Podsumowanie tygodnia 28.11-04.12.

To, że cała branża mody żyła w tym tygodniu pokazem Victoria’s Secret nie oznacza, że inni przedstawiciele świata mody i show biznesu nie przypominali nam o swoim istnieniu. Wręcz przeciwnie, działo się sporo, a my jak zwykle bierzemy wszystko pod lupę i już teraz prezentujemy wam najświeższy przegląd branżowych informacji.

Susan Sarandon wystąpiła w teledysku Justice i jest on absolutnie doskonały

70-letnia Susan Sarandon została gwiazdą nowego teledysku francuskiego zespołu Justice. Duet promuje swój najnowszy album „Woman”, a amerykańską aktorkę postanowił zaangażować do klipu „Fire” w reżyserii Pascala Teixeiry. Niektórzy fani śmieją się, że to najdłuższa reklama samochodów, jaką widzieli, my po prostu doceniamy ten, nie oszukujmy się, nieoczywisty wybór i podziwiamy wspaniałą Susan, która energią mogłaby zarazić nas wszystkich. Lubimy!

Anthony Vaccarello zaprezentował kolejną odsłonę kampanii Saint Laurent

Nowy klip postanowiła także zaprezentować marka Saint Laurent, stopniowo wprowadzana na nowe tory przez kolejnego dyrektora kreatywnego – Anthony’ego Vaccarello. Po trzeciej odsłonie kampanii, której gwiazdą był amerykański raper Travis Scott przyszła kolej na klip promujący kolekcję wieczorową – już z udziałem wyłącznie modeli i modelek. Widać, że belgijski projektant stawia na mocno rozerotyzowany wizerunek firmy – w najnowszym filmiku, którego reżyserii podjęła się Collier Schorr nie zabrakło wyuzdanych póz, zmęczonych dziką imprezą bohaterów oraz wątków homoseksualnych.

Nowy kalendarz Pirelli stawia na naturalność i rezygnuje z retuszu

Podekscytowanie wzbudzał już sam fakt zaangażowania do nowego kalendarza Pirelli takich postaci jak Peter Lindbergh, Jessica Chastain, Charlotte Rampling czy Julianne Moore. Teraz, jego najnowsza edycja znowu jest na ustach wszystkich. Dlaczego? Otóż twórcy w tym roku kompletnie zrezygnowali z retuszu i postawili na bardzo naturalny wizerunek fotografowanych kobiet.

Więcej o nowym kalendarzu Pirelli przeczytasz tutaj.

Gorący pokaz Victoria’s Secret 2016 przeszedł do historii

Seksowne „aniołki”, Fantasy Bra warty 3 miliony dolarów i występy największych obecnie gwiazd świata muzyki. Czekając na oficjalną transmisję, która na antenach zagości już 5. grudnia, mogliśmy nie tylko podziwiać najlepsze sylwetki z pokazu, ale być także świadkami akcentów, o których mówiono jeszcze kilka dni po jego zakończeniu. Otóż, zgodnie z przewidywaniami, na wybiegu spotkała się była para, czyli The Weeknd i Bella Hadid, a ich uroczy wspólny moment totalnie zdominował media społecznościowe. Lawinę spekulacji wywołała także debiutująca w pokazie Irina Shayk. Naszym zdaniem zdjęcia nie pozostawiają wątpliwości, a rosyjska modelka już niedługo zostanie mamą. Gratulujemy!

Więcej o pokazie Victoria’s Secret 2016 przeczytacie tutaj.

Jamie Foxx wyprodukuje serial o Marvinie Gaye’u

Jamie Foxx, który za rolę Raya Charlesa zgarnął w 2005 roku Oscara, tym razem weźmie na warsztat życiorys innego legendarnego muzyka – Mavina Gaye’a. Serial, którego współproducentem oprócz Foxxa będzie także najmłodszy syn Gaye’a, Marvin Gaye III, ma opowiedzieć szczerą i prawdziwą historię życia zmarłego w 1984 roku artysty. Czekamy na finalny efekt!

