Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 10-16.07.2017

W przerwie między ekscytowaniem się pierwszym zdjęciem bliźniąt Beyonce i Jaya-Z, rozpływaniem się nad kampanią Aarona Taylora-Johnsona dla Givenchy i przecieraniem oczu ze zdumienia patrząc na to, co w Francji wyprawiał Donald Trump, przyglądamy się innym, niemniej istotnym informacjom z branży mody i kultury. Kto żegna się ze światem blichtru, kto przenosi swoją działalność, a kto ma chrapkę na rozbudowę swojej marki? Na wszystkie te pytania odpowiadamy poniżej!

Lindsey Wixson rezygnuje z modelingu

Ma świat mody u stóp i jest jedną z największych ulubienic Donatelli Versace, lecz mimo to postanowiła na dobre pożegnać się z branżą. O swojej zaskakującej decyzji Lindsey Wixson poinformowała za pośrednictwem swojego konta na Instagramie. Jak się okazuje, rezygnacja z udziału w świecie „wysokich obcasów”, jak to ujęła modelka, podyktowana jest kontuzją, a sama Wixson ma zamiar od tej pory realizować się w branży artystycznej – konkretnie w wystroju wnętrz, rzeźbie i ceramice. Trzymamy kciuki za same sukcesy!

Altuzarra kolejnym projektantem przenoszącym pokazy z Nowego Jorku do Paryża

Jeśli tak dalej pójdzie, na NYFW nie zostanie ani jedna kluczowa marka – autorzy najbardziej wyczekiwanych kolekcji coraz większą grupą przenoszą bowiem swoje pokazy do Paryża. Do Proenzy Schouler, Rodarte czy Very Wang dołączył właśnie laureat nagrody CFDA, Joseph Altuzarra, który nad Sekwaną już w październiku pokaże kolekcję na wiosnę-lato 2018. Powód? Podobny co w większości wymienionych przypadków, czyli chęć uczynienia swojej marki bardziej rozpoznawalną i lepiej prosperującą w wymiarze globalnym. „Urodziłem się i wychowałem w Paryżu”, mówi Altuzarra, „więc miasto to ma dla mnie duże osobiste znaczenie. Od samego początku mojej zawodowej działalności pokaz w Paryżu był moim marzeniem i czuję, że teraz naszła na to właściwa pora. Jestem niezwykle zaszczycony, że La Fédération de la Haute Couture et de la Mode zaprosiła mnie do mojego rodzinnego miasta”. Czy ten masowy exodus to początek końca tygodnia mody w Nowym Jorku? Czas pokaże.

Gisele Bundchen drugi raz z rzędu na okładce „Vogue Paris”, cały numer poświęcono ekologii

Redaktor naczelna francuskiego „Vogue’a” naprawdę musi darzyć Gisele specjalnymi względami – brazylijska pojawiła się bowiem na okładce drugi raz z rzędu, tym razem sfotografowana przez duet Inez & Vinoodh. Oprócz osobistej sympatii na pewno nie bez znaczenia był także styl życia i wartości wyznawane przez brazylijską supermodelkę, która jak nikt pasuje do tematu przewodniego nowego numeru. Całe najnowsze wydanie „Vogue Paris” poświęcono modzie w służbie ekologii i środowisku naturalnemu. Do sesji, w których modelkom towarzyszą urocze zwierzaki wykorzystano jedynie sztuczne futra, w środku znajdziemy także wywiad z największą ekolożką wśród projektantów – Stellą McCartney. Brawo za inicjatywę!

Jason Wu debiutuje z perfumami

Dziesiąte i przypadające na ten rok urodziny swojej marki, Jason Wu postanowił uczcić w sposób wyjątkowy, bo debiutanckim zapachem. Kompozycja zamknięta we flakonie identycznym jak zaprezentowana w kolekcji na tegoroczną jesień torebka, wejdzie do sprzedaży w sierpniu, ma nie tylko być przedłużeniem linii ready-to-wear, ale stanowić kwintesencję wszystkiego, co dla niej charakterystyczne. Głównym składnikiem zapachu został jaśmin wielkolistny wspierany przez piwonie i konwalię. Brzmi kusząco!

