Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: sztruks

Kiedy słyszymy słowo „sztruks” jednym z pierwszych skojarzeń są niezbyt atrakcyjne stylizacje, które najczęściej mogliśmy podziwiać na naszych nauczycielkach. W naszej kolejnej odsłonie z cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” chcemy obalić ten mit i udowodnić, że sztruks nie tylko wraca do łask, ale projektanci coraz chętniej sięgają po niego w czasie tworzenia swoich kolekcji.

Polskie słowo sztruks ma swoje korzenie w języku niemieckim. Pochodzi bowiem od określenia „struck”, jednak reszta świata tkaninę zna pod nieco innym nazewnictwem. Często określany jest mianem cord (w skrócie od francuskiego couduroy) –  zlepka złożonego z trzech innych słów „corde du roi”, które w wolnym tłumaczeniu oznaczają „królewska lina”. Sztruks nie ma jednak żadnego związku z garderobą monarchów, ponieważ od kiedy powstał w XVIII wieku noszą go wszystkie klasy społeczne. Tkaninę możemy więc śmiało nazwać kolejnym dzieckiem rewolucji przemysłowej.

W latach 80. i 90. ze sztruksu najczęściej szyło się nieco toporne marynarki, które wtedy nie cieszyły się wielkim uznaniem trendsetterek. Jednak dzisiaj materiał wraca do łask, nawet w polskiej modzie. Michał Szulc, jeden z ambasadorów kampanii Whirlpool „6-ty Zmysł Projektanta” zaprojektował sztruksowe żakiety o niebanalnym kroju. Z kolei duet BIZUU, również zaangażowany w akcję Whirlpool, stworzył delikatną, sztruksową sukienkę koktajlową. Ubrania wykonane ze sztruksu w tym sezonie świetnie sprawdzą się w świątecznych albo i nawet sylwestrowych stylizacjach.

Kampania „6-ty Zmysł Projektanta” łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z polskimi projektantami jak Michał Szulc oraz BIZUU jak i znanymi blogerami – Kamilą Szczawińską oraz Kamilem Pawelskim (znanym jako Ekskluzywny Menel). Dzięki nim dowiadujemy się jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy naszej garderoby. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.


Zakupy

TOPSHOP UNIQUE

PŁASZCZ
OK. 1625 ZŁ

GABRIELA HEARST

MARYNARKA
OK. 3575 ZŁ

TEMPERLEY LONDON

MARYNARKA
OK. 2875 ZŁ

BIZUU

SUKIENKA
1690 ZŁ

HAIDER ACKERMANN

SPODNIE
OK. 1190 ZŁ

MIU MIU

SPÓDNICA
OK.1200 ZŁ

MIU MIU

PŁASZCZ
OK. 8315 ZŁ

CHLOE

KOSZULA
OK. 2112 ZŁ

TOPSHOP

SZORTY
OK. 123 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Kampania „6-ty Zmysł Projektanta”: podsumowanie akcji

Jako fanatycy mody zawsze na bieżąco śledzimy co nowego dzieje się w branży fashion, a wyjątkowe,  wybiegowe kreacje często śnią nam się po nocach. Jednak z posiadaniem tych najbardziej luksusowych ubrań wiąże się nie tylko budżet, ale również odpowiedni sposób dbania o materiały, z których są wykonane. Wspólnie z marką Whirlpool w ostatnich miesiącach nie tylko przybliżyliśmy wam tajemnice związane z różnymi tkaninami, ale również obaliliśmy jeden z wielu modowych mitów, że o ubrania premium nie możemy zadbać sami.

Akcja Whirlpool „6-ty Zmysł Projektanta” została zorganizowana ze względu na premierę nowego, rewolucyjnego urządzenia – pralki SupremeCare, która pielęgnuje każdy, nawet ten najbardziej delikatny, materiał. W to wyjątkowe przedsięwzięcie zaangażowali się znani polscy projektanci – duet BIZUU oraz Michał Szulc. Projektanci sami mogli przekonać się jak pralka Supreme Care potrafi zadbać o ich cenne ubrania, a urządzenie zostało stałym elementem w ich atelier. W każdym miesiącu na facebookowych fanpage’ach marek pojawiały się świetne konkursy, w których do wygrania były atrakcyjne nagrody w postaci ubrań od projektantów.

