Podsumowanie roku 2016: najlepsze polskie pokazy mody

W 2016 roku projektanci zadziwiali nas nie tylko swoimi kolekcjami, ale także lokalizacjami, muzyką oraz atmosferą pokazów, jakie zorganizowali. My wybraliśmy najlepsze z nich, dzięki którym jesteśmy dumni z naszej polskiej branży. Okazuje się, ze niektórzy nie potrzebują żadnych tygodni mody, aby zaprezentować modę na najwyższym poziomie.

Podsumowanie roku 2016: najlepsze polskie pokazy mody
Robert Kupisz „Krivan” jesień-zima 2017/2018
Najnowszy pokaz projektanta był sprytną mieszanką sportowej mody ulicznej oraz kulturą Podhala. Kupisz udowodnił, że można umiejętnie czerpać z historii swojego kraju, tworząc nowoczesną i spójną kolekcję. Folk w jego wydaniu nie miał nic wspólnego z kiczem, a wręcz przeciwnie – był zadziorny, odważny i nowoczesny. „Krivan” to naszym zdaniem najlepsza do tej pory kolekcja Kupisza oraz jeden z najlepszych pokazów 2016 roku. Kto by przypuszczał, że Janosik może stać się jednym z najgorętszych bohaterów następnego sezonu.
ZobaczSchowaj komentarze

Kto jest kim: Bizuu

Założenie własnej marki modowej nie jest proste. Tym bardziej jeśli nasza ścieżka zawodowa nie ma nic do czynienia z modą. Przekonać się o tym mogły siostry Blanka Jordan oraz Zuzanna Wachowiak, które zaryzykowały wszystko dla swoich marzeń i w listopadzie 2010 roku założyły markę Bizuu. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę. Ich marka nie tylko prężnie się rozwija, ale ma oddaną rzeszę wielbicielek i coraz więcej sukcesów na koncie.

Siostry modę mają we krwi. Ich babcia zajmowała się robieniem toreb, potem otworzyła butik z ubraniami w Toruniu i była prawdziwą trendsetterką swoich czasów, a dziadek szył buty. Nie trudno się domyślić, że to właśnie po nich Blanka i Zuzanna odziedziczyły pasję do mody. Decyzja o założeniu własnej marki nie była jednak prosta. Starsza z sióstr – Blanka jest absolwentką prawa, przez jakiś czas studiowała we Włoszech, jest też po aplikacji radcowskiej. Z kolei Zuzanna skończyła architekturę wnętrz i wzornictwo na ASP. Obie rozwijały swoje kariery, ale czuły, że czegoś wciąż im brakowało. Pierwsze rozmowy na temat pójścia w kierunku mody pojawiły się, kiedy Blanka była na urlopie macierzyńskim. Zuzia na początku podchodziła do tematu z dystansem, ale w końcu dała się przekonać i tak powstała marka Bizuu.

Nazwa marki powstała po połączeniu imion sióstr. Zuzia i Blanka na początku projektowały ubrania głównie dla swoich znajomych, ale już w kwietniu 2011 roku udało im się zorganizować pierwszy pokaz. Michał, który jest mężem Blanki, zajmował się wtedy organizacją turnieju tenisa Poznań Porsche Open i to właśnie on pomógł im przy pokazie. Blanka i Zuzia pokazały wtedy zaledwie 10 modeli ubrań. Teraz pokazy Bizuu odbywają się dwa razy do roku, a na każdym z nich pojawia się około 50 projektów. Siostry miały jednak większe plany wobec swojego biznesu.

Zaledwie w rok od założenia marki, Bizuu otworzyło swój pierwszy butik w poznańskim Starym Browarze. Blance i Zuzannie udało się wtedy wynająć 15 metrowy kąt, który niegdyś pełnił funkcję korytarza. Zuzanna nawet sama zaprojektowała jego wnętrze w odcieniach pudrowego różu, szarości oraz bieli. Kiedy marka wciąż stawiała swoje pierwsze kroki, siostry obejmowały prawie wszystkie stanowiska. Projektowały, sprzedawały, były prawnikami i zajmowały się PR-em. Moment przełomowy w historii marki nadszedł wtedy, gdy Agnieszka Szulim, którą Blanka stylizowała do programu „Pytanie na śniadanie”, pojawiła się w jednym z projektów Bizuu na pokazie Macieja Zienia. Jej kreacja wzbudziła zachwyt zgromadzonych, a rozwój marki nabrał rozpędu.

Kilka miesięcy po otworzeniu butiku w Poznaniu na ulicy Koszykowej w Warszawie pojawił się kolejny. Obecnie jest ich już pięć. Rosnący sukces marki spowodował, że w lutym 2014 roku w Warszawie otwarto kolejny butik w Galerii Mokotów. Ponadto, Bizuu ma swoje sklepy w Katowicach, Gdyni oraz Łodzi. Jednak siostry wcale nie są nierozłączne. Zuzanna niedawno przeprowadziła się do Warszawy, a Blanka została w Poznaniu.

Znakiem rozpoznawczym marki Bizuu są kobiece, subtelne i dopasowane sukienki, bardzo często w delikatnych, pastelowych kolorach. Kobiety mogą znaleźć dla siebie kreacje idealne zarówno na wieczór, jak i na co dzień, a jednym z najbardziej popularnych modeli wśród klientek jest sukienka Aquarius z kolekcji wiosna-lato 2014. Co więcej, Blanka i Zuzia w 2014 roku poszerzyły swoją markę o linię Après-Midi, która łączy sportową elegancję i typowe dla Bizuu kobiece kroje. Niedawno stworzyły również jedną z najciekawszych ostatnio kolaboracji w polskiej branży. We współpracy z Turner, właścicielem stacji Cartoon Network, Blanka i Zuzanna zaprojektowały wyjątkową, kapsułową kolekcję z wizerunkiem kultowej kreskówki „Atomówki”.

Marka Bizuu odniosła również pierwsze sukcesy poza granicami Polski. Blogerka Weronika Załazińska pojawiła się w jej kreacji na czerwonym dywanie podczas festiwalu filmowego w Cannes. Długą sukienkę bez ramiączek doceniła sama Chiara Ferragni, autorka jednego z najpopularniejszych blogów na świecie The Blonde Salad. Kolejnym wyróżnieniem był moment, kiedy zdjęcie Jessiki Mercedes w Bizuu z festiwalu Coachella, pojawiło się wśród najlepszych w rankingu magazynu „Teen Vogue”.

Siostry nie ograniczają się jednak tylko do projektowania ubioru. W 2014 roku nawiązały współpracę z Renault i zaprojektowały elementy wyposażenia limitowanego modelu Twingo Bizuu. W dodatku, na pokazie jesienno-zimowej kolekcji 2016, Bizuu we współpracy z marką Badura stworzyła kolekcję obuwia.

Przez ponad 5 lat prowadzenia własnej marki, Blance i Zuzannie udało się uplasować pośród najbardziej cenionych projektantek w Polsce. Ich charakterystyczna estetyka wyróżnia je na tle pozostałych marek, a Bizuu wciąż powiększa swoje portfolio o kolejne osiągnięcia.

TEKST – PAULINA KOSIM

ZDJĘCIE – EAST NEWS

ZobaczSchowaj komentarze

Stylowa zima w mieście

VANS

BUTY
259 ZŁ

TOPSHOP

FUTRO
509 ZŁ

H&M

SPODNIE
55,90 ZŁ

H&M

GOLF
199,90 ZŁ

&OTHER STORIES

TOREBKA
OK. 450 ZŁ

VETEMENTS

SKARPETY
OK. 320 ZŁ
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.