Kanye West wyprodukował 22-stronicową sesję dla berlińskiego magazynu „032C”

Przez ostatni tydzień przebywał w szpitalu, ale efekty realizacji jego kreatywnych zamysłów możemy niezmiennie podziwiać na bieżąco. Kanye West tym razem postanowił dać upust swoim inspiracjom w najnowszym numerze berlińskiego magazynu „032C”. W 22-stronicowej sesji, którą sfotografował słynny duet Mert&Marcus, udział wzięli między innymi raper Travis Scott oraz Khloe i Kim Kardashian – ubrane wyłącznie w ciuchy z kolekcji Yeezy Season 3 oraz dumnie prezentujące swoje gołe pupy. Wszystko zostaje w rodzinie.

Wes Anderson wyreżyserował świąteczny filmik dla H&M

Wes Anderson i Adrien Brody to połączenie bliskie ideału. Reżyser znany z takich filmów jak „Pociąg do Darjeeling”, czy „Grand Budapest Hotel” tym razem podjął się współpracy z aktorem na planie świątecznego filmu promującego kolekcję H&M. Święta już za niecałe trzy tygodnie!

Raf Simons w swojej debiutanckiej kolekcji połączy kolekcję damską i męską

Raf Simons został mianowany dyrektorem kreatywnym marki Calvin Klein, a wszyscy fani Belga (w tym także oczywiście my) z niecierpliwością czekaliśmy na pierwsze efekty jego pracy. Dziś wiemy już, że debiutancki pokaz byłego dyrektora kreatywnego Diora odbędzie się 10. lutego o 16. czasu polskiego i, jak podaje portal WWD, zaprezentowana zostanie na nim zarówno kolekcja damską, jak i męska. Podobny krok podejmie także podczas Milan Fashion Week Bottega Veneta. Tym samym jesteśmy więc chyba świadkami coraz większego zanikania płciowości w modzie.

Sesja tygodnia: Naomi Campbell w „W Magazine”

46-letnia (!) Naomi Campbell nie przestaje zachwycać. Podczas gdy wiele jej koleżanek po fachu w tym wieku odpoczywa na modowej emeryturze ewentualnie odcina kupony od dawnej popularności, ikona modelingu nadal chętnie bierze udział w prestiżowych projektach i sesjach zdjęciowych. Najnowsza to efekt końcowy współpracy z nie mniej znakomitą ekipą: Stevenem Kleinem, Edwardem Enninfulem i magazynem”W”. Wow!

Stylizacja tygodnia: Anja Rubik na imprezie Saint Laurent i „W Magazine” w Miami

Wszystko wskazuje na to, że Anja Rubik stała się nieoficjalną ambasadorką Saint Laurent pod wodzą kreatywną Anthony’ego Vaccarello. To już kolejna impreza, na której polska topmodelka pojawia się w total looku francuskiego domu mody, a my musimy przyznać, że obie strony ewidentnie na tym korzystają. Cekinowa sukienka mini, krótka skórzana kurtka i błyszczące szpilki podkreślające ekstremalnie długie nogi Anji to po prostu kwintesencja idealnej stylizacji.

 

ZobaczSchowaj komentarze

„Nie czytam Vogue’a od dawna, a zwolnienie mnie po 36 latach zajęło im 3 minuty” – była szefowa działu mody „Vogue UK” nie pozostawia na nim suchej nitki

Lucinda Chambers przez ponad 35 lat kierowała działem mody brytyjskiej edycji „Vogue’a” pisząc świetne, analityczne artykuły i stylizując najważniejsze okładki (w tym także tę bezprecedensową, z udziałem księżnej Cambridge). Wiadomość o tym, że jej kariera w magazynie dobiegła końca, była więc dla branży niemałym zaskoczeniem, które jednak absolutnie nie może równać się z szokiem, w jaki Chambers wprawiła świat mody udzielając ostatnio wywiadu. Uprzedzamy: jest ostro i bez sentymentów!

