Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 15-21.05.2017

Od kilku dni to oczywiście 70. edycja festiwalu w Cannes jest na ustach wszystkich przedstawicieli oraz fanów branży filmu i mody. Reszta świata popkultury, której w tym roku nie było dane błyszczeć na francuskim czerwonym dywanie jednak nie próżnuje – brytyjskiego „Vogue’a” czekają kolejne personalne zmiany, Hedi Slimane wraca chyba na dobre do fotografii, gang Saint Laurent poszerzył się o kolejną gwiazdę, wiemy także kto poprowadzi kolejną ceremonię rozdania nagród Grammy. Gotowi na tydzień w pigułce? Zaczynamy!

Charlotte Gainsbourg została najnowszą twarzą Saint Laurent

Córka Jane Birkin, Amber Valetta i Anja Rubik w jednym „gangu”? Takie rzeczy tylko w Saint Laurent i dzięki Anthonyemu Vaccarello, który do najnowszej kampanii francuskiej marki zaangażował kolejną wielką gwiazdę. Gainsbourg wystąpiła w  krótkim, klimatycznym video ubrana w ciuchy z kolekcji na jesień-zimę 2017. Cóż, ekipa Vaccarello już niedługo na dobre może wygryźć „armię” Oliviera Rousteinga, a my nie mamy oczywiście nic przeciwko.

Olivier Rousteing zaprojektuje stroje dla paryskiego baletu

Skoro już o dyrektorze kreatywnym Balmain mowa – już niedługo czeka go zupełnie nowe i bardzo ekscytujące zadanie. Rousteing został bowiem wybrany przez francuskiego baletmistrza i choreografa Sebastiena Bertraud to stworzenie kostiumów do jego nowego baletu „Renaissance”, który będzie prezentowany w paryskiej Operze w dniach 13-18. Czerwca. „Moją ambicją jest tworzenie klasycznego, ale jednocześnie adekwatnego do współczesnych czasów baletu, stąd pojawił się w mojej głowie pomysł kontynuacji idei mieszania ze sobą tego DNA z wyglądaniem w przyszłość”, powiedział Bertraud. „Dla mnie, Olivier jest dzisiaj jedyną osobą, która podziela to samo podejście do innowacji przy jednoczesnym poszanowaniu dla tradycyjnych technik”. Czekamy na efekty!

Lucinda Chambers, szefowa Działu Moda brytyjskiego „Vogue’a”, odchodzi ze stanowiska

Kolejne zmiany w brytyjskiej edycji „biblii mody”. Po tym jak pięć miesięcy temu o swoim odejściu po 25 latach poinformowała redaktor naczelna Alexandra Schulman, podobną decyzję postanowiła podjąć wieloletnia szefowa Działu Moda i jeden z największych autorytetów w branży – Lucinda Chambers. Chambers spędziła w „Vogue UK” 36 (!) lat, a ze stanowiskiem pożegna się podobnie jak Schulman, w czerwcu. Kto ją zastąpi już pod kierownictwem nowego naczelnego Edwarda Enninfula? Czekamy na nominację.

Hedi Slimane sfotografował Paris Jackson na potrzeby nowego numeru „Teen Vogue”

To będzie jej rok. Paris Jackson, córka muzycznej legendy, najpierw podpisała kontrakt z prestiżową agencją modelek IMG, została (podobno) ambasadorką marki Calvin Klein, zaliczyła swoją pierwszą MET Galę, a teraz spogląda na nas z nowego numeru „Teen Vogue”, na potrzeby którego sfotografował ją sam Hedi Slimane. Muzycznej odsłonie magazynu towarzyszą bardzo ciekawe wywiady, także z dwoma innymi bohaterami okładek, czyli Solange Knowles i Chance’m The Rapperem.

James Corden ponownie poprowadzi Grammy Awards

James Corden musiał naprawdę nieźle poradzić sobie na tegorocznej ceremonii rozdania nagród Grammy, bo organizatorzy powierzyli mu to zadanie po raz kolejny, co oznacza, że Brytyjczyk znowu będzie zabawiał gwiazdy muzyki w lutym przyszłego roku. To będzie zresztą wyjątkowa ceremonia – nie tylko dlatego, że jubileuszowa (nagrody mają już 60 lat). Impreza po raz pierwszy od 2003 roku powróci też do Nowego Jorku. Będzie się działo!

Sesja tygodnia: Doutzen Kroes w „Vogue Ukraine” (fot. Chris Colls)

Stylizacja tygodnia: Hailey Baldwin w Cannes

ZobaczSchowaj komentarze

Kolejni artyści oskarżają Gucci o plagiat

Nie minął miesiąc, odkąd w sieci zawrzało od wiadomości o rzekomej nielegalnej inspiracji twórczością artysty znanego jako Dapper Dan, a dom mody Gucci wraz ze swoją kolekcją Resort 2018, znów znalazł się pod obstrzałem. Tym razem swoich praw dochodzą dwaj artyści, którzy twierdzą, że Alessandro Michele skopiował ich grafiki. Czy słusznie?

Albo ktoś chce się ogrzać w blasku sławy i prestiżu włoskiego domu mody, albo Alessandro Michele faktycznie wyjątkowo upodobał sobie „inspirację” twórczością innych, najczęściej niezależnych i młodych artystów. Po ostatnich doniesieniach, jakoby kurtka z najnowszej kolekcji Resort 2018 była kopią projektu Dappera Dana, do głosu doszli właśnie inni artyści twierdzący, że grafiki wykorzystane na torbach i koszulkach z tej samej kolekcji pochodzą…z ich portfolio.

Pierwszy z nich, pochodzący z Nowej Zelandii Stuart Smythe twierdzi,że motyw węża, który pojawił się na męskich i damskich koszulkach jest kopią logo, które stworzył w 2014 roku. Oczywiście nie da się nie zauważyć, że głowa tygrysa we wersji Gucci jest odwrócona –  artysta upiera się jednak, że nadruk na koszulkach włoskiej marki jest do jego projektu wyjątkowo podobny pod wieloma względami, m.in. ma taki sam rozmiar, otaczające go błyskawice,a nawet szczegóły w postaci malutkich kropek na literze „R”:

Wtóruje mu Milan Chagoury tworzący pod pseudonimem „Stay Bold”. Artysta uważa z kolei, że tygrys umieszczony na torbach z tej samej kolekcji do złudzenia przypomina logo, jakie stworzył on w 2015 roku dla australijskiej firmy White Tiger Tattoo. Podobnie jak poprzednik, swoimi oskarżeniami podzielił się na Instagramie,a zdjęcie torebki, jakie wcześniej opublikowało u siebie Gucci, zostało zalane falą negatywnych komentarzy użytkowników nawołujących do bojkotu włoskiej marki.

Przedstawiciele Gucci w rozmowie z WWD zaprzeczają oskarżeniom o plagiat przypominając jednocześnie, że w ciągu ostatnich 2,5 marka wchodziła we współpracę z wieloma przedstawicielami niezależnej oraz ulicznej sztuki, a motywem przewodnim ostatniej kolekcji była jednocześnie wariacja na temat kultury podróbek i „kreatywnej wymiany inspiracji”. Jak podaje WWD, Gucci zapronowało Smythe’owi i Chagoury’emu współpracę,jednak obaj odmówili: „Nie jestem nią zainteresowany po tym, co się stało. Nie odpowiadali na moje wiadomości przez kilka tygodni”,  twierdzi autor logo z tygrysem, czyli Milan Chagoury.  „To działanie jest niczym innym jak desperacką próbą zatuszowania tej sytuacji’, dodał.

Przekonują was argumenty Gucci?

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.