Wszystko, co musisz wiedzieć o tygodniu 05-11.06.2017

Mimo że show-biznesowo ostatni tydzień był chyba najsłabszym w tym roku („honor” ratowało jedynie szczęśliwe rozwiązanie ciąży Amal Clooney), w branży mody na szczęście działo się sporo. Przede wszystkim mamy tu na myśli rozdanie nagród CFDA, a w raz z nimi historyczne osiągnięcie Rafa Simonsa, międzynarodową nagrodę dla Demny Gvasalii oraz uhonorowanie Franki Sozzani. Po wielu zapowiedziach oficjalnie ruszył też prawdopodobnie najbardziej luksusowy sklep internetowy świata, czyli 24 Sevres od LVMH, sporo powodów do zadowolenia ma także Virgil Abloh z Off-White i nie chodzi nam wyłącznie o stworzoną przez niego nową wersję kultowej ikeowskiej Frakty. Oto, co musicie wiedzieć, aby błysnąć wiedzą na każdej letniej (i nie tylko branżowej) imprezie!

Raf Simons wielkim zwycięzcą tegorocznych nagród CFDA

Nagrody CFDA to nie tylko najpiękniejsze kreacje oraz projektanci pozujący na czerwonym dywanie ze swoimi muzami. To przede wszystkim coroczne docenienie najgorętszych nazwisk w świecie mody, dostrzeżenie wschodzących mistrzów projektowania i uhonorowanie wyjątkowych osobistości. W tym roku oprócz specjalnej nagrody dla zmarłej w grudniu Franki Sozzani i statuetki dla najlepszego międzynarodowego projektanta dla Demny Gvasalii, wydarzeniem wieczoru była podwójna nagroda dla Rafa Simonsa, który został doceniony zarówno za damską, jak i za męską kolekcję stworzoną dla domu mody Calvin Klein. Zwycięstwo tego samego projektanta w obu dziedzinach to pierwsza taka sytuacja od… 1993 roku, kiedy to taki sam zaszczyt spotkał, notabene, Calvina Kleina.

George i Amal Clooney zostali rodzicami

Jeśli chodzi o środowiska show biznesowe, to właśnie ten news zdominował wszystkie magazyny, portale, a nawet… agencje informacyjne. Jedne z najbardziej wyczekiwanych dzieci tego roku, czyli bliźnięta Clooneyów są już na świecie i noszą o dziwo bardzo normalne jak na hollywoodzkie standardy imiona: dziewczynka to Ella, a chłopiec – Alexander. Teraz świat z zapartym tchem czeka na rozwiązanie bliźniaczej ciąży Beyonce, ale w tym przypadku chyba nie mamy co liczyć na normalne imiona.

Virgil Abloh będzie miał własną retrospektywę

To świetny czas dla Virgila Abloha – wieloletniego współpracownika Kanyego Westa, DJa i projektanta, który swoją markę OFF White założył zaledwie 3  lata temu. Po wielu sukcesach, uwielbieniu jaki jego brand darzą gwiazdy oraz świeżutkiej współpracy z IKEĄ, przyszła pora na retrospektywę jego pracy, która już w 2019 roku zagości w Chicago. Wystawa 36-letniego Abloha będzie miała miejsc w chicagowskim Muzeum Sztuki Współczesnej, a jej przedmiotem będzie między innymi zależność, jaka zachodzi pomiędzy marką Off-White, a pokoleniem millenialsów. Oto, co o samym projekcie mówi Abloh:

„Wielu ludzi zastanawia się, jak znalazłem się w miejscu, w którym jestem teraz, a muzeum w Chicago dostrzegło, że za tym procesem stoi coś bardziej złożonego. Jeśli skupisz się na samej marce, jest to interesujące, ale my mamy zamiar skupić się na 950 projektach, które zrobiłem i zastanowić się, co mówią one o kulturze millenialsów”.