Oprócz tych znanych marek na polskim rynku, w akcje zaangażowali się również znani blogerzy – Kamila Szczawińska oraz Kamil Pawelski, bardziej znany jako Ekskluzywny Menel. Oboje na swoich profilach opowiadali jak najlepiej dbać o różne tkaniny, a my odkrywaliśmy przed wami ich tajemnice. W roli ambasadorów akcji Whirlpool wystąpili również młodzi projektanci, zwycięzcy tegorocznej edycji Fashion Designer Awards – Dominika Syczyńska, Dastin Poraziński oraz Sophie Kula.

Jeśli chcemy, żeby nasze drogocenne ubrania służyły nam jak najdłużej i w jak najlepszym stanie to musimy pamiętać o tym, że każdy materiał ma swoje własne wymagania. W naszym kalendarzu tkanin przedstawiliśmy wam kilka ciekawostek na temat historii materiałów, ale przede wszystkim mogliście dowiedzieć się jak odpowiednio o nie zadbać. Z taką wiedzą i dzięki pralce Whirlpool SupremeCare już nie będziemy się musieli martwić, że nasze drogocenne kreacje się zniszczą.

Więcej na temat kampanii „6-ty Zmysł Projektanta” tutaj

Czego ciekawego mogliście między innymi dowiedzieć się na temat różnych tkanin? Koronka, która cieszyła się największą popularnością w XVI wieku, welur powstał w Indiach, z żorżety najczęściej szyje się kostiumy w kinie Bollywood, a popelina to jedna z najmodniejszych (i najbardziej uniwersalnych) ostatnio tkanin. Nie możemy zapominać też o tych bardziej klasycznych materiałach, jak dzianina i bawełna. Pomimo tego, że są tymi najbardziej popularnymi, to i tak wymagają odpowiedniej opieki.

Ostatnie dekady były świadkiem coraz bardziej rosnącej popularności nowych tkanin. Żorżeta, żakard, czy dres dopiero niedawno stały się bardziej znaczące w świecie mody. Z kolei materiały, które niegdyś były kojarzone z odzieżą roboczą, czy nawet wojskową jak drelich teraz cieszą się drugim życiem. Niestety, ciężko jest znaleźć takie urządzenie, które potrafi zadbać o wszystkie te tkaniny. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych – pralka Whirpool SupremeCare nie tylko wykona to trudne zadanie, ale zrobi to śpiewająco.

Wszyscy fani mody doskonale wiedzą, że piękne ubrania to nie tylko odpowiedni fason i wykonanie, ale przede wszystkim dobrej jakości materiał. O kreacje, szczególnie te z działki premium, musimy umieć zadbać, a akcja „6-ty Zmysł Projektanta” pozwoliła wam (i nam) dowiedzieć się jak najlepiej przedłużyć żywot naszych drogocennych kreacji.

To był rok ciekawej i kreatywnej współpracy!

ZobaczSchowaj komentarze

Wiosenne nowości z polską metką

SOLAR

KOMBINEZON
399 ZŁ

SOLAR

KOLCZYKI
149 ZŁ

MMC

MARYNARKA
900 ZŁ

MMC

MARYNARKA
1500 ZŁ

MISBHV

BLUZA
869 zł

MALLY & CO.

SUKIENKA
1390 ZŁ
Odkrywamy najnowsze trendy w modzie. Pomagamy znaleźć wymarzone ubrania do modnej stylizacji. Informujemy o propozycjach marek na nadchodzący sezon. Czerpiemy inspiracje z najważniejszych serwisów branżowych w kraju i na świecie. Wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie polskich projektantów, modelek i stylistów. Poszukujemy bodźców do ekscytujących tematów także u zagranicznych marek. W przystępnej, obrazowej formie dajemy odpowiedź na współczesne trendy. Nasza reakcja na zmiany nie ogranicza się do jednej sugestii. Zawsze staramy się pokazać bogactwo ujęć, w jakich występują modne dodatki, akcesoria, ubrania. Różnorodne pomysły stylizacji odzwierciedlają złożoność i odmienność ludzkich charakterów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.