Czy to zwykła torba na zakupy? Nie, to nowy (i jeszcze droższy od poprzednich) model od Balenciagi

Historii z wycenianymi na horrendalne kwoty shopperkami Balenciagi ciąg dalszy. Tym razem francuska marka zaprezentowała model wykonany w całości z czarnej cielęcej skóry i kosztuje, prawie 8 tysięcy złotych. To nowy rekord – czy chlubny?

 

Sesja tygodnia: Gigi Hadid i Zayn w amerykańskim Vogue’u (fot. Inez & Vinoodh)

Stylizacja tygodnia: Stella McCartney z mężem na Wimbledonie

ZobaczSchowaj komentarze

Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 10-16.04.2017

Nic nie jest w stanie spowolnić branży mody, nawet przedświąteczna, wielkanocna gorączka. Gdzieś pomiędzy malowaniem jajek, święceniem palm i sianiem rzeżuchy, prestiżowe tytuły witają nowych dyrektorów kreatywnych, muzyczne nagrody ogłaszają listy nominowanych, najpiękniejsze pary witają na świecie (prawdopodobnie równie piękne) dzieci, a modelki niezmiennie prężą się przed obiektywami najbardziej znanych fotografów. Oto, co musicie wiedzieć o ostatnim tygodniu!

Irina Shayk i Bradley Cooper zostali rodzicami

Od początku trwania swojego związku unikają rozgłosu i mediów, lecz z całą pewnością tworzą jedną z najpiękniejszych par w show biznesie. Cooper, który poprzednio związany był z brytyjską modelką Suki Waterhouse i Irina Shayk – była dziewczyna Cristiano Ronaldo są tak skuteczni w chronieniu własnej prywatności, że informacja o narodzinach ich pierwszego dziecka wyciekła do mediów dwa tygodnie po tym, kiedy powitali na świecie swoją córeczkę. Świeżo upieczeni rodzice są podobno „niezwykle podekscytowani i szczęśliwi” i zdecydowali się na dość nietypowe, bo francuskie imię –  maleństwo nazywa się Lea de Seine Shayk Cooper. Witamy na świecie!

Nike najpopularniejszą odzieżową marką wśród amerykańskich nastolatków

Pomimo różnych i czasami dość sprzecznych głosów, Nike chyba daje sobie radę z bezwzględną czasami konkurencją ze strony adidasa i Pumy, przynajmniej jeśli chodzi o zaskarbienie sobie sympatii nastolatków. Okazuje się bowiem, że to właśnie sportowy gigant stanął na czele zestawienia najbardziej popularnych marek w 2017 roku wśród amerykańskiej młodzieży. Badania (już po raz 33.) zleciła firma Piper Jaffray w ramach projektu Semi-Annual Proprietary Teen Research Project, a wzięło w nich udział 5500 nastolatków ze Stanów Zjednoczonych. Nike wyprzedził tym samym takie marki jak Forever 21, adidas i H&M, zwyciężył także w kategorii obuwia deklasując Vansa i adidasa, który z kolei zanotował w minionym roku najszybszy wzrost.

Znamy nominowanych do Billboard Music Awards

Wielka gala rozdania nagród magazynu Billboard lada moment (a konkretnie, 21. maja), prestiżowy muzyczny periodyk ogłosił więc listę tegorocznych nominowanych. Najwięcej szans na statuetkę ma Drake oraz zespół The Chainsmokers (22 nominacje, w tym dla najlepszego artysty), nieco mniej, lecz nadal sporo, nominacji zgarnęli Rihanna, Beyonce, Adele i The Weekend. Czekamy na ceremonię rozdania nagród i oczywiście, kreacje gwiazd!