Wiedzieliśmy, że branża mody jest bezlitosna, ale że aż tak? Wywiad, a właściwie esej Lucindy Chambers, który spowodował wrzenie w światowych mediach pokazuje niezwykle mroczną stronę modowego świata, w którym najlepszych i najbardziej doświadczonych dziennikarzy zwalnia się w… 3 minuty, a jedynym kryterium branym pod uwagę przy zatrudnianiu nowych osób jest ich „oryginalny i przykuwający uwagę styl”. Była szefowa działu mody „Vogue UK” zdradza, że wbrew temu, co myślała zapewne większość osób, nie odeszła z tytułu dobrowolnie, a, delikatnie mówiąc, podziękowano jej za współpracę – z dnia na dzień i nie informując nawet o tym jej najbliższych współpracowników ani nawet działu HR. Dla jasności, decyzję o wyrzuceniu Chambers podjął nowy redaktor naczelny, Edward Enninful, który objął stery magazynu po odejściu Alexandry Schulman.

Edward Enninful – nowy redaktor naczelny Vogue UK

Swoista „bomba”, jaką zrzuciła Chambers, to jednak tak naprawdę tylko początek tego, co ma do powiedzenia na temat Vogue’a i branży mody w ogóle. Brytyjka nie tylko potwierdza bowiem, że świat mody, jeśli się do niego zbliżysz, z łatwością „przeżuje cię i wypluje”, ale zwraca przede wszystkim uwagę na to, kto tak naprawdę kształtuje kontent modowych magazynów i dlaczego nie ma w nich już miejsca na jakikolwiek prestiż ani tym bardziej opiniotwórczość. Aby nie być gołosłowną, przywołuje w tym kontekście także sesje swojego autorstwa, które zlecało jej szefostwo. Szczególnie dostało się czerwcowej okładce z Alexą Chung, która pozuje w okropnej, jak mówi Chambers, bluzce Michela Korsa, którą kazano jej wykorzystać tylko dlatego, że jest on jednym z najlepiej płacących magazynowi reklamodawców. Jednocześnie nie ukrywa, że ma w swoim portfolio wiele okładek, z których jest niezwykle dumna.

Rzucając światło na ogromną rolę reklamodawców, dziennikarka zdradziła także, że nie czytała „Vogue’a” od lat: „Nigdy nie pociągało mnie życie w stylu proponowanym przez ideę magazynu. Ubrania, które pokazujemy są dla większości ludzi bez znaczenia – są absurdalnie drogie, jak więc mają się z nimi utożsamić? Wielka szkoda, że magazyny modowe straciły cały autorytet, jakimi mogły się kiedyś pochwalić. Zatrzymały się jedynie na byciu „użytecznym” – dlaczego by jednak nie być jednocześnie użytecznym i aspirującym? To jest właśnie magazyn, jaki chciałabym czytać”.

Coś, co zapewne dla wielu będzie „wynurzeniami” sfrustrowanej i zwolnionej z pracy 60-letniej redaktorki, dla nas jest raczej szczerym głosem kogoś, kto przez wiele lat, z wielu zrozumiałych powodów, nierzadko musiał grać tak, jak zagrali mu inni: czy to przełożeni, czy reklamodawcy. Kogoś, kto paradoksalnie dzięki swojemu skandalicznemu zwolnieniu może wreszcie głośno i wyraźnie powiedzieć, co myśli o świecie, którego był i prawdopodobnie już nie chce być częścią. Czy jednak osoby odpowiedzialne za obecny kształt modowych magazynów go posłuchają? Powinny.

 

ZobaczSchowaj komentarze

Święta 2017: prezenty do 100 zł!

YES

KOLCZYKI
89 ZŁ

RILKE

STANIK
85 ZŁ

DRESS SCANDINAVIAN

KSIĄŻKA
OK. 35 ZŁ

MOLESKINE

KALENDARZ
93 ZŁ

MANGO

TOREBKA
49,90 ZŁ

COS

KOSMETYCZKA
OK. 100 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.