Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: drelich

Drelich to materiał, który najczęściej kojarzy nam się z odzieżą roboczą oraz mundurami wojskowymi. Dzisiaj wielu projektantów używa go w sezonie jesienno-zimowym , a my postanowiliśmy odkryć pozostałe tajemnice drelichu bawełnianego w naszym cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z marką Whirlpool.

Być może nie wszyscy z Was wiedzą, że bawełna i drelich mają ze sobą wiele wspólnego – w rzeczywistości to materiałowi kuzyni. Ta pierwsza została odkryta aż 12 tysięcy lat przed naszą erą w Egipcie, a dzisiaj jest jednym z najpopularniejszych włókien używanych w przemyśle tekstylnym. Przede wszystkim, bawełna świetnie sprawdza się podczas upałów, ponieważ doskonale pochłania płyny. Co więcej, bardzo często wykorzystuje się ją w kosmetyce oraz medycynie, do produkcji opatrunków.

Drelich bawełniany, jak sama nazwa sugeruje, jest produkowany właśnie z bawełny, a jedną z jego największych zalet jest praktyczność. Dzięki temu, że w czasie jego produkcji wykorzystuje się splot skośny z potrójną osnową, drelich należy do mocnych i grubych tkanin. Ubrania wykonane z tego materiału nie tylko będą bardziej odporne na ewentualne przetarcia, ale nosząc je w okresie jesienno-zimowym, raczej nie będziemy narzekać na zimno. Dodatkowo, ubrania z drelichu są idealnym rozwiązaniem dla hipoalergików – nie uczulają lub dzieje się tak niezwykle rzadko.

Drelich jest tkaniną dosyć sztywną, więc świetnie sprawdza się w przypadku kurtek, spódnic, niektórych krojów sukienek, a nawet torebek. Dużą zaletą tego materiału jest to, że ładnie układa się na ciele i rzadko gniecie. Projektanci, którzy często wcielają drelich do swoich kolekcji to: Dries Van Noten, Armani oraz Prada.

Podobnie jak bawełna, drelich nie ma skomplikowanej instrukcji pielęgnacji. Nie musimy się bać jego uszkodzenia przed włożeniem do pralki, ale ważne jest, aby wybrać odpowiedni program urządzenia. O nasze ubrania świetnie zadbają pralki Whirlpool z serii SupremeCare. Pralki Whirlpool dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, gwarantują, że nawet po wielu praniach ubrania nie stracą swojego kształtu ani koloru.

Kampania „6-ty Zmysł Projektanta” łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy naszej garderoby. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.


Zakupy

Topshop

KURTKA
OK. 220 ZŁ

Burberry

PŁASZCZ
OK. 9500 ZŁ

Isabel Marant

PŁASZCZ
OK. 2980 ZŁ

Mr & Mrs Italy

PARKA
OK. 7490 ZŁ

Zara

KURTKA
139 ZŁ

Zara

KURTKA
159 ZŁ

R13

KURTKA
OK. 2400 ZŁ

Rag & Bone

KAMIZELKA
OK. 2180 ZŁ

Valentino

KURTKA
OK. 7690 ZŁ
ZobaczSchowaj komentarze

Odkryj tajemnice tkaniny z Whirlpool: żorżeta

Żorżeta to niezwykle delikatna oraz zwiewna tkanina, dlatego świetnie sprawdza się w produkcji sukienek i tunik, które wiele z nas bardzo chętnie nosi. Jedną z jej największych zalet jest to, że prawie w ogóle się nie gniecie, ale bez wątpienia skrywa jeszcze kilka tajemnic, które odkryjemy w kolejnej edycji naszego cyklu „6-ty Zmysł Projektanta” przygotowanego wspólnie z Whirlpool.

Historia żorżety nie jest długa, bo jej początki sięgają zaledwie XX wieku. Właśnie wtedy techniki włókiennicze przeżywały niezwykły rozkwit, a ubrania stopniowo stawały się coraz tańsze, dzięki czemu osoby, które pochodziły z mniej uprzywilejowanych środowisk, mogły je kupić. Jeden z największych przełomów w tej dziedzinie zawdzięczamy Francuzce Georgettcie de la Plante, która wykorzystała przędzę krepową oraz splot płócienny i stworzyła całkowicie nowy materiał, w Polsce znany pod nazwą żorżeta.

