Strajk pracowników Louis Vuitton w Paryżu. To pierwsza taka sytuacja od 15 lat

Wydawać by się mogło, że praca w tak prestiżowym domu mody, jak Louis Vuitton to spełnienie marzeń, a jego pracownicy codziennie zmierzają wypełniać swoje obowiązki z uśmiechem. A jednak, także i tutaj występują pewne „zgrzyty”. Ujście jednego z nich dała wczoraj w  Paryżu grupa pracowników departamentu akcesoriów, która podjęła godzinny i pierwszy od 15 lat strajk. Jaki był jego powód? Oczywiście pieniądze.

Jak widać, nawet praca w dziale produkcji najbardziej luksusowych i najdroższych torebek świata niekoniecznie musi dawać finansową satysfakcję. Upust swojej frustracji dali wczoraj pracownicy kilku działów produkcji skórzanych akcesoriów marki, którzy w godzinach 7.30-8.30 podjęli pierwszy od 15 lat strajk domagając się podwyżek. Co ciekawe, pracownicy zgromadzili się przed siedzibami produkcyjnymi zaledwie dzień przed cyklicznymi negocjacjami, jakie właściciel Louis Vuitton – koncern LVMH podejmuje z każdym działem.

Niezadowoleni z wynagrodzeń pracownicy sprzeciwiają się zaproponowanemu przez LV ogólnemu wzrostowi płac w wysokości 30 euro brutto dla 80 procent pracowników, proponując zamiast tego, aby podwyżkę w wysokości od 10 do 20 euro „na rękę” otrzymał każdy pracownik. Agence France Press nawiązując do relacji dwóch francuskich związków zawodowych –  Force Ouvrière oraz Confédération française démocratique du travail – podaje, że w strajku wzięło udział 30% pracowników fabryki Issoudun i  Condé, ponad 50% w Asnières, a w warsztatach zlokalizowanych w Ardèche Drome strajkowało od 25 do 50 procent fachowców. To zupełnie inna wersja niż ta, którą przedstawia przedstawiciel LVMH – według koncernu w strajk zaangażowane było nie więcej niż 10% pracowników działu skórzanych akcesoriów, a protesty odbyły się jedynie w trzech zakładach spośród 12. Czyżby francuskiemu gigantowi nie na rękę był fakt, iż do branżowych mediów przedostała się informacja o braku zadowolenia pracowników Louis Vuitton z obecnego wynagrodzenia?

Przeczytaj także:

Za tę torebkę niektórzy potrafią zabić. Tymczasem ta kobieta nosiła w niej… ryby!

Kampania Louis Vuitton wiosna-lato 2017

ZobaczSchowaj komentarze

Bernard Arnault najbogatszym człowiekiem w branży mody

Dyrektor generalny LVMH, Bernard Arnault, jest oficjalnie najbogatszą osobą w branży mody i czwartą najbogatszą osobą na świecie według Bloomberg Billionaire Index. Tym samym wyprzedził założyciela Zary.

Majątek francuskiego miliardera szacowana jest na zawrotną sumę 70,7 miliarda dolarów. Ten potentat w branży luksusowej odzieży, dodatków i akcesoriów jest najbogatszym człowiekiem w sektorze mody. W ogólnoświtowym rankingu wyprzedza go tylko Warren Buffet, którego majątek szacowany jest na 84,1 miliarda dolarów, Bill Gates (90,3 miliarda dolarów) i Jeffa Bezosa właściciel Amazon. Arnault zdeklasował natomiast założyciela i byłego prezydenta firmy Inditex, Hiszpana Amancio Ortegę, który do tej pory był najbogatszym człowiekiem w Europie.

Jako prezesa i dyrektora generalnego LVMH Arnault nadzoruje 70 luksusowych marek, w tym Louis Vuitton, Givenchy, Céline i Dior.

Jesteście zaskoczeni? My raczej spodziewaliśmy się takiego obrotu sprawy!

ZobaczSchowaj komentarze

Najmodniejszy owoc sezonu? Wiśnia! Upewnij się, że nie zabraknie jej w Twojej szafie

Anya Hindmarch

Breloczek
ok. 600 zł

Aquazzura

Sandałki
ok. 800 zł

Essentiel Antwerp

Bluzka
567 zł

Essentiel Antwerp

Spodnie
724 zł

Furla

Torebka
1442 zł

Gucci

Buty
3800 zł
Najświeższe informacje. Aktualne komentarze. Sprawdzone newsy. To wszystko stanowi jeden z filarów działu mody w Fashion Post. Bazujemy na bieżących wiadomościach ściśle związanych ze światem mody. W krótkiej formie przedstawimy najważniejsze wydarzenia. Mówimy o nietypowych formach reklamy. Opowiadamy o najnowszych trendach w modzie. Zdradzamy, co noszą gwiazdy. Wtajemniczamy w sekrety modelek. Nigdy nie zostajemy w tyle. Zależy nam na szybkości przekazu. Z uwagą śledzimy serwisy branżowe, polskie i zagraniczne. Z ciekawością przyglądamy się dynamice mody. Każdy zwięzły przekaz zawiera esencję wiedzy o aktualnych wydarzeniach. Bez zbędnych słów i w przystępnej formie pozwala poznać nowe fakty.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności