aby podwyżkę w wysokości od 10 do 20 euro „na rękę” otrzymał każdy pracownik. Agence France Press nawiązując do relacji dwóch francuskich związków zawodowych –  Force Ouvrière oraz Confédération française démocratique du travail – podaje, że w strajku wzięło udział 30% pracowników fabryki Issoudun i  Condé, ponad 50% w Asnières, a w warsztatach zlokalizowanych w Ardèche Drome strajkowało od 25 do 50 procent fachowców. To zupełnie inna wersja niż ta, którą przedstawia przedstawiciel LVMH – według koncernu w strajk zaangażowane było nie więcej niż 10% pracowników działu skórzanych akcesoriów, a protesty odbyły się jedynie w trzech zakładach spośród 12. Czyżby francuskiemu gigantowi nie na rękę był fakt, iż do branżowych mediów przedostała się informacja o braku zadowolenia pracowników Louis Vuitton z obecnego wynagrodzenia?

Przeczytaj także:

Za tę torebkę niektórzy potrafią zabić. Tymczasem ta kobieta nosiła w niej… ryby!

Kampania Louis Vuitton wiosna-lato 2017

ZobaczSchowaj komentarze

Podsumowanie tygodnia 28.11-04.12.

To, że cała branża mody żyła w tym tygodniu pokazem Victoria’s Secret nie oznacza, że inni przedstawiciele świata mody i show biznesu nie przypominali nam o swoim istnieniu. Wręcz przeciwnie, działo się sporo, a my jak zwykle bierzemy wszystko pod lupę i już teraz prezentujemy wam najświeższy przegląd branżowych informacji.

Susan Sarandon wystąpiła w teledysku Justice i jest on absolutnie doskonały

70-letnia Susan Sarandon została gwiazdą nowego teledysku francuskiego zespołu Justice. Duet promuje swój najnowszy album „Woman”, a amerykańską aktorkę postanowił zaangażować do klipu „Fire” w reżyserii Pascala Teixeiry. Niektórzy fani śmieją się, że to najdłuższa reklama samochodów, jaką widzieli, my po prostu doceniamy ten, nie oszukujmy się, nieoczywisty wybór i podziwiamy wspaniałą Susan, która energią mogłaby zarazić nas wszystkich. Lubimy!

Anthony Vaccarello zaprezentował kolejną odsłonę kampanii Saint Laurent

Nowy klip postanowiła także zaprezentować marka Saint Laurent, stopniowo wprowadzana na nowe tory przez kolejnego dyrektora kreatywnego – Anthony’ego Vaccarello. Po trzeciej odsłonie kampanii, której gwiazdą był amerykański raper Travis Scott przyszła kolej na klip promujący kolekcję wieczorową – już z udziałem wyłącznie modeli i modelek. Widać, że belgijski projektant stawia na mocno rozerotyzowany wizerunek firmy – w najnowszym filmiku, którego reżyserii podjęła się Collier Schorr nie zabrakło wyuzdanych póz, zmęczonych dziką imprezą bohaterów oraz wątków homoseksualnych.

Nowy kalendarz Pirelli stawia na naturalność i rezygnuje z retuszu

Podekscytowanie wzbudzał już sam fakt zaangażowania do nowego kalendarza Pirelli takich postaci jak Peter Lindbergh, Jessica Chastain, Charlotte Rampling czy Julianne Moore. Teraz, jego najnowsza edycja znowu jest na ustach wszystkich. Dlaczego? Otóż twórcy w tym roku kompletnie zrezygnowali z retuszu i postawili na bardzo naturalny wizerunek fotografowanych kobiet.

Więcej o nowym kalendarzu Pirelli przeczytasz tutaj.

Gorący pokaz Victoria’s Secret 2016 przeszedł do historii

Seksowne „aniołki”, Fantasy Bra warty 3 miliony dolarów i występy największych obecnie gwiazd świata muzyki. Czekając na oficjalną transmisję, która na antenach zagości już 5. grudnia, mogliśmy nie tylko podziwiać najlepsze sylwetki z pokazu, ale być także świadkami akcentów, o których mówiono jeszcze kilka dni po jego zakończeniu. Otóż, zgodnie z przewidywaniami, na wybiegu spotkała się była para, czyli The Weeknd i Bella Hadid, a ich uroczy wspólny moment totalnie zdominował media społecznościowe. Lawinę spekulacji wywołała także debiutująca w pokazie Irina Shayk. Naszym zdaniem zdjęcia nie pozostawiają wątpliwości, a rosyjska modelka już niedługo zostanie mamą. Gratulujemy!