Ten materiał produkuje się z połączenia jedwabiu, wełny oraz bawełny, ale w dzisiejszych czasach niekiedy do produkcji żorżety wykorzystywane są również sztuczne materiały. Co ciekawe, ta tkanina jest najbardziej popularna w Indiach i Pakistanie, gdzie jest jednym z najbardziej podstawowych materiałów w każdej szafie. Z pewnością większości z nas zdarzyło się zobaczyć aktorów kina Bollywood paradujących po ekranie w kostiumach właśnie z tej tkaniny.

Samej żorżety nie brakuje również na wybiegach wielkich domów mody. W swoich kolekcjach materiał ten wykorzystali między innymi Rochas, Michael Kors, a z drugiej strony pojawił się on w projektach tych mniej znanych projektantów, na przykład Rie Yamagaty, założycielki marki Rhié. Tak wielka różnorodność w wykorzystaniu żorżety jedynie potwierdza jej uniwersalny i wyjątkowy charakter.

Żorżeta to co prawda tkanina delikatna, ale na szczęście pielęgnowanie jej nie jest zbyt problematyczne. Ubrania z tego materiału możemy spokojnie uprać w pralce, a idealnie nadadzą się do tego te z serii SupremeCare marki Whirlpool. Najlepiej będzie, jeśli wybierzemy program o niskiej temperaturze.

„6-ty Zmysł Projektanta” to kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool współpracuje z wieloma projektantami oraz blogerami, których zadaniem jest pokazanie jak najlepiej możemy dbać o najcenniejsze elementy w naszych garderobach. Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na stronie www.6zmyslprojektanta.pl.

Partnerem publikacji jest Whirlpool.


Zakupy

HALSTON HERITAGE

SUKIENKA
OK. 2000 ZL

NEEDLE & THREAD

SPÓDNICA
OK. 1000 ZL

MICHAEL KORS

SUKIENKA
OK. 1000 ZŁ

BALENCIAGA

BLUZKA
OK. 4500 ZL

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
OK. 2000 ZŁ

MARY KATRANTZOU

SUKIENKA
OK. 8000 ZŁ

ALEXANDER MCQUEEN

SUKIENKA
7210 zł

BALENCIAGA

BLUZKA
5140 ZŁ

GIAMBATTISTA VALLI

BLUZKA
5870 zł

JOSEPH

BLUZKA
1610 ZŁ

SEE BY CHLOE

SUKIENKA
1505 ZŁ

BOTTEGA VENETA

BLUZKA
OK. 3100
ZobaczSchowaj komentarze

Stylowa zima w mieście

VANS

BUTY
259 ZŁ

TOPSHOP

FUTRO
509 ZŁ

H&M

SPODNIE
55,90 ZŁ

H&M

GOLF
199,90 ZŁ

&OTHER STORIES

TOREBKA
OK. 450 ZŁ

VETEMENTS

SKARPETY
OK. 320 ZŁ
Odkrywamy najnowsze trendy w modzie. Pomagamy znaleźć wymarzone ubrania do modnej stylizacji. Informujemy o propozycjach marek na nadchodzący sezon. Czerpiemy inspiracje z najważniejszych serwisów branżowych w kraju i na świecie. Wykorzystujemy wiedzę i doświadczenie polskich projektantów, modelek i stylistów. Poszukujemy bodźców do ekscytujących tematów także u zagranicznych marek. W przystępnej, obrazowej formie dajemy odpowiedź na współczesne trendy. Nasza reakcja na zmiany nie ogranicza się do jednej sugestii. Zawsze staramy się pokazać bogactwo ujęć, w jakich występują modne dodatki, akcesoria, ubrania. Różnorodne pomysły stylizacji odzwierciedlają złożoność i odmienność ludzkich charakterów.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.