Brzmi ciekawie!

 

MTV Cribs powróciło…

… ale w nieco innej i na pewno bardzo zaskakującej odsłonie. MTV spełniło obietnice i postanowiła przywrócić jeden ze swoich najbardziej popularnych programów, ale na… Snapchacie. Formuła jest tak naprawdę identyczna jak ta oryginalna, telewizyjna – każdy odcinek skupia się na wypasionych domach znanych gości, którzy oprowadzać będą stację po swoich sypialniach, lodówkach czy domkach przy basenie. Bohaterem pierwszego odcinka był DJ Steve Aoki, kolejnymi będą m.in. skateboardzista Nyjah Huston czy gwiazda NFL Von Miller. 

Sesja tygodnia: Edita Vilkeviciute w „Vogue Mexico” (fot. Chris Colls)

Stylizacja tygodnia: Demna Gvasalia na rozdaniu nagród CFDA

 

ZobaczSchowaj komentarze

Amerykański sen Rafa Simonsa w kampanii Calvin Klein jesień-zima 2017

Ulubiony fotograf Rafa Simonsa– Willy Vanderperre po raz kolejny stworzył kampanię dla domu mody Calvin Klein. Tym razem marka wychodzi naprzeciw z nową, jesienną kampanią „205 West 39 NYC” w oryginalnej oprawie rodem z amerykańskiego westernu. Wszechobecny dżins, odświeżone kowbojki… Sprawdźcie sami!

Amerykański sen Rafa Simonsa w kampanii Calvin Klein jesień-zima 2017

Od kiedy niemal rok temu Raf Simons przejął stery nad Calvinem Kleinem, belgijski projektant nieustannie próbuje restrukturyzować tożsamość i dziedzictwo marki. Na początku, jego decyzją było połączenie męskiej i damskiej kolekcji w jednym pokazie, a następnie wprowadzenie projektu tak zwanego „Calvin Klein By Appointment”.

Jeśli chodzi o kolekcje Simonsa dla domu mody, pierwsza nosiła dużo mówiącą o jej estetyce nazwę – „American Classics”, której duchem była prostota i ponadczasowa klasyka. Tym razem Simons znowu nawiązał do motywu Ameryki, ale postawił na jej charakterystyczne symbole. W kolekcji znajdziemy bowiem między innymi niebanalne kowbojki, sukienki z motywem flagi czy specyficzne dla Dzikiego Zachodu okrycia wierzchnie. Nowa linia ubrań zawiera dość niebanalne połączenia z pozoru niezbyt spójnych ze sobą elementów takich jak mundury orkiestry dętej, antyczne, ręcznie wykonane pikowania czy odzież robocza.

Odnosząc się do samego spotu reklamowego, jest on kolejnym po „American Classics”, który tak jak sama kolekcja mocno nawiązuje do motywu Ameryki. 22 modeli pozuje na tle billboardów z ostatniej kampanii, wykonanej na kalifornijskiej pustyni z udziałem prac Andy’ego Warhola. Oprócz ulubionego fotografa Rafa Simonsa w spocie pojawiła się także jedna z jego ulubionych modelek – Julia Nobis, która już nie raz wystąpiła w kampaniach Diora za czasów pracy projektanta dla tego francuskiego domu mody.

Spot reklamowy ma trafić w obieg już we wrześniu na całym świecie, a w czołowych lokalizacjach takich jak Nowy Jork, Paryż, Bruksela czy Hong Kong będziemy mogli podziwiać kampanię w dużym formacie.

ZobaczSchowaj komentarze

Najgorętsze nowości z sieciówek: listopad 2017

TOPSHOP

SUKIENKA
ok. 300 zł

TOPSHOP

JEANSY
ok. 625 zł

H&M

SPODNIE
999 zł

H&M

SPÓDNICA
199 zl

ZARA

SWETER
139 zł

ZARA

BUTY
219 zl
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.