Luksusowe Crocsy w pokazie Christopher Kane wiosna-lato 2017

Świętujący 10-lecie pracy artystycznej Christopher Kane, w swojej wiosenno-letniej kolekcji, na pierwszy rzut oka stawia na modę nawiązującą do lat 40. Przyglądając się archiwalnym strojom Brytyjek żyjących w czasie II wojny światowej, postanowił stworzyć serię wyrafinowanych sukni – podomek, do których dobrał Crocsy. Jak na jednego ze zdolniejszych brytyjskich projektantów przystało, po raz kolejny bawi się ideą nadawania rzeczom powszechnie uchodzącym za brzydkie, nowych znaczeń, przez co czyni je intrygującymi i atrakcyjnymi.

Luksusowe Crocsy w pokazie Christopher Kane wiosna-lato 2017

Jako lokalizację pokazu Christopher Kane wybrał galerię Tate, która do tej pory nosi znamiona bombardowań pochodzących z czasów II wojny światowej. Jego stroje też były inspirowane tamtymi czasami. Projektant przeanalizował pamflet zatytułowany „Make Do and Mend”, który zawierał 30 ilustrowanych porad dla brytyjskich gospodyń domowych, który miał na celu ułatwienie im doboru garderoby, w tych niezwykle trudnych czasach. Publikacja, która wyszła spod pióra tamtejszego ministerstwa była wówczas bestsellerem, co pokazuje, jak ważny był wygląd oraz dobre samopoczucie kobiet nawet w czasie wojny.

Teraz jest tak samo ważne, ponieważ kobiety nieustanie szukają alternatywy dla zwykłych sukienek i spodni, chcą zakładać stroje, które podkreślą ich buntowniczy charakter oraz osobowość. Gospodyni domowa według Kane’a nie jest szarą myszką, wręcz lubi odsłaniać nogi oraz dekolt. Kocha błyszczący lureks, przeźroczystości oraz patchworkowe połączenia. Łamie przez to obowiązujące stereotypy na temat swojego ciała oraz seksualności. Tak jak w czasie wojny, kobiety starały się ubierać dobrze, ponieważ nigdy nie miały pewności, że dotrą do domu, tak teraz ich strój musi służyć na cały dzień dzień bez względu na okoliczności, bez ryzyka popełnienia błędu. Dlatego stroje na wybiegu stanowiły sentymentalną podróż, która trwa aż do dziś. Aby jeszcze bardziej uwypuklić ten efekt, Kane użył koronek, satyny, zwierzęcych motywów, skór raz futer, aby bardziej podkreślić ich wyzwolony charakter. Nie zawahał się sięgnąć nawet po motywy religijne. Nie mogłoby jednak być za pięknie, dlatego na nogi założył modelkom Crocsy – najbardziej znienawidzone obuwie świata. Nadał im przy tym trochę blasku i doczepił kilka gadżetów. Blogerki z pewnością oszaleją na ich punkcie.

Wygląd ten został okraszony „tłustymi” włosami oraz pogniecionymi toczkami. Celowa niedbałość kolekcji była dobrze przemyślana i nie wymykała się w ani jednym momencie spod kontroli. Po 10. latach w branży Christopher ma się świetnie, co udowadnia kolekcją, stworzoną jakby na gorsze czasy.

ZobaczSchowaj komentarze

Już jest pełna kampania Kate Moss dla Reserved!

Kate Moss biorąca udział w kampanii polskiej marki Reserved to bez dwóch zdań jedno z największych wydarzeń w branży tego roku. Widok ikony stylu oraz modelingu, która ma na koncie współprace z największymi nazwiskami oraz nieskończoną liczbę sukcesów, to nie tylko powód do dumy, ale szansa na to, żeby o Reserved zrobiło się głośniej również poza granicami kraju. Na szczęście nadszedł już koniec niecierpliwych oczekiwań, ponieważ kampania z Kate Moss właśnie ujrzała światło dzienne.

Już jest pełna kampania Kate Moss dla Reserved!

