Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: sztruks

Kiedy słyszymy słowo „sztruks” jednym z pierwszych skojarzeń są niezbyt atrakcyjne stylizacje, które najczęściej mogliśmy podziwiać na naszych nauczycielkach. W naszej kolejnej odsłonie z cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” chcemy obalić ten mit i udowodnić, że sztruks nie tylko wraca do łask, ale projektanci coraz chętniej sięgają po niego w czasie tworzenia swoich kolekcji.

Polskie słowo sztruks ma swoje korzenie w języku niemieckim. Pochodzi bowiem od określenia „struck”, jednak reszta świata tkaninę zna pod nieco innym nazewnictwem. Często określany jest mianem cord (w skrócie od francuskiego couduroy) –  zlepka złożonego z trzech innych słów „corde du roi”, które w wolnym tłumaczeniu oznaczają „królewska lina”. Sztruks nie ma jednak żadnego związku z garderobą monarchów, ponieważ od kiedy powstał w XVIII wieku noszą go wszystkie klasy społeczne. Tkaninę możemy więc śmiało nazwać kolejnym dzieckiem rewolucji przemysłowej.

W latach 80. i 90. ze sztruksu najczęściej szyło się nieco toporne marynarki, które wtedy nie cieszyły się wielkim uznaniem trendsetterek. Jednak dzisiaj materiał wraca do łask, nawet w polskiej modzie. Michał Szulc, jeden z ambasadorów kampanii Whirlpool „6-ty Zmysł Projektanta” zaprojektował sztruksowe żakiety o niebanalnym kroju. Z kolei duet BIZUU, również zaangażowany w akcję Whirlpool, stworzył delikatną, sztruksową sukienkę koktajlową. Ubrania wykonane ze sztruksu w tym sezonie świetnie sprawdzą się w świątecznych albo i nawet sylwestrowych stylizacjach.

Kampania „6-ty Zmysł Projektanta” łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z polskimi projektantami jak Michał Szulc oraz BIZUU jak i znanymi blogerami – Kamilą Szczawińską oraz Kamilem Pawelskim (znanym jako Ekskluzywny Menel). Dzięki nim dowiadujemy się jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy naszej garderoby. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.


Zakupy

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
OK. 1625 ZŁ

GABRIELA HEARST

MARYNARKA
OK. 3575 ZŁ

TEMPERLEY LONDON

MARYNARKA
OK. 2875 ZŁ

BIZUU

SUKIENKA
1690 ZŁ

HAIDER ACKERMANN

SPODNIE
OK. 1190 ZŁ

MIU MIU

SPÓDNICA
OK.1200 ZŁ

MIU MIU

PŁASZCZ
OK. 8315 ZŁ

CHLOE

KOSZULA
OK. 2112 ZŁ

TOPSHOP

SZORTY
OK. 123 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Białe botki na cztery sposoby: zobacz, jak nosić hit tego sezonu!

TOPSHOP

KURTKA
ok. 300 zł

H&M

BOTKI
229,90 ZŁ

YEEZY

SPODNIE
OK. 1200 ZŁ

ZARA

BLUZKA
59,90 ZŁ

ASOS

OKULARY
ok. 100 zł

VERSUS VERSACE

"NERKA"
ok. 950 zł
Odkrywamy najnowsze trendy w modzie. Pomagamy znaleźć wymarzone ubrania do modnej stylizacji. Informujemy o propozycjach marek na nadchodzący sezon. Czerpiemy inspiracje z najważniejszych serwisów branżowych w kraju i na świecie. Wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie polskich projektantów, modelek i stylistów. Poszukujemy bodźców do ekscytujących tematów także u zagranicznych marek. W przystępnej, obrazowej formie dajemy odpowiedź na współczesne trendy. Nasza reakcja na zmiany nie ogranicza się do jednej sugestii. Zawsze staramy się pokazać bogactwo ujęć, w jakich występują modne dodatki, akcesoria, ubrania. Różnorodne pomysły stylizacji odzwierciedlają złożoność i odmienność ludzkich charakterów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.