Więcej o pokazie Victoria’s Secret 2016 przeczytacie tutaj.

Jamie Foxx wyprodukuje serial o Marvinie Gaye’u

Jamie Foxx, który za rolę Raya Charlesa zgarnął w 2005 roku Oscara, tym razem weźmie na warsztat życiorys innego legendarnego muzyka – Mavina Gaye’a. Serial, którego współproducentem oprócz Foxxa będzie także najmłodszy syn Gaye’a, Marvin Gaye III, ma opowiedzieć szczerą i prawdziwą historię życia zmarłego w 1984 roku artysty. Czekamy na finalny efekt!

Kanye West wyprodukował 22-stronicową sesję dla berlińskiego magazynu „032C”

Przez ostatni tydzień przebywał w szpitalu, ale efekty realizacji jego kreatywnych zamysłów możemy niezmiennie podziwiać na bieżąco. Kanye West tym razem postanowił dać upust swoim inspiracjom w najnowszym numerze berlińskiego magazynu „032C”. W 22-stronicowej sesji, którą sfotografował słynny duet Mert&Marcus, udział wzięli między innymi raper Travis Scott oraz Khloe i Kim Kardashian – ubrane wyłącznie w ciuchy z kolekcji Yeezy Season 3 oraz dumnie prezentujące swoje gołe pupy. Wszystko zostaje w rodzinie.

Wes Anderson wyreżyserował świąteczny filmik dla H&M

Wes Anderson i Adrien Brody to połączenie bliskie ideału. Reżyser znany z takich filmów jak „Pociąg do Darjeeling”, czy „Grand Budapest Hotel” tym razem podjął się współpracy z aktorem na planie świątecznego filmu promującego kolekcję H&M. Święta już za niecałe trzy tygodnie!

Raf Simons w swojej debiutanckiej kolekcji połączy kolekcję damską i męską

Raf Simons został mianowany dyrektorem kreatywnym marki Calvin Klein, a wszyscy fani Belga (w tym także oczywiście my) z niecierpliwością czekaliśmy na pierwsze efekty jego pracy. Dziś wiemy już, że debiutancki pokaz byłego dyrektora kreatywnego Diora odbędzie się 10. lutego o 16. czasu polskiego i, jak podaje portal WWD, zaprezentowana zostanie na nim zarówno kolekcja damską, jak i męska. Podobny krok podejmie także podczas Milan Fashion Week Bottega Veneta. Tym samym jesteśmy więc chyba świadkami coraz większego zanikania płciowości w modzie.

Sesja tygodnia: Naomi Campbell w „W Magazine”

46-letnia (!) Naomi Campbell nie przestaje zachwycać. Podczas gdy wiele jej koleżanek po fachu w tym wieku odpoczywa na modowej emeryturze ewentualnie odcina kupony od dawnej popularności, ikona modelingu nadal chętnie bierze udział w prestiżowych projektach i sesjach zdjęciowych. Najnowsza to efekt końcowy współpracy z nie mniej znakomitą ekipą: Stevenem Kleinem, Edwardem Enninfulem i magazynem”W”. Wow!

Stylizacja tygodnia: Anja Rubik na imprezie Saint Laurent i „W Magazine” w Miami

Wszystko wskazuje na to, że Anja Rubik stała się nieoficjalną ambasadorką Saint Laurent pod wodzą kreatywną Anthony’ego Vaccarello. To już kolejna impreza, na której polska topmodelka pojawia się w total looku francuskiego domu mody, a my musimy przyznać, że obie strony ewidentnie na tym korzystają. Cekinowa sukienka mini, krótka skórzana kurtka i błyszczące szpilki podkreślające ekstremalnie długie nogi Anji to po prostu kwintesencja idealnej stylizacji.

 

ZobaczSchowaj komentarze

"Dress for less" odc. 22.: dziewczęca Julia Wieniawa i zoom na paski [WIDEO]

ZARA

SPODNIE
139 ZŁ

ZARA

BUTY
139 ZŁ

ZARA

SPODNIE
99,90 ZŁ

ZARA

TOREBKA
239 ZŁ

H&M

TOP
39,90 ZŁ

H&M

KOLCZYKI
24,90 ZŁ
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.