Nowy zapach Serge’a Lutensa pachnie jak… mleczne zęby, które właśnie wypadły

Serge Lutens to jeden z największych kreatorów zapachów, który jak żaden inny perfumiarz potrafi przy ich pomocy powiedzieć historię. Jego zapachy za każdym razem są nietuzinkowe, oryginalne i zaskakujące. Dowodem na to jest najnowszy, który w tłumaczeniu oznacza… mleczne zęby. Na jakich nutach bazuje? Sprawdzamy!

Lutens jest wybitnie utalentowanym kreatorem perfum. Jego pionierska linia kosmetyków i towarzyszące im zdjęcia kampanii dla Diora w latach 70 . oraz  przełomowa kreacja w Shiseido, które dzięki niemu zdobyło status kultowej japońskiej marki kosmetycznej na świecie tylko potwierdzają jego niesamowitą kreatywność. Pracując właśnie w Shiseido, Lutens stworzył swój pierwszy zapach Nombre Noir w 1982 roku, a dziesięć lat później jeden ze swoich najsłynniejszych zapachów, czyli Féminité du Bois. Ten ostatni był inspirowany wycieczką do Marrakeszu, gdzie zainspirował go kawałek cedru w pracowni stolarki. Féminité du Bois, składający się w 60% z drewna, jest bestsellerem marki Lutensa uruchomionej we wsparciu Shiseido w 2000 roku.  Z upływem lat zapach stał się dla Lutensa mostem między obrazami i słowami.  W skład serii Noire wchodzi 17 zapachów, które zaczyna się od Féminité du Bois jest jednym z 17 zapachów wchodzących w skład serii Noir, która właśnie została wzbogacona o nową, unikatową propozycję.

Dent de Lait („mleczne zęby”), bo to o nim mowa, o najnowszy zapach w kolekcji Lutens Noire, który ma swoje korzenie w doświadczeniu z dzieciństwa – wątku bardzo często powtarzającym się w dorobku perfumiarza. Stworzenie Dent de Lait opierało się właśnie we wspomnieniu z dzieciństwa, gdzie w wieku siedmiu lat po raz pierwszy perfumiarz stracił zęby.
Unikalne kompozycje i poruszające narracje leżą u podstaw wszystkich zapachów Lutensa. Niemożliwym dla każdego laika jest wyobrażenie sobie, jak przekłada się taką filozoficzną koncepcję na zapach. Dent de Lait odsłania cały kunszt i talent Lutensa. Pudrowy zapach najpierw jest słodki i mleczny, następnie staje się metaliczny i dzięki temu subtelnie przywołuje zapach krwi w ustach po utraconym zębie. Głównymi nutami są: mleko migdałowe, kokos oraz caszmeran, czyli drzewo kaszmirowe, które nie istnieje w naturze, ale jest  molekułem wymyślonym w latach 70. Jest to wyjątkowa kompozycja, która tylko potwierdza, że Lutens nie bez kozery uważany jest za jednego z największych perfumiarzy w historii tej branży.
A wy macie swój ulubiony zapach Lutensa?
ZobaczSchowaj komentarze

Redakcja poleca: kokosowa odżywka do włosów „Coconut Milk” Organix

W tym tygodniu bierzemy się za pielęgnację włosów, które mają teraz trudny czas. Zaczynają się łamać, nadmiernie wypadają, plączą się, często stają się suche i matowe. Dlatego Paulina Kosim, nasza redaktor mody, postanowiła polecić swoją ukochaną odżywkę, która jej zdaniem sprawia, że włosy są miękkie i lśniące, a dodatkowo jej zapach nawet w listopadzie jest w stanie przenieść ją myślami nad ciepłe morze.

Kiedy kupuję nowy kosmetyki, najczęściej kieruję się przede wszystkim ich zapachem. Jeśli na ma on w sobie cokolwiek z kokosa, to na 99% wyląduje w moim koszyku. Dokładnie tak było w przypadku odżywki Organix „Coconut Milk”, która skradła moje serce po raz pierwszy, kiedy poczułam upajającą, głęboką woń kokosa, a drugi raz po pierwszym użyciu. Moje włosy nie tylko pachniały jak plaża na Karaibach, ale bez trudu byłam w stanie je rozczesać (co nie zawsze jest proste), a przy tym były miękkie w dotyku. Chociaż odżywka nie należy do najtańszych, ponieważ bez promocji w Rossmannie kosztuje 35 zł, to jest bardzo wydajna i warta każdego grosza.

Polecam!

ZobaczSchowaj komentarze

Stylizacje walentynkowe dla kobiet 60+

Mango

Sukienka
139,90 zł

Oscar de la Renta

Pierścionek
1150 zł

Gucci

Sukienka
16520 zł

Oscar de la Renta

Kolczyki
1905 zł

Isa Afren

Sukienka
4680 zł

Edie Parker

Torebka
6770 zł
Co kryje świat urody w wydaniu Fashion Post? Nasze podejście do tematu nie ogranicza się do modnego makijażu i dobrze dobranej fryzury. Pomysły czerpiemy z pokazów, gdzie kiełkują trendy. Analizujemy wybiegowe looki, wyciągamy wnioski i przewidujemy, co będzie naprawdę modne. Testujemy nowe produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała oraz układania włosów. Podglądamy znanych makijażystów i fryzjerów. Rozmawiamy z ekspertami i pytamy ich o stylizacyjne tricki. Kochamy też piękne perfumy – sprawdzamy nowe zapachy i podpowiadamy, które nuty zawróciły nam w głowach. Od idealnego szamponu i odżywki, przez najlepsze kosmetyki do pielęgnacji i układania włosów, po podkłady, szminki i cienie do powiek – dzięki nam dowiecie się, co jest niezbędnym must-have’m tego sezonu i od razu zrobicie zakupy.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.