Plejada młodych gwiazd modelingu na okładkach amerykańskiego „Elle”

Z okładek corocznego „Swimsuit Issue” amerykańskiego „Elle” spogląda na nas sześć przedstawicielek młodego pokolenia (super)modelek: Bella Hadid, Elsa Hosk, Hailey Baldwin, Candice Huffine, Jasmine Tookes i Maria Borges, która jest jednocześnie pierwszą Afro-Amerykanką, która dostąpiła tego zaszczytu. Modelki sfotografował Terry Tsiolis, przeprowadzono także z nimi krótkie rozmowy, w których dzielą się m.in. spostrzeżeniami na temat trudów rozpoczynania kariery w młodym wieku oraz zdradzają, co najbardziej je motywuje i inspiruje.

To koniec agencji modelek Donalda Trumpa

Tego akurat można się było trochę spodziewać. Założona w 1999 agencja modelek po tym, jak w ostatnim czasie odeszła z niej lwia część agentów i podopiecznych, i która  z wiadomych względów nie cieszyła się zbyt dobrym publicity, zakończyła swoją działalność. Tym samym jest to kolejny interes z i tak nadal gigantycznego imperium prezydenta Trumpa, którego istnienie jest już historią – w ostatnich 10 latach podobnie stało się chociażby z firmowaną przez Trumpa marką steków (sic!), uniwersytetem, marką wódki, liniami ubrań i perfum oraz czasopismem.

Ricky Martin zagra chłopaka Gianniego Versace

Znamy coraz więcej szczegółów dotyczących kolejnej odsłony serii „American Crime Story”, tym razem opowiadającej o zabójstwie Gianniego Versace. Po tym, jak dowiedzieliśmy się, że to Penelope Cruz, a nie Lady Gaga zagra Donatellę Versace, czyli siostrę założyciela włoskiego domu mody, wiemy już także, kto wcieli się w rolę jego życiowego partnera, Antonio D’Amico. Został nim Ricky Martin, który z twórcą serialu, Ryan Murphym, pracował już wcześniej w 2012 roku na planie „Glee”. Rola partnera Versace będzie jednocześnie pierwszą rolą geja w jaką Martin wcieli się od czasu swojego coming outu w 2010 roku.

Serial wyprodukowany przez Selenę Gomez najpopularniejszy na Netfliksie

To jest chyba jej czas: nadal jest najpopularniejszą gwiazdą na Instagramie, zanotowała na koncie pierwszą okładkę amerykańskiego „Vogue’a”, jej związek z The Weeknd kwitnie, a inne projekty także są pasmem sukcesów. Selena Gomez ma sporo powodów do zadowolenia, tym bardziej, że wyprodukowany przez nią i jej mamę serial „13 reasons why” jest najpopularniejszą produkcją na Netfliksie, przynajmniej jeśli chodzi o zasięgi w social media. Jak podaje Refinery29 za firmą Fizziology zajmującą się researchem mediów społecznościowych, w pierwszym tygodniu od premiery serial zanotował ponad 3,5 miliona internetowych „reakcji”, plasując się tym samym na pierwszym miejscu w historii wszystkich premier oryginalnych serii.

Sesja tygodnia: Elsa Hosk w „Madame Figaro” (fot. David Roemer)

3

Stylizacja tygodnia: Chloe Sevigny na premierze kolekcji Louis Vuitton x Jeff Koons

 

 

ZobaczSchowaj komentarze

Instagramowe influencerki w jesiennej kampanii & Other Stories

&OTHER STORIES

SUKIENKA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

KURTKA
ok. 580 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 280 zł

&OTHER STORIES

SPODNIE
ok. 320 zł

&OTHER STORIES

SPÓDNICA
ok. 800 zł

&OTHER STORIES

PŁASZCZ
ok. 800 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.