Nowy zapach Serge’a Lutensa pachnie jak… mleczne zęby, które właśnie wypadły

Serge Lutens to jeden z największych kreatorów zapachów, który jak żaden inny perfumiarz potrafi przy ich pomocy powiedzieć historię. Jego zapachy za każdym razem są nietuzinkowe, oryginalne i zaskakujące. Dowodem na to jest najnowszy, który w tłumaczeniu oznacza… mleczne zęby. Na jakich nutach bazuje? Sprawdzamy!

Lutens jest wybitnie utalentowanym kreatorem perfum. Jego pionierska linia kosmetyków i towarzyszące im zdjęcia kampanii dla Diora w latach 70 . oraz  przełomowa kreacja w Shiseido, które dzięki niemu zdobyło status kultowej japońskiej marki kosmetycznej na świecie tylko potwierdzają jego niesamowitą kreatywność. Pracując właśnie w Shiseido, Lutens stworzył swój pierwszy zapach Nombre Noir w 1982 roku, a dziesięć lat później jeden ze swoich najsłynniejszych zapachów, czyli Féminité du Bois. Ten ostatni był inspirowany wycieczką do Marrakeszu, gdzie zainspirował go kawałek cedru w pracowni stolarki. Féminité du Bois, składający się w 60% z drewna, jest bestsellerem marki Lutensa uruchomionej we wsparciu Shiseido w 2000 roku.  Z upływem lat zapach stał się dla Lutensa mostem między obrazami i słowami.  W skład serii Noire wchodzi 17 zapachów, które zaczyna się od Féminité du Bois jest jednym z 17 zapachów wchodzących w skład serii Noir, która właśnie została wzbogacona o nową, unikatową propozycję.

Dent de Lait („mleczne zęby”), bo to o nim mowa, o najnowszy zapach w kolekcji Lutens Noire, który ma swoje korzenie w doświadczeniu z dzieciństwa – wątku bardzo często powtarzającym się w dorobku perfumiarza. Stworzenie Dent de Lait opierało się właśnie we wspomnieniu z dzieciństwa, gdzie w wieku siedmiu lat po raz pierwszy perfumiarz stracił zęby.
Unikalne kompozycje i poruszające narracje leżą u podstaw wszystkich zapachów Lutensa. Niemożliwym dla każdego laika jest wyobrażenie sobie, jak przekłada się taką filozoficzną koncepcję na zapach. Dent de Lait odsłania cały kunszt i talent Lutensa. Pudrowy zapach najpierw jest słodki i mleczny, następnie staje się metaliczny i dzięki temu subtelnie przywołuje zapach krwi w ustach po utraconym zębie. Głównymi nutami są: mleko migdałowe, kokos oraz caszmeran, czyli drzewo kaszmirowe, które nie istnieje w naturze, ale jest  molekułem wymyślonym w latach 70. Jest to wyjątkowa kompozycja, która tylko potwierdza, że Lutens nie bez kozery uważany jest za jednego z największych perfumiarzy w historii tej branży.
A wy macie swój ulubiony zapach Lutensa?
ZobaczSchowaj komentarze

Redakcja poleca: kokosowa odżywka do włosów „Coconut Milk” Organix

W tym tygodniu bierzemy się za pielęgnację włosów, które mają teraz trudny czas. Zaczynają się łamać, nadmiernie wypadają, plączą się, często stają się suche i matowe. Dlatego Paulina Kosim, nasza redaktor mody, postanowiła polecić swoją ukochaną odżywkę, która jej zdaniem sprawia, że włosy są miękkie i lśniące, a dodatkowo jej zapach nawet w listopadzie jest w stanie przenieść ją myślami nad ciepłe morze.

Kiedy kupuję nowy kosmetyki, najczęściej kieruję się przede wszystkim ich zapachem. Jeśli na ma on w sobie cokolwiek z kokosa, to na 99% wyląduje w moim koszyku. Dokładnie tak było w przypadku odżywki Organix „Coconut Milk”, która skradła moje serce po raz pierwszy, kiedy poczułam upajającą, głęboką woń kokosa, a drugi raz po pierwszym użyciu. Moje włosy nie tylko pachniały jak plaża na Karaibach, ale bez trudu byłam w stanie je rozczesać (co nie zawsze jest proste), a przy tym były miękkie w dotyku. Chociaż odżywka nie należy do najtańszych, ponieważ bez promocji w Rossmannie kosztuje 35 zł, to jest bardzo wydajna i warta każdego grosza.

Polecam!

ZobaczSchowaj komentarze

Święta 2017: prezenty dla stylowej Mamy!

SOLAR

RĘKAWICZKI
199 ZŁ

CREAMY

OLEJEK Z ZIELONEJ KAWY
49 ZŁ

ZAHARA LEATHER

TOREBKA
890 ZŁ

CYVONYUK

APASZKA Z INICJAŁAMI
249 ZŁ

THE ODDER SIDE

SWETER
389 ZŁ

RETT FREM

KOLCZYKI
OK. 100 ZŁ
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.