Reserved na przestrzeni ostatnich lat nie raz współpracowało ze znanymi nazwiskami w modelingu. W 2013 roku Cara Delevingne, zanim jeszcze jej nazwisko stało się tak rozpoznawalne, pojawiła się w jednej z ich sesji wizerunkowych. Potem Reserved zaprosiło do swoich kampanii Freję Bahę Erichsen, a nawet złote dziecko rodziny Beckhamów, czyli Brooklyna. Jednak nikt nie spodziewał się, że kilka lat później pośród tych nazwisk pojawi się Kate Moss, jedna z najbardziej rozpoznawalnych modelek na świecie wszech czasów, a od jakiegoś czasu contributing editor brytyjskiej edycji „Vogue’a”.

Jesienna kampania Reserved to niewątpliwie duża oszczędność w formie, głównie ze względu na wybór czarno-białej estetyki, która jednocześnie oddaje hołd latom 90. oraz najbardziej znanym fotografiom z Kate autorstwa między innymi Petera Lindbergha i Patricka Demarchelier. Na zdjęciach kampanii możemy zobaczyć modelkę w wybranych przez nią oraz stylistę George’a Cortinę elementach z jesiennej kolekcji, wśród których dominują lateksowe płaszcze, ramoneski, bieliźniane sukienki z koronką oraz topy z długim rękawem z lekko połyskujących materiałów i sztuczne futra. Na pierwszy rzut oka widać zamiłowanie supermodelki zarówno do koloru czarnego, jak i rockowych stylizacji, które uczyniły z niej prawdziwą gwiazdę streetstyle’u. Dyrektorka marketingu marki, Monika Kapłan, o współpracy powiedziała tak: „Nie chodziło o sztuczne przebieranki, tylko o prawdziwy styl naszej bohaterki. Aby z naszej kolekcji wybrała to, co jej w duszy gra. Reserved jest przecież właśnie taką marką: cokolwiek ci w duszy gra, my na pewno mamy to w ofercie. Tu możesz stworzyć swoją indywidualną historię. Tak jak zrobiła to Kate.”

Udział supermodelki w kampanii polskiej marki nie jest wyłącznie przypadkowy, ponieważ ma on związek z otwarciem pierwszego sklepu Reserved w Londynie na prestiżowej Oxford Street. Tak więc, zdjęcia Kate w obiektywie Daniela Jacksona, autora licznych okładek „Vogue’a”, współpracującego między innymi z Emily Ratajkowski, Anną Ewers czy niedawno Robertem Pattinsonem w sesji dla „GQ”, zobaczą nie tylko polscy klienci, ale również masa turystów oraz Brytyjczyków na co dzień odwiedzająca tłoczną stolicę. Czy ta kampania otworzy Reserved drzwi do wielkiego świata?

ZobaczSchowaj komentarze

Jesienne trendy z F&F: moda dla mamy i córki!

F&F

Czapka
6,95 zł

F&F

Spodnie
49,99 zł

F&F

Kurtka
95,90 zł

F&F

bluzka
39,99 zł

F&F

Płaszcz
184,99 zł

F&F

Rękawiczki
69,90 zł
Dzielimy się osobistymi przemyśleniami na temat mody, drobnych potknięć i wielkich gaf, małych sukcesów i spektakularnych zwycięstw osobistości tworzących świat wybiegów. Przedstawiamy własne opinie. Dajemy komentarz do aktualnych sytuacji. Poszukujemy ciekawych tematów, śledząc z uwagą bieżące wydarzenia i mając w pamięci historie ze świata mody. Nie pozostajemy obojętni wobec zmian. Bogaci w doświadczenie branżowe, tworzymy treści jakościowe z interesujących wątków. Prezentujemy nasz punkt widzenia, ale też skłaniamy do refleksji. Nigdy nie zamykamy tematu w sposób oczywisty. Zabiegamy o zachowanie marginesu wolności w treściach, gdyż cenimy różnorodność opinii i świadome, indywidualne postrzeganie mody.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.