Nowy zapach Serge’a Lutensa pachnie jak… mleczne zęby, które właśnie wypadły

Serge Lutens to jeden z największych kreatorów zapachów, który jak żaden inny perfumiarz potrafi przy ich pomocy powiedzieć historię. Jego zapachy za każdym razem są nietuzinkowe, oryginalne i zaskakujące. Dowodem na to jest najnowszy, który w tłumaczeniu oznacza… mleczne zęby. Na jakich nutach bazuje? Sprawdzamy!

Lutens jest wybitnie utalentowanym kreatorem perfum. Jego pionierska linia kosmetyków i towarzyszące im zdjęcia kampanii dla Diora w latach 70 . oraz  przełomowa kreacja w Shiseido, które dzięki niemu zdobyło status kultowej japońskiej marki kosmetycznej na świecie tylko potwierdzają jego niesamowitą kreatywność. Pracując właśnie w Shiseido, Lutens stworzył swój pierwszy zapach Nombre Noir w 1982 roku, a dziesięć lat później jeden ze swoich najsłynniejszych zapachów, czyli Féminité du Bois. Ten ostatni był inspirowany wycieczką do Marrakeszu, gdzie zainspirował go kawałek cedru w pracowni stolarki. Féminité du Bois, składający się w 60% z drewna, jest bestsellerem marki Lutensa uruchomionej we wsparciu Shiseido w 2000 roku.  Z upływem lat zapach stał się dla Lutensa mostem między obrazami i słowami.  W skład serii Noire wchodzi 17 zapachów, które zaczyna się od Féminité du Bois jest jednym z 17 zapachów wchodzących w skład serii Noir, która właśnie została wzbogacona o nową, unikatową propozycję.

Dent de Lait („mleczne zęby”), bo to o nim mowa, o najnowszy zapach w kolekcji Lutens Noire, który ma swoje korzenie w doświadczeniu z dzieciństwa – wątku bardzo często powtarzającym się w dorobku perfumiarza. Stworzenie Dent de Lait opierało się właśnie we wspomnieniu z dzieciństwa, gdzie w wieku siedmiu lat po raz pierwszy perfumiarz stracił zęby.
Unikalne kompozycje i poruszające narracje leżą u podstaw wszystkich zapachów Lutensa. Niemożliwym dla każdego laika jest wyobrażenie sobie, jak przekłada się taką filozoficzną koncepcję na zapach. Dent de Lait odsłania cały kunszt i talent Lutensa. Pudrowy zapach najpierw jest słodki i mleczny, następnie staje się metaliczny i dzięki temu subtelnie przywołuje zapach krwi w ustach po utraconym zębie. Głównymi nutami są: mleko migdałowe, kokos oraz caszmeran, czyli drzewo kaszmirowe, które nie istnieje w naturze, ale jest  molekułem wymyślonym w latach 70. Jest to wyjątkowa kompozycja, która tylko potwierdza, że Lutens nie bez kozery uważany jest za jednego z największych perfumiarzy w historii tej branży.
A wy macie swój ulubiony zapach Lutensa?
ZobaczSchowaj komentarze

Prezent last minut: perfumy na Dzień Matki


Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Drogi użytkowniku/użytkowniczko!
Dziękujemy za zaufanie i zainteresowanie serwisem fashionpost.pl :)

W związku z wprowadzeniem nowych regulacji o ochronie danych osobowych (RODO) prosimy o akceptację subskrypcji.

Po naszej stronie leży ciągłe dbanie o Twoje zadowolenie z użytkowania serwisu. Jeżeli otrzymujesz od nas informację, to oznacza, że nadal nie będziemy wysyłać SPAMu ani udostępniać Twoich danych innym podmiotom (poza tymi, z których usług korzystamy do realizacji procesu wysyłki naszego Newslettera).
Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z naszego Newslettera, usunąć konto i zablokować wiadomości od nas. Mamy jednak nadzieję że chcesz zostać z nami!

O zmianach związanych z RODO – kto, co i dlaczego?

Potwierdzając swój adres e-mail za pomocą poniższego przycisku (linku) wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez administratora serwisu fashionpost.pl w celach: marketingu bezpośredniego dotyczącego własnych produktów i usług. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Dane będą przechowywane do momentu wycofania zgodny na ich przetwarzanie.

W celu realizacji uprawnień, prosimy wysłać wiadomośc e-mail pod adres kontakt@fashionpost.pl

Twoje dane (imię/pseudonim i adres e-mail) mogą być przekazywane do podmiotów zewnętrznych, również mających siedzibę poza terytorium Unii Europejskiej w celu realizacji usług (np. wysyłka Newslettera).
W każdej chwili możesz wypisać się z listy klikając w link rezygnacji.

EU General Data Protection Regulation
25 maja 2018 wchodzi w życie RODO, czyli General Data Protection Regulation (GDPR).
Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz tutaj

Potrzebujemy Twojej zgody, jeśli chcesz korzystać z naszego serwisu również po 25 maja 2018 roku.
Wyraź zgodę, klikając przycisk poniżej

Instalowanie plików cookies na Twoich urządzeniach i dostęp do tych plików

Serwis fashionpost.pl wykorzystuje technologie plików cookies, które służą do zbierania i przetwarzania danych osobowych oraz danych eksploatacyjnych. Dzięki temu jesteśmy w stanie personalizować udostępniane treści i reklamy oraz analizować ruch na naszym serwisie.
Dzięki plikom cookie stale poprawiamy jakość naszych treści. Zapewniamy Ci także lepszą obsługę, ponieważ widzisz tylko to, co leży w kręgu Twoich zainteresowań.
Nam natomiast pliki cookies umożliwiają złożone badania i analizę zainteresowania publikowanymi przez nas materiałami, przez co jesteśmy w stanie stale zapewniać wszystkim użytkownikom najwyższą jakość.

Zobacz naszą politykę prywatności